fbpx

CLAAS AXION 810 – nem kell kisebb traktor mellé!

Írta: Szerkesztőség - 2015 augusztus 01.

Állattenyésztésre alapozva

Gyönyörű táj fogadott bennünket a Nógrád megyei Karancslapujtő határában, ahol Baksa Gábort először arra kértük, mutassa be a gazdaságukat.

– Édesapám a termelőszövetkezeti időkben, mint főállattenyésztő, majd a Gödöllői Állattenyésztési Felügyelőségen állatforgalmazóként dolgozott. A rendszerváltás után megszűnt a munkahelye, s válaszút elé került. Végül úgy döntött, hazajön szülőföldjére, Karancslapujtőre, s gazdálkodni fog.

1990-ben el is indította a gazdaságot, és ebbe a munkába jómagam mezőgazdasági tanulmányaim elvégzése után, 1998-ban kapcsolódtam be „hivatalos formában”, bár előtte is mindig segítettem édesapámnak.

Baksa Gábor édesapjával közösen gazdálkodik Karancslapujtő környékén

Gazdaságunk fő ágazata kezdetektől fogva az állattenyésztés. Édesapám 5 db Holstein tehénnel indította el a tevékenységét, amit később egy nagyobb állomány megvásárlása követett. Jelenleg az állatállomány mintegy 180 db húsmarhából, 70 db tejelő szarvasmarhából és azok szaporulatából áll.

A növénytermesztési ágazatunk az állattenyésztést szolgálja ki, ugyanis mindig önellátásra törekedtünk. Eleinte csekély nagyságú területtel rendelkeztünk, azok is főként bérelt földek voltak. A kárpótlás idején édesapám igyekezett – főként a korábban az őseink tulajdonában lévő – termőföldeket visszavásárolni, de idős emberek földjeit is segített visszaszerezni, amelyek közül jelenleg is sokat mi művelünk, haszonbérleti szerződés keretében.

Mintegy 500 hektár területen gazdálkodunk, ebből körülbelül 200 hektár saját tulajdonú, a többi bérelt terület. A termesztett kultúra főként őszi búza, árpa, zab, kukorica és napraforgó, ezekből kizárólag felesleg esetén értékesítünk. Bérmunkát csekély mértékben vállalunk, nincs rá időnk.

A folyamatos korszerűsítés jegyében

– Milyen a gazdaságuk jelenlegi gépesítettsége?

– Az első években a gépesítésünk igen kezdetleges volt, mindössze egy-két erőgéppel, illetve a legszükségesebb munkaeszközökkel rendelkeztünk, de még így is sokáig kellett bérmunkáztatással megoldani a területek művelését.

A gépparkunkat folyamatosan fejlesztettük, eleinte használt gépekkel, jellemzően a korábbi termelőszövetkezetekből leselejtezett gépekkel. Időközben azonban rájöttünk, hogy fontos a gépek minősége, ezért lehetőségeinkhez képest most már próbálunk mindig a kor követelményeinek és a gazdaságunk számára megfelelő, kiváló ár-érték arányú, modern gépekkel dolgozni.

Jelenleg 5 erőgépünk van, ebből 4 db MTZ traktor. Ennek oka, hogy a modern traktorok komoly szaktudást követelnek meg, és nem könnyű képzett gépkezelőt találni – ez még a fiatal munkavállalók körében is problémát jelent. Ráadásul bizonyos feladatokhoz jó megoldásnak tartom az MTZ traktorokat, a javításuk és alkatrészellátásuk is a legolcsóbb.

Az MTZ traktorok mellett egy Claas Axion 810 típusú traktorral is rendelkezünk, ez a 2014-es szezon közepére érkezett meg, jelenleg 500 üzemóra van benne. Előtte is egy AXION 810-es traktorunk volt, azt cseréltük le a mostanira.

A lehetőségeinkhez képest a munkaeszközeinket is folyamatosan cseréljük, így új gépeink is vannak.

A kombájnunk már régebbi, egy Fortschritt E-514 típusú, amit az idei szezon kezdetéig le szeretnénk váltani. A mai szélsőséges időjárási körülmények között fontos a nagyobb teljesítményű kombájn, hiszen mindig gyorsan kell learatni – de ez minden más munkafolyamatra is igaz.

