A GMC 2026-os modellévi HUMMER EV szériája nemcsak hardveres újításokat hoz, hanem a szoftveres fejlesztésekre is hangsúlyt helyez, amelyek révén az elektromos pickupok és SUV-k még szélesebb körű terepképességeket kínálnak. A King Crab névre keresztelt új hátsókerék-kormányzási mód, valamint a Carbon Fiber Edition csúcsváltozat gyorsulása azt jelzik, hogy a HUMMER EV nem csupán az elektromos hajtás előnyeit, hanem egyben a szoftveralapú innováció lehetőségeit is kiaknázza.
Terepre hangolt szoftver: itt a King Crab
A HUMMER EV már eddig is négykerék-kormányzással érkezett, ám a 2026-os modellekben bemutatkozó új King Crab mód ezt új szintre emeli. A funkció lényege, hogy aktiváláskor a hátsó kerekek gyorsabban és nagyobb szögben fordulnak, mint az elsők, így a jármű egyfajta „oldalazó mozgással” képes irányt váltani szűk helyeken vagy technikás terepen. Ez különösen hasznos sziklák között manőverezve, vagy erdei ösvényeken, ahol a hely korlátozott, de precíz haladás szükséges.
A King Crab funkció alapfelszereltség a 2X és 3X szériákban, legyen szó Pickup vagy SUV kivitelről. Érdekesség, hogy az újítás nemcsak a 2026-os modellévre korlátozódik: a funkció 2022 és 2025 között gyártott HUMMER EV tulajdonosok számára is elérhető lesz egy szoftverfrissítésen keresztül. Ezzel a GMC egy korábbi ígéretét váltja valóra, miszerint a „Mystery Mode” gomb rejtett lehetőségei idővel feltárulnak a felhasználók előtt.

Gyorsulásra hangolva: Carbon Fiber Edition
A szoftveres finomhangolás nem csupán a terepképességekben jelenik meg: a HUMMER EV Carbon Fiber Edition révén az elektromos pickup most még gyorsabb lett. A 24 modulból álló akkumulátorcsomag és az új kalibráció révén a 3X széria Carbon Fiber Edition Pickup változata álló helyzetből 2,8 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára. Ez a teljesítmény jelenleg a HUMMER EV történetének leggyorsabb kiadását jelöli.
A korlátozott példányszámú Carbon Fiber Edition nem csupán technikailag, hanem megjelenésében is egyedülálló. A Magnus Gray Matte fényezés, a Velocity Ember beltér, a 22 colos karbonfekete kerekek, valamint a karbonbetétes tükörházak és haspáncél mind a különleges karaktert erősítik. SUV kivitel esetén a csomag egy ötödik karbonfekete pótkerékkel is kiegészül.
További fejlesztések: kétirányú töltés és Super Cruise
A 2026-os HUMMER EV további újítása a kétirányú töltési lehetőség, amely révén a jármű nemcsak tölthető, de képes energiát továbbítani egy másik elektromos járműnek vagy akár egy otthon hálózatának. Ez utóbbi különösen hasznos áramszünet esetén, feltéve, hogy az infrastruktúra megfelelően elő van készítve.
A vezetőtámogató rendszerek is fejlődtek: a Super Cruise kéz nélküli vezetést kínál bizonyos utakon, mostantól Google Maps integrációval, amely a sávváltásokat is előre jelzi. A kéztartásos üzemmód szintén bővült, amely adaptív tempomattal együttműködve segít az aktuális forgalmi környezethez való alkalmazkodásban.

(fotó: pressroom.gmc.com)
Kényelem és teljesítmény egyensúlya
A 3X Pickup változat 24 modulból álló akkumulátorcsomagja akár 1160 lóerőt és 13 000 Nm forgatónyomatékot biztosít, amely ebben a kategóriában kimagaslónak számít. Az új modellévre frissített lengéscsillapító-beállítások pedig javított menetkomfortot kínálnak, különösen vegyes használat során.
Az utastérben a 13,4 colos infotainment kijelző egyedi nézeteket is megjelenít, a Google Built-In révén pedig bővült a szórakoztatási lehetőségek köre – legyen szó böngészésről, játékokról vagy streaming alkalmazásokról. A rendszer OnStar kapcsolaton keresztül intelligens útvonaltervezést és hangvezérlést is kínál.
A HUMMER EV Pickup és SUV változatai két új külső színnel – Coastal Dune és Auburn Matte – és két új belső színvilággal – Granite Drift és Stealth Eclipse – is bővültek, így a modellévi frissítés a technikai újításokon túl a vizuális megjelenésre is kiterjed.
A 2026-os HUMMER EV gyártása a detroiti Factory ZERO üzemben indul, a forgalmazás pedig az év második felében kezdődik meg.
Forrás: pressroom.gmc.com