Az argentin ARAUS zömmel az saját hazájának piacára gyártott gabonabetakarítógépeket. A hagyományos kombájnépítési megoldásokat alkalmazó szériák között volt egy kakukktojás.
Az 505DT és DTH típus járószerkezetben jelentősen eltért a többi testvérétől. Itt a hagyományos kombájn járószerkezet helyett két kormányzott, mechanikus hajtású traktortengelyt kapott a betakarítógép. A két kormányzott, hajtott tengely 23,1-26-os méretű RICE abroncsokkal való alkalmazásával olyan kombájnt szerettek volna kínálni, amely az elárasztott rizsföldeken is jól irányítható és lánctalpak felszerelése nélkül is megbirkózik a mostoha körülményekkel.
Az első hajtott tengelyre szerelték a sebességváltót, amelyet a kombájnt meghajtó motor főtengelyéről, ékszíjas áttételen keresztül kapta a nyomatékot. A váltómű és az áttétel között egy száraz egytárcsás tengelykapcsoló biztosította a nyomatékátvitelt. A váltómű 10/2 sebességfokozatot biztosított, országúti és terep tartományban. Az első tengely differenciálzárral is fel volt szerelve. A hidrosztatikus négykerék kormányzás különféle kormányzási módokat biztosított, a lassításról pedig szintén az első tengelyre szerelt tárcsás hidraulikus fék gondoskodott.
A tisztán mechanikus változat mellett kínáltak hidrosztatikus hajtású kivitelt. Ennél a váltóra szerelt hidraulikus szivattyú biztosította a hajtást, az ékszíjas áttétel helyett, illetve Good Year Terra flotációs abroncsokkal szerelték fel. A különleges arató-cséplőgépet 1987-1994 között gyártották.
Fotó: Gyári felvételek és prospektus képek