A gépvásárlásainknál a 2000-es évek eleje óta az Axiál Kft. a partnerünk. Nem csalódtunk sem bennük, sem azokban a gépekben, amiket tőlük vásároltunk, és a felmerülő problémákat is mindig rugalmasan megoldják.

Egyetlen – modern traktort akartak

– Miért épp a CLAAS AXION 810 típusra esett a választás?

– Mint említettem, a gépeinket mindig az Axiál Kft.-től próbáljuk beszerezni, ugyanis a kialakult kölcsönös bizalom fontos számunkra.

Az erőgép kiválasztásakor emiatt döntő szerepet kapott az Axiál Kft. erőgépkínálata. Hosszas utánajárás után döntöttünk úgy, hogy a
CLAAS, Fendt és Landini márka közül a CLAAS-ra voksolunk; a mi gazdaságunk sajátosságai ismeretében ez tűnt a legmegfelelőbbnek. Az eddigi tapasztalatok alapján úgy gondolom, jó döntés volt.

A CLAAS kínálatán belül ez volt az a teljesítménykategória, amire a gazdaságunknak szüksége van. Mi egy gépben gondolkodunk – így mindössze egy modern traktort kell megfinanszíroznunk –, amivel minden munkát el tudunk végezni, így a traktor egész évben dolgozik, tökéletes a kihasználtsága.

Úgy látom, ez a típus a maga teljesítményével minden szükséges munkát képes elvégezni a gazdaságunkban. Az AXION nálunk nemcsak a talajművelésben vesz részt, hanem ezzel vetünk, bálázunk és kaszálunk is.

Sokan kérdezték, hogy miért nem veszünk egy kisebb traktort is mellé, például a bálázáshoz. A véleményem szerint sincs valóban mindig kihasználva az AXION teljesítménye, viszont nem jelentős a többletfogyasztása egy kisebb teljesítményű traktoréhoz képest, amelyik viszont sokkal nagyobb igénybevételnek lenne kitéve adott munkafolyamat esetén, mint az AXION 810.

Ha valaki nem csalódik egy erőgépben, úgy gondolom, nem fog váltani, így maradtunk mi is a CLAAS AXION 810 típus mellett. Az a fajta ember vagyok, akinek ha valami beválik, azon nem változtat – és itt nemcsak a gép márkájáról beszélek, hanem a háttérszolgáltatásról is, amit az Axiál Kft. nyújt.

Erősebb új motorral

– Mik az eddigi tapasztalataik az AXION 810-es traktorral kapcsolatban?

– Ez a mostani AXION kissé megújult formailag az előzőhöz képest: nagyobb a fülkéje, ahonnan még panorámásabb a kilátás, és a kezelőszervek is jobban kézre állnak.

Az új 810 az előző John Deere-motorja helyett egy hathengeres, 6,7 literes hengerűrtartalmú, vízhűtéses, 205 névleges és 215 lóerős maximális teljesítményű Iveco motorral szerelt, ami a korábbihoz képest mintegy 30-40 lóerővel nagyobb teljesítményű, és ez érezhető is.

Az AXION 810 motorja SCR-rendszerű katalizátorral van ellátva; az ehhez szükséges karbamid oldatot, ha tetszik, ha nem, kezelni és raktározni kell, valamint folyamatosan tankolni az erőgépbe, viszont így a motorja megfelel a Tier 4 környezetvédelmi szabványnak.

Az új AXION fogyasztása hasonló a korábbi 810-eséhez: szántásnál mintegy 30-32 liter gázolajat fogyaszt hektáronként. Ezt az értéket megfelelőnek tartom, hiszen komoly teljesítmény áll mögötte.

Az üzemanyagtartály 405 liter kapacitású, amihez hozzájön a 42 literes AdBlue®-folyadéktartály. Ez is megfelelő űrtartalmú, még nem volt olyan, hogy azért kellett bejönni a traktorral a telepre, mert elfogyott az üzemanyag.

Váltó és hidraulika-rendszer

A CLAAS AXION 810 erőgép 24/24 sebességfokozatú HEXASHIFT váltóval és HEXACTIV váltóautomatikával szerelt. Véleményem szerint ez rendkívül jó váltó, nagyon szeretem, könnyen kezelhető, gyorsan megtalálható az a sebességi fokozat, amely az adott munkafázisnak megfelelő. Ez a váltó nagyfokú kényelmet biztosít a kezelője számára; tulajdonképpen a kuplung megnyomása nélkül bármelyik fokozatba kapcsolható, és bármelyik fokozatból az irány is változtatható, szintén kuplung nélkül. Ez például bálázó üzemeltetésekor rendkívül kényelmes megoldás, ahol egy nap alatt akár 1 200-szor is meg kellene nyomnia a gépkezelőnek a tengelykapcsolót.

