A Cummins Inc. az IAA Transportation 2024 rendezvényen mutatja be legújabb innovációit, integrált hajtáslánc-koncepciójával, amelynek célja, hogy kiemelje a vállalat szélesebb termékportfólióját és a rugalmas, fenntartható energiaellátási megoldások iránti elkötelezettségét.
Az integrált hajtáslánc a Cummins kiterjedt termékképességét használja fel, hogy kiemelje három hajtáslánc-opciót – fejlett dízel, dízel-hibrid és nulla szén-dioxid-kibocsátású hidrogén –, amely bemutatja a vállalat többmegoldásos megközelítését a jármű és gépgyártók támogatására a közelgő európai károsanyag-kibocsátási szabványokkal.
A hajtáslánc fejlett dízel és hidrogén belső égésű motorokat tartalmaz a Cummins HELM™ platformjairól, valamint első és hátsó tengelyeket, fékeket, utókezelő rendszereket, illetve technológiákat a Cummins által gyártott Accelera™ technológiától, a Cummins zéró károsanyag-kibocsátású márkától. A Meritor, a Siemens Commercial Vehicles és a Jacobs Vehicle Systems vállalat által az elmúlt években történt felvásárlása azt jelenti, hogy a Cummins immár teljes erőátviteli képességet kínál.
Bemutatkozik a Cummins HELM™
A Cummins HELM™, amely a vállalat előrelátó megközelítését képviseli a teljesítmény terén, a fejlett belsőégésű motortechnológiát és az üzemanyag-rugalmasságot egyesíti oly módon, hogy az megfeleljen az iparág követelményeinek, miközben csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
A Cummins HELM™ üzemanyag „agnostic” platformok egy sor motorváltozatot tartalmaznak, amelyek közös alapból származnak. Az egyes motorok fejtömítése alatt nagymértékben hasonló alkatrészek találhatók, a fejtömítés felett pedig különböző alkatrészek találhatók a különböző üzemanyagtípusokhoz – akár fejlett dízelhez, földgázhoz, akár szén-dioxid-mentes hidrogénhez. Mindegyik motorváltozat más és más üzemanyaggal működik.
A 240-335 kW (320-450 LE) teljesítményű X10-es motor 10 literes lökettérfogatra növeli a Cummins nagy teherbírású teljesítményét, miközben megfelel az Euro 7 szigorú ultraalacsony károsanyag-kibocsátási előírásainak. A 2300 Nm-es csúcsnyomatékával az X10 kivételes motorreakciót biztosít.
A Cummins hajtáslánca hidrogén-belső égésű motortechnológiát is tartalmaz az X15H-ból, amely a vállalat 15 literes platformjának része. 298-395 kW (400-530 LE) névleges teljesítményével és 2600 Nm-es csúcsnyomatékával az X15H a jelenlegi dízelmotorokéhoz hasonló működési tartományt kínál, ideális nagyobb igénybevételű vagy hosszabb hatótávú alkalmazásokhoz. Az évtized vége felé készülő X15H a Cummins gyártásra kész, 700 bar nyomású hidrogén-üzemanyag-ellátó rendszere mellett jelenik meg, az NPROXX vegyesvállalat IV-es típusú járművön tároló tartályaival.
Hibrid hajtásláncok
A dízel-hibrid koncepcióval rendelkező Cummins és Accelera rendelkezik az összes kulcsfontosságú technológiával, külön-külön vagy integrált hajtáslánc-opciókkal a hibrid járművekhez. A hibrid megoldások szerepet játszhatnak a szén-dioxid-csökkentési célok elérésében a közelgő szabályozással összhangban, miközben a zéró kibocsátású technológiák infrastruktúrája egyre nagyobb léptékű.
Jane Beaman, a Cummins globális közúti és pick-up üzletágának alelnöke a következőket mondta: „Mivel az európai haszongépjármű-ipar közeledik az Euro 7-es és a CO2-kibocsátású nehézgépjárművekre vonatkozó előírásokhoz, a változatos energiamegoldások iránti igény kritikusabb, mint valaha. Ahogy a következő évtizedre tekintünk, amikor a szén-dioxid-csökkentési célok erősödnek, és az infrastruktúra továbbra is kihívást jelent, a hibrid hajtásláncok segíthetnek kiküszöbölni a hatótávolságot, fokozhatják a működési rugalmasságot, és jelentősen hozzájárulhatnak a járműgyártók CO2-csökkentési céljaihoz.”
Forrás: https://www.cummins.com/