A norvég AutoAgri autonóm önjáró mezőgazdasági eszközök fejlesztését és gyártását tűzte ki célul. Mérnök csapata korábban az autonóm járműtervezés területén kamatoztatta tudását.
Az AutoAgri GPS, radar és egyéb érzékelők vezérelve képes a nappali és éjszakai önálló működésre. A hatékony hajtáslánc, az alacsony súly és az alacsony üzemi sebesség miatt ez jelentősen csökkenti az üzemeltetési költségeket. A mérnök csapat új autonóm eszközhordozója kétféle hajtás láncú változatban készült el.
A becslések szerint 30-60% -kal alacsonyabb a károsanyag terhelése a hagyományos dízel traktorokhoz képest – fotó: https://autoagri.no/
A beépíthető hibrid hajtáslánc alacsonyabb üzemi sebességgel és alacsonyabb össztömeggel rendelkezik és alkalmazástól függően becslések szerint 30-60% -kal alacsonyabb a károsanyag terhelése a hagyományos dízel traktorokhoz képest, míg a tisztán elektromos meghajtású változat a nullemissziós gazdálkodást tesz lehetővé. A plug-in hibrid változat a megtermelt áramot lítium akkumulátorokban tárolja. A 44,1 kW (60 LE) teljesítményű dízelmotor a Deutz-tól érkezik és Stage-V emissziós normákat elégíti ki. Az AutoAgri autonóm munkagép-hordozó mérete és kapacitása illeszkedik a piacon meglévő függesztett munkagépekéhez.
CAT II szabványú hárompontos vonószerkezettel, TLT-vel (540/1000 f/min) és kettő pár, kettős működésű hidraulikus csatlakozással van felszerelve, hogy illeszkedjen a hagyományos traktorokhoz tervezett függesztett munkagépek szabványos csatlakozó pontjaihoz és kiszolgálási igényeihez. Az összkerékkormányzásnak köszönhetően a kerekek 90 fokos elfordításával a munkagépekre oldal irányú mozgással áll rá és csatlakoztat az AutoAgri. 20-50% -kal alacsonyabb az össztömege a tipikus mezőgazdasági traktorokhoz képest, továbbá a középre szerelt munkagépek miatt jobb súlyeloszlás jellemzi, ami alacsonyabb üzemi sebesség mellett csökkenti a talaj tömörödését.