A HEXACTIV váltóautomatika is rendkívül hasznos, hiszen a gépkezelő beállít egy fordulatszám-tartományt, ettől kezdve az elektronika vált és választja ki a megfelelő áttételezést. A váltóautomatika segítségével így a motor mindig azon a fordulatszámon dolgozik, ahol a legjobb a fogyasztás, és a teljesítmény javát képes leadni, ezért az áttételt folyamatosan kapcsolva vált. A HEXACTIV olyan, mint egy automata váltó – ezt a mi domborzati viszonyainkon rendkívül jó megoldásnak tartom.

Az AXION 810 zárt rendszerű Load Sensing hidraulika-rendszerének szállítási mennyisége 110 liter percenként, 200 bar nyomáson, ami minden olyan állandó szállítást igénylő szivattyú működtetését el tudja látni, amihez kell ez a teljesítmény. Jónak tartom az AXION hidraulika-rendszerét: könnyen kezelhető, minden munkafolyamathoz tökéletes, a sebessége is megfelelő. A hátul található, három pár kihelyezett csatlakozó is elegendő számunkra.

Opcionálisan fronthidraulikát is rendeltünk a traktorhoz, így hátsó és frontkaszát is tudunk egyszerre működtetni.

– Kényelem és kezelhetőség szempontjából hogyan értékeli az AXION traktort?

– Az új AXION 810 kényelmi szempontból is kiváló. A fülkéje négy ponton rugózott felfüggesztésű, ami sok esetben rendkívüli segítséget jelent. A kabin szigetelése megfelelő, nem túlzott, ami fontos, hiszen a gépkezelőnek hallania kell, mi történik hátul. A fülke pormentesség szempontjából való szigetelése ennél sokkal fontosabb – ami rendkívül jó a gépünk esetében.

A kilátás a kabinból teljesen körpanorámás, minden irányba tökéletes, a kezelőszervek kézre állnak.

A kényelmes vezetőülésben az egész napos munka kevésbé fárasztó, a felhajtható kartámlájának köszönhetően a ki- és beszállás kényelmesebb.

A 810 mechanikus légkondicionáló berendezéssel szerelt, s egy hűtődoboz is található a pótülés alatt.

Nem a kényelemre törekedtek

– Az alapfelszereltséghez képest milyen opciót rendeltek a traktorba?

– Az opcionális lehetőségek tekintetében a kényelmi szempontra nem fektettünk nagy hangsúlyt, inkább a gazdaságosságot és a kihasználhatóságot vettük figyelembe. Opcionálisan a már említett fronthidraulikát rendeltük az AXION traktorhoz.

A korábbi AXION traktorunknál még az alapfelszereltséghez tartozott az általam rendkívül jó megoldásnak tartott ECO-fordulatszám-csökkentő kardántengely. A mostani CLAAS-ban ez opcionálisan rendelhető, amit nem tudtunk. Ha most vásárolnánk a traktort, ezt az opciót is kérnénk hozzá.

A rugózott mellső híd még szintén olyan kiegészítő, amit ma már rendelnék a traktorba. Úgy gondolom, hogy ez nem kizárólag kényelmi funkció, de bizonyos munkafázis esetében ennek hiányában csekély mértékű teljesítménycsökkenés tapasztalható.

– Milyen elektronikai megoldások – GPS, automata kormányzás, stb. – vannak az AXION 810 traktorukban?

– Nincs benne semmi ilyen, úgy gondolom, a mi gazdaságunk mérete és a sok nadrágszíj parcella nem indokolja ezeket. Az ilyen megoldásokhoz egybefüggő és nagyobb területek szükségesek.

– Hol szervizelik a traktort?

– Az AXION még garanciális, a gyártó egy év teljes körű, üzemóra-független garanciát és kettő év szavatosságot vállalt. Az AXION szervizelését most és a garancia lejárta után is az Axiál Kft. szakemberei végzik.

