A kínai Weichai Lovol egyre komolyabb színvonalú erőgépszériákkal rukkol elő.
Nem titkolt szándékuk betörni az európai piacra, miközben az Oroszország elleni szankcióknak köszönhetően az exportjuk így is szárnyal. A Lovol 2604 típus kifejezetten az orosz piacra került kifejlesztésre, így meg sem kell lepődnünk azon, hogy a 260 lóerős, hathengeres, 8,82 literes, kínai, Shangchai dízelmotorja nem az emissziós előírások csúcsát döntögeti.
Egyéb téren viszont jóval árnyaltabb képet mutatnak a traktor komponensei. Bár a hajtott mellső híd szintén kínai gyártású, de a tengelykapcsoló a LUK-tól származik, a 18F + 6R fokozatú, szinkronizált sebességváltója pedig az USA-ból érkezik. A vezetőfülke kielégíti a ROPS- és az OECD-előírásokat, a vezetőülést a Grammer szállítja.
Farkas Imre