fbpx

Új próbapad traktorok és betakarítógépek mérésére

Írta: Farkas Imre - 2024 március 30.

A legutóbbi Agritechnica-n mutatták be az új Eggers PT302 próbapadot a németországi székhelyű KL Maschinenbau által gyártott széria legújabb modelljét.

Az új próbapad felváltja a PT301 modellt, és 816 lóerős (600 kW) teljesítményt tud mérni a gyorsteszteknél, illetve 462 lóerős (340 kW) teljes terhelési görbén. Ez több mint elegendő a jelenleg piacon lévő szinte összes traktortípus, sőt néhány betakarítógép teszteléséhez is.

A PT302 teljes karosszéria-átalakítást kapott elődjéhez képest, olyan dizájnnal, amely immár a nagyobb testvérének, a PT501-nek a kialakítását tükrözi.

Eggers PT302 próbapad
Az új próbapad megjelenésben is megújult az elődeihez képest
– fotó: https://lynx-engineering.co.uk

Van például egy hátsó tárolórekesz a fél hajtótengelyek és a fő hajtótengely számára, valamint egy redőnyajtó, illetve oldalsó tárolókonzolrekesz. A mobil egység egytengelyes, vagy dupla tengellyel szerelt utánfutóként kínálják, de fix telepítésű, műhelyváltozatban is elérhető.

Az Eggers termékcsalád többi egységéhez hasonlóan a PT302 is külön méri a nyomatékot és a fordulatszámot. A motor terhelésére szolgáló generátor tartalmaz egy kerékagyat a nyomaték mérésére és egy fordulatszám-érzékelőt a percenkénti fordulatszám rögzítésére. Ezekből a pontosan mért értékekből a vezérlőelektronika kiszámítja a vizsgált motor teljesítményét a megadott teljesítményprofilhoz képest. Mivel a generátort fékező közegként használják – amelynek egyetlen feladata a motor terhelése, nem pedig a teljesítmény mérése – minden lehetséges pontatlanság, például a generátor folyamatosan változó hatásfoka kiküszöbölhető.

Eggers PT302 próbapad
Van egy hátsó tárolórekesz a fél hajtótengelyek és a fő hajtótengely számára

A PT302 opcionális, könnyen használható elemzőszoftverrel kínálják, amelyet a mezőgazdasági gépészekkel szoros együttműködésben fejlesztettek ki. Az adatátvitel számítógépre, illetve laptopra kábelen vagy Bluetooth-on keresztül történik. Az AdBlue, és az üzemanyag-fogyasztás és a motorteljesítmény együttesen kerül meghatározásra, illetve dokumentálásra. A mérést liter/óra és gramm/kilowattóra értékben dokumentálja.