A garancia lejárta után az alapvető javításokat, valamint az olaj és a különböző szűrők cseréjét a gépkezelőnk oldja meg. Ezek könnyen elvégezhetők, jól hozzáférhető helyen vannak az egységek.

A CLAAS AXION alkatrészellátása is rendkívül jó: amennyiben egyik nap jelezzük az alkatrész igényünket, az a következő napon megérkezik.

Fontosnak tartom kiemelni, hogy az Axiál Kft. kétnapos gépkezelői tanfolyamot biztosított az AXION traktorhoz, így sokkal kisebb a valószínűsége, hogy egy esetleges helytelen használat miatt hibásodjon meg a traktor. Úgy gondolom, ez igazán ügyfélbarát szolgáltatás, amit a bálázógép vásárlásakor szintén megkaptunk. Azért is rendkívüli ez a szolgáltatás, mert így nem kell gépkezelői hiba miatt megállni – esetleg a szezon közepén.

Bár még csak 500 üzemóra van az AXION 810 erőgépünkben, úgy gondolom, nem lesz vele probléma – a bizalmunk töretlen a márka iránt.

AXION 800 – magáért beszél

20 európai ország szaksajtójának képviselői is elismerték az AXION 800 erősségeit, és az év traktorának választották meg: „Tractor of the year® 2014”.

Az AXION egy olyan traktor, amelynek előnyei magukért beszélnek: kezelése egyszerű, kényelmének köszönhetően a hosszú munkanapok rövidebbnek tűnnek. Az AXION minden munkakörülményhez megfelelő.

Az új AXION 800 sorozat egy traktorban ötvözi az ARION 5000/600 és az AXION 900 sorozat jó tulajdonságait.

Az egyben nyíló motorháztető a motorban lévő karbantartási pontokhoz szabad hozzáférést biztosít

Tiszta erő – Környezetbarát motor

Az AXION 800-as modell egyben nyíló motorházteteje alatt egy hathengeres, vízhűtéses, 6,7 literes FPT Cursor Iveco motor található.

Az erőforrás megfelel a Tier 4 károsanyag-kibocsátást korlátozó szabványnak, ami az SCR-rendszernek köszönhető.

A motor a legmodernebb Common Rail üzemanyag-ellátó rendszerrel, 4 szelepes technológiával, töltőlevegő hűtéssel és szabályozott fix geometriás turbófeltöltő rendszerrel rendelkezik. Az AXION üzemanyagtartály-kapacitása 405 liter, ehhez tartozik még a 42 literes adalékanyag-tartály.

Vistronic – a gazdaságos ventilátorvezérlés

A Vistronic-vezérlés lehetővé teszi a ventilátor fordulatszámának a motor terheléséhez és hőmérsékletéhez való igazítását, és gondoskodik arról, hogy a motor mindig optimális hőmérsékleten dolgozhasson. A csökkentett ventilátor-fordulatszámnak köszönhetően a zajszint is alacsonyabb, valamint ez a megoldás üzemanyagot takarít meg, és nem igényel plusz teljesítményt.

HEXASHIFT váltó, a nagyobb hatékonyságért

HEXASHIFT terhelés alatti kapcsoló a CLAAS-tól

Az AXION 800-as modellek 24/24 sebességes HEXASIHFT váltóval szereltek, aminek köszönhetően mind a hat power fokozat és a négy automata csoport játszi könnyedséggel kapcsolható egyetlen ujjmozdulattal, vagy automatán működtethető, a HEXACTIV váltóautomatika segítségével.

Azért, hogy ne kelljen minden meneten át a következőt kapcsolni, a HEXASHIFT váltó csoportos kapcsolásnál a sebességtől és terheléstől függően automatikusan kiválasztja az ehhez megfelelő menetet.

A HEXACTIV váltóautomatika Ön helyett kapcsol

A HEXACTIV váltóautomatika remekül alkalmazkodik az eltérő igényekhez és munkafeltételekhez.

Háromféle váltóautomatika módozat közül lehet választani. A teljesen automatikus módozat esetén a HEXACTIV a motorterheléstől, a sebességtől és a kezelő igényétől, azaz a gázpedál helyzetétől függően kapcsol különböző motorfordulatszámnál. TLT módozat esetén a HEXACTIV úgy vált, hogy lehetőleg a motorfordulatszám, illetve a TLT-fordulatszám állandó maradjon, míg manuális módozatnál a HEXACTIV a gépkezelő által rögzített fordulatszám elérésekor kapcsol. A HEXACTIV két különböző kivitelben rendelhető: Super ECO 40 km/h és Super ECO 50 km/h, mindkettő 1950-es percenkénti fordulat mellett.

