fbpx

Becker Aeromat precíziós vetőgépek

Írta: Szerkesztőség - 2011 november 11.

A német Becker cég a méltán híres Aeromat szemenkénti vetőgépét több mint 35 évvel ezelőtt indította először útjára. Az idő folyamán természetesen az állandó fejlesztések átalakították a gépet, de a szabadalmazott nyomólevegős magleválasztó rendszer továbbra is egyedi megoldás a piacon. A 2009 óta 100%-ban a dán Kongskilde céghez tartozó Becker célja továbbra is a legjobb megoldást nyújtani a szemenkénti vetéstechnológiában.

A  megújult  Aeromat  kukoricavetőgép-család  4  osztályba  sorolható: Eco-Line,   Farm-Line,   Maxi-Line   és Profi-Line.  A  hazai  körülményekre elsősorban a Profi-Line kivitelű és felépítésű  vetőgép  a  legmegfelelőbb.  A robosztus felépítésű vetőgép 4, 6, 8 és 12  soros  változatban  áll  a  partnerek rendelkezésére. A leginkább elterjedt DTE jelzésű, 6 soros tárcsás gép súlya meghaladja az 1600 kg-ot, míg a 8 soros kivitel súlya 2580 kg.
A  Becker  Aeromat  igazi  különlegessége  a  rendkívül  egyszerű  és  éppen  ezért  igen  megbízható  nyomólevegős  magleválasztó  rendszer.  A továbbfejlesztett  M20  vetőtárcsa  tölcsér  formájú  celláskereke  a  nyomás alatti magtartály érintésével forog. A cellákba  több  mag  is  belekerül, amelyek  közül  a  felesleges  magokat  egy fúvóka kifújja, de a nyomólevegő segítségével  egy  magot  a  cellában  tart. A   hasított   cellás   kerékben   maradt mag  alul  a  forgó  magkilökő  segítségével kihullik. A nyomólevegős rendszer  miatt  a  kukoricamag  méretétől függetlenül  csak  egy  mag  marad  a cellában,  ami  nagyfokú  pontosságot biztosít  a  felhasználóknak,  és  szükségtelenné  teszi  a  fajtánkénti  celláskerék cserét.  Fontos,  hogy  ez  a  rendszer mindig tiszta levegővel dolgozik, így a por és csávázószer miatti kopás mértéke igen alacsony.

     

A   Becker   robosztus   vetőkocsik paralelogramma   függesztéssel   kapcsolódnak  a  gerendelyhez.  A  magtartályok a 6 soros kivitelnél 30 vagy 55  literesek  lehetnek.  A  DTE  típusú vetőgép  duplatárcsás  csoroszlyával, külső  és  belső  sárkaparóval  van  ellátva, és a szélsőséges talajviszonyok között is alkalmas a pontos vetésre. A vetési mélység beállítása fokozatmentesen  történik,  a  pontos  mélységtartásról  dupla  mélységhatároló  kerék gondoskodik. A vetőkocsik mögött V alakban  elrendezett  tömörítőkerekek dolgoznak. A magmennyiség változtatásához  a  hajtáslánc  szerszám  nélkül  könnyedén  átállítható  a  kívánt lánckerékhez.
A  Becker  vetőgépen  a  központi műtrágyatartály  700,  míg  a  8  soros változatnál 1000 literes. A kiadagolni kívánt  műtrágya  mennyiségét  a  tartály  oldalán  fokozatmentesen  lehet beállítani.  Lehetőség  van  a  műtrágyatartály front felszerelésére, illetve csigás  műtrágyafeltöltésre.  Opcióban granulátumszóró felszerelése is lehetséges.

Az utóbbi két év fejlesztése a Becker  e-motion  rendszere  is,  amelynél a vetőkocsik külön-külön elektromos hajtású adagolókkal vannak felszerelve, lehetőséget adva menet közben is a  magtávolság  állítására,  illetve  korrigálására.  Az  e-motion  rendszerrel bármely  vetőkocsi  elzárható  menetközben, így a szabálytalan alakú táblákon  elkerülhető  a  felesleges  vetés.
A rendszer művelősoros vetésre is alkalma. Ami  a  környezetvédelmet  illeti: az  utóbbi  évek  méhpusztulásai  ráirányították a figyelmet a vetéskor levegőbe kerülő csávázószer-maradványokra. A német JKI-előírások szerint a Becker Aeromat az egyedüli pneumatikus  szemenkénti  vetőgép,  amelyet nem kell átalakítani a szermaradványok levegőbe jutása miatt.

Gazsi Zsolt