Újabb esélyt kapott a portálhíd-felfüggesztéses Mercedes
Jürgen Eberle mérnök készítette a G-osztály 4×4 a négyzeten kivitelét még 2015-ben, és egészen a sorozatgyártásig vitte a projektet. Két évvel később az E-osztály All Terrain kombija alá fejlesztett többlengőkaros, független portálhidakat, ami megmaradt tanulmányszinten. Az EQC 4×4 a négyzeten is az E-osztálynál használt felfüggesztést kapta, de egyelőre ez is csak tanulmány.
A normál akkumulátoros-elektromos szabadidőautó 140 mm-es hasmagasságához képest az extrém felfüggesztésnek köszönhetően az EQC 4×4 a négyzeten alapesetben is 293 mm-rel büszkélkedhet. A nyomtávja sokkal szélesebb lett, s az R-osztályról származó 20 colos felnikre 285/80-as méretű Cooper Zeon abroncsokat szereltek. Döntés leghamarabb jövőre várható az EQC 4×4 a négyzeten sorsáról.