REVERSHIFT irányváltó

A REVERSHIFT irányváltónak köszönhetően a traktor irányváltásnál felhasználástól és terheléstől függően reagál. Az irányváltás agresszivitása kilenc fokozatban állítható, ezáltal bármilyen helyzetben garantálja a lehető legnagyobb kényelmet. A REVERSHIFT minden AXION 800 sorozat tagjának alapfelszereltsége, s egy opcionális Park-Lock funkcióval is rendelkezhet, amivel a traktor könnyen nyugalmi állapotban tartható.

CLAAS CMATIC fokozatmentes váltó

A CMATIC a CLAAS traktorok fokozatmenteshajtómű-technológiáját jelenti. Az AXION 800 sorozatnál ezt egy ZF-Terramatic hajtómű testesíti meg. A nagy teljesítményű fokozatmentes hajtóműben négy mechanikus sebességtartományt kapcsolnak lamellás kuplungok, így nem szükséges manuális csoportkapcsolás.

A hajtómű magas mechanikus hajtásaránya bármely sebességtartományban gondoskodik a kitűnő hatásfokról és egyidejűleg az alacsony üzemanyag-fogyasztásról is.

Az AXION 800 CMATIC váltója a fő munkatartományban szántóföldön 7-15 km/h között átlagosan 80% feletti, közúti szállításnál 90% átlagos mechanikus hajtáshányaddal dolgozik.

0,05 és 50 km/h közötti sebességtartományban a teljes teljesítményt ki lehet használni. Akár hátramenetben a magas fokú mechanikus erőátvitel során is teljes értékű hajtást biztosít. Ezenkívül tetszőleges áttétel mellett tetszőleges fordulatszámmal haladhatunk, így az AXION 800 egész évben kiemelkedő teljesítményt képes nyújtani. Ha a vezető nem lép a gázpedálra, a váltó aktív nyugalmi állapotban van, és a traktor biztonsággal tartja meg helyzetét.

A kartámasz a gépkezelő igényének megfelelően állítható magasságban és hosszirányban

Megfelelő TLT-fordulatszám egy gombnyomásra

Az AXION 800 számára három különböző TLT-fordulatszám áll rendelkezésre. A TLT fordulatszámának kiválasztása egyszerűen, egy gombnyomással elvégezhető. Egy másik kapcsolóval közvetlenül a kartámaszon lehet a TLT-t bekapcsolni.

A TLT-kapcsolás lekapcsolási küszöbe egy bizonyos emelési magasság felett fokozatmentesen állítható. A magasság rögzítéséhez elegendő a hátsó emelőszerkezetet a kívánt helyzetbe állítani, és az automatikus TLT-gombot pár másodpercig nyomva tartani.

Az AXION 800 az összes teljesítményét képes álló helyzetből is átadni, ECO üzemmódban a motor alacsony, üzemanyagbarát fordulaton működik.

Feszültségmentesen, tisztán csatlakoztatni

Az AXION 800 hátsó részén lévő összes hidraulikacsatlakozás tehermentesítővel ellátott, így akár nyomás alatt is lehetséges a le- és felcsatlakozás. A be- és kimenő csatlakozók színes jelzése megkönnyíti a munkaeszköz hibátlan csatlakozását.

A résolajvezetékek gyűjtik össze az olajat a csatlakozáskor, aminek több előnye van. Egyrészt a hidraulikaolaj igény szerint kerül a munkaeszközhöz, másrészt a nagy keresztmetszetű nyomóág és a szabad visszafolyó ág csökkenti a teljesítményveszteséget.

Hátsó emelőszerkezet

Az AXION 800 sorozat hátsó emelőszerkezete akár 10 tonnás emelőképességre is alkalmas, és az egységre a fülkéből is jó a rálátás. A nyomógombok és forgókapcsolók a kabin jobb oldali hátsó oszlopában teszik lehetővé a hátsó függesztés funkcióinak közvetlen vezérlését, így: a gépek manuális kiemelését és süllyesztését a fel- és leszereléshez, a lengéscsillapítás ki- és bekapcsolását, az emelőszerkezet zárolását, a csúszásszabályozás aktiválását, az emelési magasság korlátozását, a süllyesztés sebességét, a vonóerő- és helyzetszabályozást és a csúszásszabályozás beállítását.

