Holland fejlesztésű mellső ikerkerék, külön csapágyazással

Írta: Farkas Imre - 2020 május 26.

A holland Bevri Group olyan utólag felszerelhető, mellső ikerkereket fejlesztett, mely külön van tengelycsapágyazva.

A traktorok okozta talajnyomás csökkentésének egyik ősi módja az ikerkerék alkalmazása. Napjainkban már egyre nagyobb figyelmet fordítanak a gazdák a káros talajtömörödés csökkentésére. Már egyre több esetben lehet látni, hogy nemcsak a hátsó, hanem az mellső kormányzott kerekeket is felszerelik ikerkerékkel. Viszont a mellső kerekeknél a nagy, legtöbb esetben 50-55 fokos maximális bekormányzási szög miatt főleg a külső, szélesebb nyomtávon futó ikerkerekek vannak nagy igénybevételnek kitéve, mivel a fixen csavarozott távtartóval kapcsolódnak a belső eredeti kerekekhez.

 

Ha még az erőgéphez frontfüggesztett munkagép is van csatlakoztatva, akkor a mellső kerekek terhelése még nagyobb. Mivel a külső iker és a belső kerekek egy nagyobb szögű kanyarodáskor – az eltérő nyomtávok miatt – különböző sugarú íven haladnak, így a fordulatszámuk is eltér. Mivel fixen van a külső kiegészítő kerék a belsőhöz rögzítve, követnie kell az eredeti kerék megtett fordulatát, így egy plusz terhelésnek, egy megnövekedett talajellenállásnak van kitéve. A holland cég egyszerű fejlesztésével ez a probléma küszöbölhető ki. Lényegében a Bevri Duo Swing ikerkerék egy olyan távtartóra van szerelve, amelynek a végén egy külön csapágyazott kerékagy található, és erre kerül felcsavarozásra a kiegészítő kerék, amely így az eredeti keréktől függetlenül tud forogni.