Trófeák a beszállítóipar részére, III.

Írta: Fodor Mihály - 2021 december 23.

Az Agritechnica 2022 részeként a DLG kiosztja a „Systems & Components Trophy –Engineers’ Choice” díjat a komponensek és rendszerek területén. A végső trófea győzteseit a „jelöltek” listájából választja ki egy második fordulóban az Agritechnica kiállításon kiállító mezőgazdasági gépgyártók fejlesztőmérnökeiből álló zsűri.

 

A jelöltek listája, III. rész

 

TPV 2500

 

Hansa
HANSA – TMP srl

 

A 11 dugattyús hengerblokkal ellátott új axiáldugattyús szivattyú hidrosztatikus erőátvitelhez nagy szivattyúhatékonyságot kínál, ami akár 10 százalékos üzemanyag-csökkentést eredményezhet. A forgattyúlemez és a szivattyútest közötti mechanikus érintkezés megszűnt, ami 3dB zajcsökkentést eredményez. Hosszabb élettartamot mutattak ki, a kompakt és robusztus kialakítás pedig nagy teljesítménysűrűséget eredményez. A rendszer 22 és 32 cm3/n közötti hengerűrtartalommal és 450 bar maximális nyomással rendelkezik, az innovatív olajelosztásnak köszönhetően pedig a szivattyú 98 százalékos összhatásfokot ér el. A TPV 2500 dízel-, hibrid- és villanymotorral egyaránt alkalmazható.

 

LEDayFlex III

 

Hella
Hella Fahrzeugteile Austria GmbH

 

A funkcionalitást, a dizájnt és a biztonságot egyetlen termékben ötvöző, újonnan kifejlesztett, az offroad szektor számára alkalmas világítási rendszer három energiatakarékos LED-fényfunkciót foglal magába egyetlen modulban: nappali menetfény, helyzetjelző és irányjelző fény, mindez az innovatív EdgeLight technológiát alkalmazva, amely látható LED-foltok nélkül biztosítja az egyértelmű fényerőt és a homogén megjelenést…. A moduláris rendszerben a gép mindkét oldalára három és öt modul választható, így a tervezés szabadságát kínálja. Akár vízszintes, akár függőleges vagy átlós, a rugalmas beállítási lehetőségek minden egyes fényszórónak erős egyéni jelleget kölcsönöznek. A nappali menetfény tovább növeli a biztonságot azáltal, hogy csökkenti a rossz láthatóság okozta balesetek kockázatát.

 

INO működésvezérlés

 

INO
INO Brezice d.o.o
.

 

A karbantartási költségeket manapság gyakran a hibák késői észlelése okozza, mivel a modern berendezések halkabbak, így a kezelő számára kihívást jelent, hogy érzékszerveivel reagáljon. Ez a rendszer a korai felismerést a gép egy sor paraméterének mérésével támogatja munka közben: a motor fordulatszáma, rezgésszám, hőmérséklet, GPS-helyzet és munkaidő. Az előnyök nemcsak az élettartam meghosszabbításában és a prediktív karbantartásban, hanem a dokumentálásban és a műszaki problémák korai felismerésében is rejlenek. Az egyszerűen telepíthető és akkumulátorral működő készülék a valós idejű adatokat Bluetooth-on keresztül továbbítja az okostelefonra, és elemzési céllal, valamint előzményadatként tárolja azokat, ami hasznos lehet garanciális igények esetén vagy a munka elvégzésének dokumentálásához.

 

KSD sorozat

 

Lombardini
Lombardini S.r.l.

 

A kompakt motorcsalád az üzemanyag-befecskendezés minden fordulatszámon történő pontos vezérlése révén még nagyobb teljesítményt nyújt, mint a nagyobb hengerűrtartalmú motorok, és minden új és meglévő géphez illeszkedik. Az elektronikus vezérlés lehetővé teszi, hogy a motor alacsony légköri nyomás mellett is megőrizze a nagy teljesítményt. A motort úgy tervezték, hogy hatékony fogyasztást, valamint csökkentett állásidőt és karbantartást biztosítson, ami magas üzemi teljesítményt eredményez. A hidraulika és a motor terhelésének/fordulatszámának egyidejű vezérlésével optimális üzemanyag-fogyasztás érhető el. A gép vezérlőjével való integrációnak köszönhetően olyan funkciók állnak rendelkezésre, mint a jobb reakció az alkalmazott terhelésre, a drive by wire, a fordulatszám-szabályozás, az automatikus leállítás, a pedáltérkép beállítása és a ventilátor fordulatszám-szabályozás. A világ összes normájának megfelelő, robusztus motorkínálat minden régióban alkalmazható.

 

Pro Valve

 

Pro Valve
MC ELETTRONICA s.r.l.

 

Az MC Elettronica Pro Valve egy új szenzor a vetésszabályozáshoz, amely egy rendkívül erős működtetővel van felszerelve, amely 400 milliszekundumon belül képes elzárni. A szenzortestbe integrált fotoelektromos érzékelőnek köszönhetően a pneumatikus vetőgépeken belüli vetőmagáramlás folyamatosan, valós időben ellenőrizhető és optimalizálható egy vezérlőrendszeren és szervomotorokon keresztül. Ez azt jelenti, hogy az eltömődésfigyelő helyett számoló érzékelők is integrálhatók, ami tovább növeli az új szenzorban rejlő lehetőségeket. Így a vetőmag- és műtrágyaáramlás ellenőrzése és irányítása megnövekszik, és teljes mértékben és automatikusan összekapcsolható a GPS-szel összekapcsolt kijuttatási térképekkel – ez fontos technológiai lépés a pneumatikus vetőgépek következő generációja számára.