fbpx

Egy sikertörténet kezdete

Írta: Szerkesztőség - 2012 április 23.

A japán KUBOTA cég 2010-ben ünnepelte 120 éves fennállását. A kezdetben vasöntödeként működő gyárat Gonshiro Kubota alapította 1890-ben. Napjainkban a KUBOTA márkanévről leginkább az ipari dízelmotorok, kommunális traktorok és fűnyírók jutnak az eszünkbe. A gyár 1922-ben kezdett el motorokat gyártani. Első európai  leányvállalatának megalapítása óta – 1974 – piacvezető vállalattá nőtte ki magát e három területen. A KUBOTA márkanév napjainkban egyet jelent a megbízhatósággal és minőséggel. A gyár évente közel 190.000 db traktort értékesít, több mint 130 országban. Termékei hűen tükrözik a cég filozófiáját, amelynek alappillére a folyamatos innováció, a megbízhatóság és az ötletes megoldások.

Új irány, nagyobb lóerő
Az M-szériás traktorcsalád bevezetésével a KUBOTA új mértékadóként jelent meg a mezőgazdasági szektorban is. Hatékonyság, egyszerű kezelhetőség, könnyű karbantartás, komfort és erő az, ami az M-szériát jellemzi. A megbízhatóságra a 3 év üzemóra-korlátozás nélkül vállalt garancia a biztosíték.

   

Letisztult külső, komfortos belső
Az M-szériás traktorok úgynevezett „Ultra Grand” kabinnal vannak felszerelve, amelyben a klíma alapfelszereltség.
A fülke kialakítását egyszerűség és a könnyű kezelhetőség jellemzi. A légrugós ülés jelentősen csökkenti a vezető derekára eső terhelést. A fontosabb kezelőszervek a jobb oldali konzolra kerültek. A vezetőülésből minden fontosabb kezelőkar és vezérlőgomb kényelmesen elérhető. A kormány magassága állítható, így a kezelő testméretéhez igazítható. A keret nélküli üvegajtók és a megnövelt üvegfelületek jobb rálátást biztosítanak a munkaeszközökre, ezáltal pontosabb és biztonságosabb a munkavégzés.
A traktor klimatizált kabinja por- és zajmentesen zárható, így szélsőséges időjárási viszonyok mellett is elfogadható munkakörülményt teremt a kezelő számára. A beépített kabinszűrők, a megvilágított kezelőszervek szintén a vezető kényelmét szolgálják.

Motor
A gépeket saját fejlesztésű dízelmotor hajtja, valamennyi erőforrás turbófeltöltővel van ellátva. Az alacsonyabb teljesítménytartományoknál (M6040, M7040, M8540, M9540) alacsony nyomású dugattyús adagolórendszerű, a magasabb Le-tartományokban (M108S, M128X) közös nyomócsöves Common-Rail motor az erőforrás. A károsanyag-és zajkibocsájtásuk minimális, megfelel a TIER IIIA normának. Az új M-szériás modelleket nagyobb teljesítmény, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás jellemzi.

Környezetbarát AGR-rendszer
Valamennyi típusnál megtalálható az úgynevezett AGR-rendszer. Ennek lényege, hogy az égés során keletkező kipufogógáz egy része egy hűtött rendszeren keresztül visszavezetődik az égéstérbe. Az ellenőrzött visszavezetés révén töredékére csökken a keletkező nitrogénoxid mennyisége.

Sebességváltó
A magasabb lóerő-tartományban (M8540, M9540) a 15/15 fokozatú szinkronváltó helyett már 6 fokozatú sebességváltó és 3 fokozatú csoportváltó található. A sebességtartományok száma a terhelés alatt elektromosan kapcsolható nyomatékváltóval (120%) a duplájára növelhető, így összesen 36/36 fokozat áll a vezetőrendelkezésére. Az M128X típusú traktornál az automata sebességváltó módozat bekapcsolásával a gép munka közben automatikusan vált feljebb, vagy éppen lejjebb – maximum – 3 fokozatot.
Ez lehetőséget biztosít arra, hogy a gép a megfelelő fordulatszám-tartományban működjön. A hidraulikus menetkapcsolóval terhelés alatt egyszerűen, kuplung nélkül válthatunk menetirányt.

   

Fékek
Az olajban futó hidraulikus tárcsafék gyors reagálást, így biztonságosabb munkavégzést tesz lehetővé, és a vezető lábát is jobban kíméli. A gyári hidraulikus pótkocsi-fékkivezetés mellett opcióként légfékkivezetés is kérhető. Az elektrohidraulikusan kapcsolható összkerékhajtás még az igazán extrém terepviszonyok között sem hagyja cserben a kezelőt. A kardánlehajtás szintén elektrohidraulikusan kapcsolható.

Bi-speed kormányzás
A szűknyomtávú változatoknál (M6040N, M7040N, M8540N) és az M128X típusnál beépített kapcsolható Bi-speed kormányzás rendkívüli fordulékonyságot tesz lehetővé. Ha az első kerekek bekormányzási szöge nagyobb, mint 35º, a mellső hídra érkező hajtási fordulatszám 1,2-szeres
lesz, ezzel kisebb kanyarodási ív elérését lehetővé téve, és elősegítve a könnyebb fordulást.

A gyakorlati tapasztalatok alapján
A Kőrös 2000 Kft. szarvasmarhatelepe 2009 tavaszán vásárolta meg M9540-es KUBOTA traktorját. Simon József ügyvezetőt kérdeztük eddigi tapasztalatairól:
Az állattartó telepen egy MTZ traktorral üzemeltettünk egy 11 köbméteres takarmánykeverő kocsit. Szerettünk volna egy korszerűbb, alacsonyabb fogyasztású gépet vásárolni, amely műszakilag és ergonómiailag is megfelel a mai kor elvárásainak.
A megfelelő típus felkutatása során háromféle márkájú gépet próbáltunk ki, utolsóként egy KUBOTA M 9540-est, amely valóban meggyőző teljesítményt nyújtott, ezért 2009 áprilisában meg is vásároltuk.
A traktor üzemanyag-fogyasztása nagyon kedvezően alakult; 25-30%-kal alacsonyabb fogyasztást produkál, mint az MTZ, a konkurens társaihoz képest pedig 10-15% volt az eltérés a KUBOTA javára.
A karbantartási intervallumai kedvezőek, és a tennivalók egyszerűen elvégezhetők. Az idáig eltelt használat során – a kötelező szervizeken kívül – a traktoron más jellegű javításokat még nem kellett végezni. A kezelők teljes mértékben meg vannak vele elégedve, mind kényelmi, mind műszaki szempontból. ”

Intermix Kft.
www.intermix.hu

CÍMKÉK kubotatraktor