A Mercedes-Benz hivatalos közleménye szerint megkezdődtek a G-osztály Cabriolet prototípusainak út-, terep- és vizsgálati tesztjei. A fejlesztési program célja, hogy a nyitott tetős változat ugyanazt a robusztus karaktert és vezetési élményt kínálja, amely évtizedek óta meghatározza a G-osztályt. A modellcsalád bővítése egyértelmű üzenet: a gyártó továbbra is elkötelezett az ikonikus terepjáró jövője mellett.
A stuttgarti központból indított tesztprogram az első olyan mérföldkő, amelyben a Cabrioletváltozat valós körülmények között bizonyíthat. A konstruktőrök a kezdeti kilométerek során többek között a karosszéria merevségét, a tetőszerkezet működését és az aerodinamikai viselkedést vizsgálják, különös figyelemmel arra, hogyan tartható meg a G-osztályra jellemző vezetési érzet, tető nélküli kialakítás mellett is. A fejlesztőcsapat célja, hogy a nyitott változat ugyanolyan megbízható társ legyen extrém terepen, mint a zárt karosszériás modellek.
A Cabriolet koncepciója elsőként rövid előzetes fotókon és videókon tűnt fel, amelyek gyorsan erős visszhangot váltottak ki a rajongók és az autóipari szakma körében. A most zajló emissziós, menetdinamikai és tartóssági mérések már a sorozatgyártás előkészítésének fontos lépései. A fejlesztési munkák során a mérnökök olyan adatokat gyűjtenek, amelyek alapján finomhangolható a futómű, az irányíthatóság és az elektromos rendszerek együttműködése.

(fotó: media.mercedes-benz.com)
A G-osztály jövője és a technológiai háttér
A G-osztály a Mercedes-Benz egyik legismertebb típusa, amely hosszú időn át megőrizte jellegzetes, szögletes formavilágát és katonai eredetű alapjellemzőit. A Cabriolet változat megjelenése ismét új irányba nyitja meg a fejlesztést, miközben a márka jelenkori stratégiája – a prémium személyautókra és a luxuskategóriára épülő üzleti fókusz – változatlan.
A vállalat a közleményben hangsúlyozza, hogy a modellbővítés mellett folyamatosan fejleszti globális gyártási hálózatát és akkumulátorgyártó kapacitását, előkészítve a következő évek elektromobilitási lépéseit. A G-osztály Cabriolet azonban továbbra is a hagyományokra és a terepjárós gyökerekre épít, a cél pedig a klasszikus értékek megtartása korszerű technikai háttérrel.

(fotó: media.mercedes-benz.com)
A tesztprogram kulcselemei
A nyitott karosszéria kialakítása speciális feladat a fejlesztők számára. A tető hiánya alapvetően befolyásolja a csavarodási merevséget, ezért a prototípusok már most megerősített vázszerkezetet használnak. A mérnökök külön figyelmet fordítanak arra is, hogy a Cabriolettal elérhető zajkomfort megfeleljen a márka normáinak; ennek érdekében a szélzajt és a tetőszerkezet illeszkedését laborban és valós útviszonyok között is vizsgálják.
A tereppróbák során a hajtáslánc, a kormányzás és az elektronikus segédrendszerek hangolása is kiemelt szerepet kap. A gyártó elvárása, hogy a modell képes legyen ugyanazokra a meredek emelkedőkre, keresztbordákra és csúszós felületekre, mint a klasszikus G-osztály, mindezt a Cabriolet élménnyel kiegészítve.
A Mercedes-Benz a közlemény végén hangsúlyozza, hogy a tesztprogram elindítása a márka hosszú távú elköteleződését jelképezi a G-osztály mellett. A jelenlegi fejlesztési ütemterv alapján további részletek a későbbi fázisokban várhatók.
Forrás: media.mercedes-benz.com
GÉPmax Tudástár: buzz modell – A „buzz modell” egy szándékosan feltűnést keltő, limitált vagy különleges kivitel, amellyel a gyártó beszédtémát generál és új vevőket húz be, nem feltétlenül új technikával, inkább karakteres csomagolással.
