TATRA PHOENIX 4×4 agrotahač – premier az Agritechnicán

Írta: Farkas Imre - 2025 november 04.

A cseh TATRA Trucks a 2025-ös hannoveri Agritechnica szakkiállításon mutatja be legújabb fejlesztését, a TATRA PHOENIX 4×4 agrotahač modellt, amely kifejezetten a mezőgazdasági szállítási feladatok igényeire készült. A különleges konstrukcióval rendelkező jármű a közúti és terepi használat határán kínál megoldást, ötvözve a tehergépkocsi-technológiát a mezőgazdasági munkagépek robusztusságával.

Kettős felhasználásra tervezve

A PHOENIX 4×4 agrotahač legfontosabb jellemzője, hogy a közúti és a terepi környezetben egyaránt hatékonyan üzemeltethető. A jármű felépítése a TATRA hagyományos koncepciójára épül: központi csővázas alvázra és független lengőtengelyekre, amelyek kiemelkedő terepjáró képességet biztosítanak még nagy tömegű mezőgazdasági félpótkocsik vontatása mellett is. A konstrukció nemcsak a mezőgazdasági üzemek közötti szállítást könnyíti meg, hanem a termőföldeken, nedves vagy laza talajon végzett munkát is biztonságossá és hatékonnyá teszi.

A 4×4 hajtásrendszer révén az agrotahač stabilan viselkedik a legkülönfélébb körülmények között, a súlyelosztás pedig a pótkocsival együtt is kiegyensúlyozott marad. Ez fontos szempont a talajtömörödés csökkentése és a jármű tapadásának fenntartása érdekében, különösen nagy tömegű gabonaszállító vagy trágyaszóró szerelvények esetén.

Tatra PHOENIX 4x4 agrotahač
A jármű felépítése a TATRA hagyományos koncepciójára épül, amelyek kiemelkedő terepjáró képességet biztosítanak még nagy tömegű mezőgazdasági félpótkocsik vontatása mellett is.
(fotó: tatra.cz)

Modern hajtás és automatizált vezérlés

A TATRA PHOENIX 4×4 szíve a Paccar MX-11 dízelmotor, amely 330 kW (450 LE) teljesítményt nyújt. A motor alacsony fordulaton is magas nyomatékot biztosít, ami a nehéz terepi vontatáshoz nélkülözhetetlen. A ZF TraXon automatizált sebességváltó finoman kapcsol, és optimalizálja az áttételeket a terhelés, a dőlésszög és a sebesség függvényében. Ez nemcsak kényelmet nyújt a vezetőnek, hanem hozzájárul a hajtáslánc élettartamának növeléséhez is.

A hajtáslánc elemei integráltan működnek a TATRA saját fejlesztésű alvázrendszerével, amely csökkenti a karbantartási igényt, miközben javítja a jármű menetstabilitását és teherbírását. A légfelfüggesztésű hátsó tengelyek egyenletes futást és optimális terheléseloszlást biztosítanak, így az agrotahač akár nagy sebességgel is képes biztonságosan közlekedni közúton.

Tatra PHOENIX 4x4 agrotahač
A hajtáslánc elemei integráltan működnek a TATRA saját fejlesztésű alvázrendszerével
(fotó: tatra.cz)

Új kabin, új megjelenés

A bemutatott modell legújabb generációs nappali kabint kapott, amely a hosszú műszakok során is kényelmes munkakörnyezetet biztosít. A fejlesztés középpontjában az ergonómia és a kilátás állt: a tágas szélvédő és a precízen elhelyezett tükrök révén a vezető minden irányban kiválóan belátja a jármű környezetét. A kezelőszervek logikus elrendezésűek, a TraXon váltó irányítása pedig kormányoszlopról történik.

A hannoveri kiállításra a gyártó aranyszínű dekorfóliával látja el a járművet, amely a TATRA mezőgazdasági programjának új szakaszát szimbolizálja. Az agrárszektor számára kínált speciális kivitel nemcsak technikai, hanem vizuális szempontból is új fejezetet nyit a márka történetében.

Forrás: tatra.cz


GÉPmax Tudástár: TATRA PHOENIX 4×4 agrotahač – A TATRA új mezőgazdasági vontatója a közúti teherautók technológiáját ötvözi a munkagépek terepjáró képességével, a Paccar MX-11 motor és a ZF TraXon váltó kombinációjával kínálva nagy teljesítményt és alacsony karbantartási igényt.

▼Hirdetés

▼Hirdetés

GÉPmax
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.