Újra kapható Európában a kis terepjáró – sokak örömére. A gyártó megtalálta a megoldást, ennek köszönhetően a negyedik generációs Suzuki Jimny teherautósítva, kétüléses változatban hódíthatja meg a gazdák szívét.
A kétüléses változat már mehet az európai piacra (Fotó: Suzuki)
Személyautóként nem teljesített jól a teszteken
A környezetvédelmi- és a törésteszteken nem nyújtotta a személyautó kategóriában a terepjáró az uniós szabványoknak megfelelő értékeket, így kérdésessé vált a kis kedvenc forgalmazása az európai piacon.
A haszongépjárművekre azonban alacsonyabb határértékű szabványok vonatkoznak, és ezeket tudja a Jimny. A gyártó ezt kihasználva alkotta meg az európai változatot: kikapták a hátsó üléseket, az első sor mögé pedig beraktak egy elválasztó rácsot.
Jó terepképesség, retro külső-belső
A jármű felszereltsége nem fogja elvarázsolni a városi közlekedőket és az extrákat, digitális kiegészítőket kereső fiatalokat. Inkább a mezőgazdasági vállalkozók, erdészek, túrázók fogják kedvelni az egyszerű, bármilyen tereppel megküzdő kisautót.
A Jimny – átalakulásának köszönhetően – előnye pont az, mint sok Suzukinak nem: a csomagtér. A kategóriaváltás miatt 863 literes lett a raktér, aminek sokan örülni fognak, akik munkaautónak tervezik használni.
A belső műszerezettség, a borítás egyszerű, funkcionális, a mosható műanyag dominál. A kabin szűk, japán méretek jellemzik, itt is a használaton van a hangsúly és nem a kényelmen.
Egyszerű felépítmény, egy fajta motor
A hagyományokat megtartva, minimális fejlesztésen átesett létravázra épült a terepjáró. Tekercsrugós, elől-hátul merevhidas felfüggesztés jellemzi, a hátsó tengely erősített, a hasmagasság pedig 210 milliméter.
Kormányzása hidraulikus, a kormánymű lengéscsillapítóval szerelt. A fejlesztésnek köszönhetően könnyebb kormányozni városban és terepen egyaránt.
Ezzel küszöbölték ki a merev tengely okozta remegéseket és behatásokat a kormányon, így közúton simább a futás, terepen pedig nem rántja ki a kezünkből a volánt.
Az erőforrás egy 1,5 literes, szívó, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, benzines motor. Teljesítménye 102 lóerő (95 kW, 130 Nm nyomaték), mely lehetne nagyobb is, de az összsúlyt, a kasznit figyelembe véve pont elég. Felezővel képes a meredek emelkedőket, a nehezebb terepet is leküzdeni.
Ötfokozatú kézi váltója visszaadja a haszongépjármű hangulatát, közúton (autópályán) elbírna egy hatodik fokozatot is. Nem is a gyorsaság miatt, inkább a fogyasztás csökkentése érdekében.
Az eddig megszokott, kissé helytakarékos kabin jellemzi a kétüléses változatot is (Fotó: Suzuki)
Összegzés
A pörgős motornak köszönhetően maximális sebessége 145 km/h, de nem fogjuk terepen kihasználni. Fogyasztása hivatalosan 7/7 liter, de ne lepődjünk meg, ha eléri a 8 litert.
Kisebb munkagépnek a mezőgazdaság szinte minden szereplőjének, vadászathoz, túrázáshoz pont megfelel a sokoldalú, de mégis egyszerű Jimny. Nem a kényelmét és a szolgáltatásokat fogjuk dicsérni, hanem azt, hogy toronyirányt küzdhetjük le vele a terepet. Mindenképpen érdemes terepgumival felszerelni, sokkal könnyebben fogja venni az akadályokat.
Forrás: Suzuki
Összeállította: Barna Ferenc