fbpx

Metalfor 2635 – Megállná a helyét az európai kombájnpiacon is

Írta: Farkas Imre - 2024 augusztus 23.

Az argentin Metalfor leginkább a honi piacán ismert, pedig termékei akár az európai kínálatban sem vallanának szégyent. Hazájában önjáró permetezők területén piacvezetők, de néhány éve úgy döntöttek, hogy a kombájnpiacot is megcélozzák, egy új arató-cséplőgéppel. Az új kombájnt Marcos Pazban, Córdoba tartományban gyártják, 80%-ban hazai eredetű komponensekből.

A Metalfor 2635 cséplőrendszere axiálrotoros megoldású, hidrosztatikus hajtással. A rotor 3,15 méter hosszú és 760 mm átmérőjű, a teljes leválasztási felület pedig 1,9 m2. A rotor fordulatszáma két tartományban (0-750 és 0-1050 f/min) hidrosztatikus úton változtatható és forgásirányváltóval is fel van szerelve.

A cséplőrendszert egy 10,65 méteres munkaszélességű hevederes terménytovábbító rendszerű vágószerkezet táplálja, egy 1,4 méter széles, elektro-hidraulikus irányváltóval szerelt, ferdefelhordón keresztül, amely a talajkövetést hossz és keresztirányban maximálisan biztosítja.

Kétlépcsős tisztítórendszere 4,55 m2-es felületű, a szelelőventilátor fordulatszáma 600-1200 f/min között választható meg az adott terménynek megfelelően.

A betakarítógép, méreteihez és teljesítményéhez igazodva választották meg a 10 ezer literes magtartály kapacitását, amely kicsivel több mint két perc alatt kiüríthető. A gyártó szerint a kombájn 5,5 ha/h területteljesítményre képes.

metalfor
Az axiálrotoros kombájn óránként 5,5 hektárt képes betakarítani a 10,65 méteres vágószerkezetével – fotó: https://www.scania.com/ar

A tekintélyt parancsoló megjelenésű betakarítógépben a meghajtásról egy kombájnokban kevésbé megszokott motor gondoskodik. A 9 literes, 5 hengeres soros Scania DC09 72A dízelmotor névleges teljesítménye 350 LE, míg maximális teljesítménye 370-400 LE. Egyedi PDE befecskendezőkkel, turbófeltöltővel és EMS elektronikus vezérlőrendszerrel rendelkezik, utóbbi lehetővé teszi a teljesítmény minden aspektusának ellenőrzését. A hengerblokk kompakt, ellenálló, robusztus és könnyű kialakítású, könnyen cserélhető, nedves hengerbetétekkel. A hengerfejek egyediek, mindegyikhez 4 szelep tartozik.

Scania
A beépített öt hengeres, 9 literes Scania dízelmotor – fotó: https://www.scania.com/ar

A kombájn járószerkezet hajtása hidromechanikus, amelynél a mellső hajtott tengely 3/3 fokozatú váltóművére van szerelve a meghajtó hidroszivattyú.

A betakarítógép nagy komfortfokozatú kabinnal rendelkezik, 360°-os rálátással, amelyet egy kamerarendszer is segít, amely lehetővé teszi a gép teljes környezetének áttekintését. A kabin kényelméhez tartozik többek között a precíziós mezőgazdaság hozamfigyelő, a légkondicionálás, a fűtést és a műholdas navigálású autopilot is.

Forrás: https://www.metalfor.com.ar/ és https://www.scania.com/ar