ALPESI farmmindenes traktor


KOMPAKT KATEGÓRIA: számos tartozéknak köszönhetően a Lintrac 110 nagyon jól megfelel az alpesi gazdaságok követelményeinek

A kis mezőgazdaságigép-gyártó cég, a tiroli Lindner a gyakorlatorientált innovációiról ismert. Ezek közé tartozik az új Lintrac 110 traktor is, amelyet túlnyomórészt hegyvidéken és gyepterületeken, a kommunális szektorban és egyéb kultúrákban, pl. a szőlő- és komlótermesztésben végzett munkákhoz értékesítenek. Alacsony súlypontjának és az opcionális 4-kerékkormányzásnak köszönhetően a „nagy” Lintrac traktor azonban még sokkal több feladatterületet képes lefedni – ezért számít igazi multifunkciós farmmindenes gépnek az alpesi területek mezőgazdaságában. A leírt jellemzők mellett meg kell még említeni a ZF fokozatmentes sebességváltót és a felhasználóbarát működési struktúrát. Az új Lintrac 110 traktorról átfogó képet alkothattunk a különböző jellegzetes zöldterületi munkák végzése közben.

  1. A közúton a Lintrac lendületesen és erőmegszakítás nélkül gyorsul 40 km/h sebességre
  2. A rendkezelés az ikerkerekeknek és az összkerékkormányzásnak köszönhetően kiválóan elvégezhető vele extrém lejtős területeken is
  3. Az első-hátsó kaszakombináció használatakor a TLT funkció aktív
  4. A Reiter Respiro frontfüggesztésű rendgyűjtő mögött a Lintrac hidraulikateljesítménye kérdéses volt – a rendgyűjtő meghajtása teljes mértékben hidraulikus


KORMÁNYZÁS HEGYOLDALON: nagy lejtésű területeken az összkerékkormányzás segíti a biztonságos közlekedést

  1. Jól látható: a kormányozható hátsó tengely rudazatának irányítása
  2. Az oldalsó oszlopon elhelyezett kompakt kijelző lehetővé teszi a hátsótengely-kormányzás vezérlését
  3. A Lindner opcionálisan rugózott első tengelyt is kínál – ez kiváló

KÉRÉSRE ÖSSZKERÉKKORMÁNYZÁSSAL

Műszaki adatok

sebességváltó & TLT-k: ZF TMT11, fokozatmentes teljesítményelágazásos hajtómű, 43 km/h előre, 20 km/h hátra, High-Traction kapcsolás, 4 hajtóműmód, négyfokozatú hátsó TLT 430, 540, 750 és 1000 fordulat/min, opcionális front TLT 1000 fordulat/min

méret és tömeg: megengedett össztömeg 8000 kg, max. tengelyterhelés hátul 5000 kg, max. tengelyterhelés elöl 3000 kg, tengelytáv 2340 mm

A Lintrac 110 aktív hátsótengelykormányzása esetén az első tengelyen elhelyezkedő érzékelő a szükséges jeleket a hátsó tengelyre küldi. Ott a kormányberendezés hidraulikus munkahengere, ami a tengely előtt védetten helyezkedik el, megvalósítja a kívánt vezetési stratégiát – vagyis bekormányozza a traktort.

  1. A motorháztető alatt egy 113 lóerős, négyhengeres Perkins-motor található
  2. A hátsó hidraulikacsatlakozók jól megközelíthetőek, és a jelölésük megfelelő
  3. A négyfokozatú TLT alapkivitelben kapható, 430, 540, 750 és 1000 min-1fordulatszámon
  4. Az elektronikus vezérlésű mellső függesztőszerkezetnek a vezetőfülkében saját kezelőfelülete van


KÉNYELMES: annak ellenére, hogy a Lintrac nagyon kompakt, a vezetőnek semmiképp sem kell a kényelemről lemondania

A könnyen forduló alpesi traktorokhoz a gyártó ezenkívül rugózott első tengelyt is kínál, integrált kialakítással – ráadásul választható a Lindner saját gyártmánya is, házon belül. A hosszanti lengőkarok rugós rendszerűek. A rugóút maximum 80 mm és teljesen zárható, de manuálisan is megemelhető vagy leereszthető.

PERKINS – MI MÁS LEHETNE?