Frontfüggesztés – sokoldalúbb, többféle használhatósággal

Minden AXION 800 gyárilag két különböző frontfüggesztéssel szerelhető: 4,6 és 5,8 tonna maximális emelőerővel.

A frontfüggesztésen a hidraulika és elektronikus csatlakozók is beépítésre kerültek, mint a kettő darab kihelyezett kör, a szabad visszafolyó ág, a hét pólusú és az ISOBUS-aljzat.

CEBIS felszereltség esetében opcionálisan rendelhető helyzetszabályozás a frontfüggesztéshez, ami lehetővé teszi a még precízebb munkát a munkaeszközökkel.

Nagyobb kényelem, nagyobb hatékonyság

Szabad kilátás – az új AXION 800 fülke

A négyoszlopos vezetőfülke a teljes munkaszélességre és az eszközökre egyaránt szabad kilátást biztosít. Tágas belső tér és megfelelő munkakörülmény jellemzi. A hátsó kabinoszlop speciális elhelyezkedésének köszönhetően a vezető számára optimális rálátás nyílik a munkaeszközre és a munkaterületre.

CIS vagy CEBIS – zseniálisan egyszerű vagy egyszerűen zseniális

Az AXION 800 traktorok kétféle, már jól ismert – CIS vagy CEBIS – felszereltséggel kaphatók.

Alapesetben az AXION 800 mechanikusan kihelyezett körökkel és a CLAAS INFORMATION SYSTEM-mel (CIS) készül. A CIS-felszereltségű AXION 800 traktorok kijelzője a maga kompakt módján kitűnő kezelési kényelmet biztosít, minden beállítást kényelmesen, egy forgókapcsoló és az ESC billentyű segítségével lehet elvégezni.

A CEBIS-felszereltségű AXION 800 kitűnik az elektronikus vezérlőeszközeivel, elsősorban a 21 cm-es képernyő-átmérőjű CEBIS terminállal.

Kartámasz, az új mérföldkő

A CLAAS AXION 800-sorozat minden fontos kezelőegysége a kartámaszba épített, mint a CMOTION multifunkcionális menetkar, az ELECTROPILOT kapcsolás, a CEBIS monitor, a kézigáz, a munkamélység-beállítás, az összkerékmeghajtás, a differenciálzár, a TLT automatika, vagy a mellsőhídrugózás.

Ötféle prémium minőségű, a Grammer és a Sears által gyártott ülés közül lehet választani

Ergonómia és kényelem a legjobb munkafeltételekért

Az AXION 800 számos részletével a legjobb munkakörülményeket biztosítja egy hosszú munkanaphoz. A pótülés alatt található egy hűtőrekesz, amiben elegendő hely van egy 1,5 literes flakon és némi ennivaló számára is.

Egy kis pedál lenyomásával a teljes kormányoszlop billenthető, a kényelmes ki- és beszállás érdekében, a kormányoszlopon található kar segítségével pedig a hosszirányú pozíció állítható. A műszerfal is optimálisan átlátható, mivel a kormányoszlopon található, és vele együtt mozog.

Az AXION 800 alapfelszereltségéhez tartozik a manuális klímaberendezés, amelynek alkotóelemei a duplán szigetelt fülke alsó részében kerültek elhelyezésre, ami által a légáram eloszlása optimális, és a befújással járó zajszint jelentős csökkentését eredményezi. Opcionálisan az AXION automata légkondicionáló berendezéssel is rendelhető.

Gyors és egyszerű karbantartás

A napi karbantartás során nélkülözhetetlen az egyszerűség. Az AXION 800 nagy, egyben nyíló motorházteteje egy gombnyomással nyitható, s a motor minden karbantartási pontjához szabad hozzáférést biztosít. A motorolajszint ellenőrzése és az utántöltés csukott motorháztetőnél is lehetséges.

A napi karbantartás szerszámok nélkül elvégezhető, a zsírozási pontok a mellső hídon, a hűtőrendszer előtt kaptak helyet. A levegőszűrő is jól hozzáférhető helyen, a hűtők előtt található, s könnyen kivehető.

Csomor Zsolt

CÍMKÉK axiálClaas