fbpx

URAL Next 6×4 mezőgazdasági terményszállításra

Írta: Farkas Imre - 2021 június 24.

Az URAL Next 6×4 tehergépkocsicsalád nagy raktér kapacitású terményszállító modellel bővült.

Ha URAL márkanevet meghallja valaki itthon, akkor azonnal a régi három tengelyes, leginkább honvédség kötelékét erősítő 4320-as terepjáró kivitelű típus jut eszébe pedig a legendás autógyár jelentős rekonstrukción esett át az elmúlt évtizedben. Ma már korszerű modelleket kínál, de az erősségének számító komoly terepjáró képességet megtartva. Kereken 6 éve mutatták be az URAL Next szériát amely a modern külsejű, új vezetőfülkével és ergonomikus korszerű felszereltségű tágas belső térrel, a könnyű kezelhetőséggel, gazdaságos környezetkímélő erőforrás alkalmazásával, modern minőségi megoldásokkal és a nemzetközi minőségi előírásoknak megfelelő alkatrészek használatával új szintre emelte az URAL márkanevet.

 

URAL Next 6x4
A háromirányba billenthető felépítmény oldalra 45 fokos szögben billent – fotó: https://uralaz.ru

 

Napjanikban már több mint nyolcféle kivitelben kínálják a szériát. 2018-óta gyártanak 6×4 kerékképletű vegyes (terep-közút) felhasználású modelleket, amely nemrégiben mezőgazdasági terményszállításra kialakított változatával bővült. Az autógyár a speciális járműveket és pótkocsikat gyártó „MegaTron” partnerével közösen fejlesztett az URAL NEXT 73945 (6×4) felépítmény nélküli teherautóalváz bázisán mezőgazdasági terményszállításra specializált tehergépkocsit.  A jármű erőforrása egy 328 lóerős, JAMZ-53676 dízelmotor, amely teljesíti az EURO V. emissziós szabványt, élettartama legalább 800 000 km.

 

URAL Next 6x4
A felépítménye 19,3-22,9 m³ raktérfogatú – fotó: https://uralaz.ru

 

Maximális nyomatékát 1300-1600 f/min fordulatszámon adja. A 9 fokozatú ZF 9S1515 „joystick” sebességváltó kényelmesen kapcsolható, és a motorral nagyon jó energetikai összhangban van. A három irányba billenthető felépítménye 19,3-22,9 m³ raktérfogatú. A plató oldalra 45 °-os szögben, míg hátra 25-30 fokban képes billenni. A billentést holland „HYVA” hidraulikus hengerek végzik. A két szintre osztott oldalfalak lemezvastagsága 3 mm, míg a rakfelület 4 mm vastag acéllemezből készült.

 

URAL Next 6x4
A teherautó vezetőfülkéjének belső tere – fotó: https://uralaz.ru

 

Billentést követően a kinyitott alsó oldalfal bezárásának megkönnyítésére egy kiegészítő rugórendszer van kialakítva. A teherautó vezetőfülkéje alapfelszereltségben mindazt a kényelmet biztosítja, amit egy mai korszerű teherszállítójárműtől európai szinten elvárnak.