Nagy teljesítményű akkumulátor hibrid hajtásláncú gépekhez

Írta: Farkas Imre - 2022 február 05.

A Proventia, a motor-, gép- és járműipar technológiáit fejlesztő finn technológiai vállalat bemutatta a Proventia ePRO48 nagy teljesítményű akkumulátort off-road hibrid hajtásláncokhoz és más elektromos alrendszerekhez.

A terepjáró gépekben várhatóan a belsőégésű motorok maradnak az elsődleges energiaforrások az elkövetkező években. A hibrid rendszerek azonban egyre nagyobb teret hódítanak, mivel működési költségmegtakarítást és nagyobb termelékenységet tesznek lehetővé. Ha azt a csúcsteljesítményt – amelyre sok terepen dolgozó járműnek, illetve gépnek szüksége van – villamos energiával állítják elő, maga a belső égésű motor is optimális hatásfokkal üzemeltethető, ami alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és CO2 -kibocsátást eredményez. Az új 48 V-os lítium-ion Proventia ePRO48 nagy teljesítményű akkumulátor robusztus mechanikai felépítésű, széles üzemi hőmérsékleti tartománnyal és hosszú élettartammal rendelkezik. A vállalat a legmegbízhatóbb lítium-ion akkumulátortechnológiákra és a hosszú élettartamú, masszív csomagolásra építette akkumulátorát.

Proventia ePRO48 akksi
Az új lítium-ion Proventia ePRO48 nagy teljesítményű akkumulátor robusztus mechanikai felépítésű – fotó: https://www.proventia.com/

A hibrid használat során a hosszú élettartamra van szükség. Az ismétlődő kisütés-csúcsterhelés és az e-turbo boost, illetve az energia-visszanyerési mód olyan technológiát igényel, amely évről évre kibírja ezt.

A Proventia 48 V-os akkumulátora azonnali áramellátást biztosít például az e-turbók és az elektromos motorok igényeihez. Ugyanilyen fontos az energia-visszanyerési képesség – az akkumulátor hatékonyan fogadja mind a hosszú regenerációs, mind a rövid, nagy teljesítményű töltési sorozatokat.

A Proventia ePRO48 akkumulátorok az ügyfelek igényei szerint sokféleképpen testreszabhatók, például alacsonyabb vagy magasabb feszültséggel, vagy nagyobb kapacitással. A Proventia ePRO48 akkumulátor már gyártási folyamatban van, és a vállalat több mintavevőnek szállított prototípusokat európai helyszíni tesztelésre. A sorozatgyártás idén indul.