fbpx

Intelligens szoftvermegoldások haszongépjármű hajtásláncokhoz

Írta: Farkas Imre - 2024 augusztus 07.

A ZF a szoftverek erejét hasznosítja az intelligensebb, jobban összekapcsolt és rendkívül hatékony haszonjármű hajtás-technológiák fejlesztésére. A ZF intelligens szoftvermegoldásainak és alváztechnológiáinak integrálásával javítható a jármű teljesítménye és biztonsága.

Fékezés és e-Drive szinergia program

A jármű lelassulásakor keletkező energia hasznosítása a fedélzeti akkumulátorok újratöltéséhez hatékonyan növelheti az elektromos hajtású jármű hatótávolságát vagy csökkentheti a szükséges akkumulátorok méretét. A ZF Braking and e-Drive Synergy Programja harmonizálja az elektromos hajtásláncot és a fékezési funkciókat, hogy optimalizálja a regenerációt a teljes stabilitás-ellenőrzés mellett.

A rendszer a ZF következő generációs e-drive-it, az AxTrax 2 dual-t és a CeTrax 2 dual-t kombinálja az mBSP XBS fejlett fékrendszerével, kihasználva az e-drive képességeit, hogy a fékrendszer működtetőjeként épüljön be. Ennek során a rendszer maximalizálja az energia-visszanyerést, hogy vezetés közben újratölthesse a fedélzeti akkumulátorokat, hatékonyan megnövelve a jármű hatótávolságát. A rendszer „egy pedálos hajtás” funkciót is kínál, növelve a vezetési kényelmet, különösen alacsony sebességű manőverezésnél, például udvari járműveknél vagy városi vezetésnél.

A rendszer a kipörgésgátló funkció optimalizálásával, a gumiabroncsok kopásának csökkentésével, valamint a jármű teljesítményének és stabilitásának fokozásával csúszós talajon is továbbfejlesztett indítóképességet kínál.

DAF kamion
A rendszer maximalizálja az energia-visszanyerést, hogy vezetés közben újratölthesse a fedélzeti akkumulátorokat

Szoftveres fékellenállás

A ZF kifejlesztett egy szoftvermegoldást, amely az akkumulátoros elektromos járművek fékellenállásainak formájában hardvercserét segít. Az új szoftver funkció intelligensen korlátozhatja az akkumulátor maximális energiatartalmát bizonyos töltési helyzetekben, így biztosítva, hogy a regeneratív fékezés során keletkező extra energia a jármű akkumulátoraiban tárolható legyen. A rendszer helyadatokat használ annak meghatározására, hogy olyan területen töltődik-e, ahol valószínűleg meredek lejtőn ereszkedik le, ami jelentős többlettöltést okozhat az akkumulátorban a haladás korai szakaszában. Ha igen, ez biztosítja, hogy az akkumulátor kapacitást takarítson meg a töltés során az energiagyűjtéshez. Az algoritmus intelligens módon biztosítja, hogy a 100%-os töltés elérje a leereszkedést. Minden más területen a rendszer lehetővé teszi az akkumulátor teljes feltöltését, ha csatlakoztatva van.

Ennek az innovációnak köszönhetően nincs többé szükség terjedelmes, nehéz és drága fékellenállásokra, miközben az energiahatékonyság maximalizálódik, és minden energia rendelkezésre áll a meghajtáshoz. A megoldás körülbelül 150 kg súlyt takarít meg, és megnöveli a rendelkezésre álló helyet a vázon belül. A rendszer bemutatja, hogy egy intelligens szerver-felhő alapú funkció hogyan takaríthat meg költséget és súlyt, miközben javítja a hatékonyságot és a fenntarthatóságot.

Forrás: https://press.zf.com/