fbpx

Kétüléses mindenes, ami eljut bárhová

Írta: Barna Ferenc - 2022 január 05.

Újra kapható Európában a kis terepjáró – sokak örömére. A gyártó megtalálta a megoldást, ennek köszönhetően a negyedik generációs Suzuki Jimny teherautósítva, kétüléses változatban hódíthatja meg a gazdák szívét.

 

Suzuki Jimny
A kétüléses változat már mehet az európai piacra (Fotó: Suzuki)

 

Személyautóként nem teljesített jól a teszteken

A környezetvédelmi- és a törésteszteken nem nyújtotta a személyautó kategóriában a terepjáró az uniós szabványoknak megfelelő értékeket, így kérdésessé vált a kis kedvenc forgalmazása az európai piacon.

A haszongépjárművekre azonban alacsonyabb határértékű szabványok vonatkoznak, és ezeket tudja a Jimny. A gyártó ezt kihasználva alkotta meg az európai változatot: kikapták a hátsó üléseket, az első sor mögé pedig beraktak egy elválasztó rácsot.

 

Jó terepképesség, retro külső-belső

A jármű felszereltsége nem fogja elvarázsolni a városi közlekedőket és az extrákat, digitális kiegészítőket kereső fiatalokat. Inkább a mezőgazdasági vállalkozók, erdészek, túrázók fogják kedvelni az egyszerű, bármilyen tereppel megküzdő kisautót.

A Jimny – átalakulásának köszönhetően – előnye pont az, mint sok Suzukinak nem: a csomagtér. A kategóriaváltás miatt 863 literes lett a raktér, aminek sokan örülni fognak, akik munkaautónak tervezik használni.

A belső műszerezettség, a borítás egyszerű, funkcionális, a mosható műanyag dominál. A kabin szűk, japán méretek jellemzik, itt is a használaton van a hangsúly és nem a kényelmen.

 

Egyszerű felépítmény, egy fajta motor

A hagyományokat megtartva, minimális fejlesztésen átesett létravázra épült a terepjáró. Tekercsrugós, elől-hátul merevhidas felfüggesztés jellemzi, a hátsó tengely erősített, a hasmagasság pedig 210 milliméter.

Kormányzása hidraulikus, a kormánymű lengéscsillapítóval szerelt. A fejlesztésnek köszönhetően könnyebb kormányozni városban és terepen egyaránt.

Ezzel küszöbölték ki a merev tengely okozta remegéseket és behatásokat a kormányon, így közúton simább a futás, terepen pedig nem rántja ki a kezünkből a volánt.

Az erőforrás egy 1,5 literes, szívó, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, benzines motor. Teljesítménye 102 lóerő (95 kW, 130 Nm nyomaték), mely lehetne nagyobb is, de az összsúlyt, a kasznit figyelembe véve pont elég. Felezővel képes a meredek emelkedőket, a nehezebb terepet is leküzdeni.

Ötfokozatú kézi váltója visszaadja a haszongépjármű hangulatát, közúton (autópályán) elbírna egy hatodik fokozatot is. Nem is a gyorsaság miatt, inkább a fogyasztás csökkentése érdekében.

 

Suzuki Jimny
Az eddig megszokott, kissé helytakarékos kabin jellemzi a kétüléses változatot is (Fotó:
Suzuki)

 

Összegzés

A pörgős motornak köszönhetően maximális sebessége 145 km/h, de nem fogjuk terepen kihasználni. Fogyasztása hivatalosan 7/7 liter, de ne lepődjünk meg, ha eléri a 8 litert.

Kisebb munkagépnek a mezőgazdaság szinte minden szereplőjének, vadászathoz, túrázáshoz pont megfelel a sokoldalú, de mégis egyszerű Jimny. Nem a kényelmét és a szolgáltatásokat fogjuk dicsérni, hanem azt, hogy toronyirányt küzdhetjük le vele a terepet. Mindenképpen érdemes terepgumival felszerelni, sokkal könnyebben fogja venni az akadályokat.

 

Forrás: Suzuki

Összeállította: Barna Ferenc