FOKOZATMENTES – SZOROZVA KETTŐVEL

A sebességváltó alapvetően két részből áll. A motor felőli oldalon helyezkedik el a fokozatmentes sebességváltó modul egy 45 cm3 nagyságú, nagyteljesítményű hidrosztatikus hajtással és egy egyszerű bolygókerekes egységgel. A következő csoportváltó modul egy kettős tengelykapcsoló egységből áll, két előremeneti és egy hátrameneti csoporttal. Az első, az úgynevezett munkaterület, és a második, az ún. szállítási terület közötti átkapcsolás teljesen automatikus. A munkaterület 20 km/h sebességig terjed, és a vontatásra irányul. Ha nagyobb vonóerőre van szükség, akkor a vezetőülés mellett jobbra használható a High-Traction kapcsolás.


Az összes hidraulika- és homlokrakodó-funkciót vezérlő nagy joystick opcionális

  1. A kartámasz közepén helyezkedik el a sebességfokozatok összehangolására szolgáló LDrive konzol
  2. Az irányváltásra szolgáló irányítókar
  3. A műszerfal meglehetősen részletes, és kis elemekből áll, de a leolvasása néha nehézséget okoz
  4. Az egyes hajtóműmódok egyedi hajtómű-beállításokat tesznek lehetővé

A teljesítményleadó tengely tekintetében a Lintrac sok mindent letett az asztalra. A négy sebesség – 430, 540, 750 és 1000 – alapkivitelben rendelkezésre áll; a sebességek előválasztása a jobb oldalon található, a vezetőülés mellett, és mechanikusan működik. Elöl igény szerint kérhető 1000-es fordulatszámú TLT. A hátsó és a front TLT-hez egyaránt tartoznak automata funkciók, amelyek a függesztőszerkezet beállításaihoz igazodnak.

KÜLÖN OLAJHÁZTARTÁS

A mellső függesztőszerkezet átfogó vezérléssel rendelhető. A mi tesztgépünkre elektronikusan vezérelt mellső függesztőszerkezet volt felszerelve elektronikus mellső nyomásmentesítéssel együtt (elektronikus mellső függesztőszerkezet). Az „emelés – leengedés” funkció mellett az emelőszerkezet nyomásmentesítéssel is rendelkezik. Ehhez egy további membrántárolós szabályozó szelep használata szükséges. A „hóeke tehermentesítéséhez” passzív lengéscsillapítás, súlykalibrálás, valamint az oldalsó kartámaszon található joystick és potenciométer segítségével végzett vezérlés tartozik. A maximális emelési kapacitás 2,5 tonna.

MODERN VEZÉRLŐKÖZPONT

A műszerfalon található az I.B.C monitor. Ezen keresztül minden beállítás elvégezhető. Oldalsó kijelző nincsen. A képernyő melletti és a kartámaszon található gombok végigvezetnek a menürendszeren. Néhány megjelenő adat és ikon meglehetősen kicsi, és talán első pillantásra nem azonnal látható jól.

  1. A Lindner programjában opcionális vezetőfülke-rugózás is szerepel
  2. A traktoron légszárító is található a kompresszorhoz
  3. LED-munkafényszórók és vészjelzők egészítik ki a tartozékok kínálatát

… ÉS EGYEBEK

Mit kínál még a Lintrac 110? Például színválasztékot. A vásárló a traktor konfigurációjának összeállításakor kiválaszthat egy tetszőleges színt a RAL színskáláról. Ezenkívül speciálisan a komlótermesztéshez a kipufogót lefelé lehet fordítani. A gazdasági udvarban végzett munkák során és a rakodási munkáknál a gazdálkodónak természetesen lehetősége van arra, hogy a Lintrac traktort már a gyárban felszereltesse homlokrakodóval. És még valami: ha a jövőben engedélyezik a gépek vezető nélküli közlekedését, akkor a Lintrac már erre is felkészült: a Trac Link Pilot Ready csomag segítségével a kamerákhoz, a szenzorokhoz és a GPS-vevőhöz szükséges modulok utólag is felszerelhetők.

Összegzés

  • motor-sebességváltó összehangolás
  • összkerékkormányzás
  • számos opciós lehetőség
  • kényelmes vezetőfülke
  • a joystick kevésbé intuitív
  • manuális összkerékkormányzás csak a kijelzőn keresztül

Alexander Brockmann

traktor

Összes rovatunk