Brazília sok szempontból a szuperlatívuszok földje. Ezt bizonyítja ez a 2017-ben bemutatott, cukornádszállításra használt szerelvény is: a Super Road Train. Nem kevesebb mint 11 tengely dolgozik együtt – és ezek akár 91 tonna összterhelést is hordozhatnak! Kiszámítva, ez 8,7 t átlagos tengelyterhelést eredményez. Brazília egyik legnagyobb cukornádtermelője, az Usina São Martinho már 2017ben 12 ilyen járműszerelvényt rendelt. Brazíliában az olyan szerelvény közlekedése, amely maximum 4,40 m magas és 30 m hosszú, néhány éve engedélyezett, legfeljebb 100 km távolságra.
Fotó: a gyártó felvétele
Vontatóként egy Scania R 620 6×4 nyerges vontató szolgál, ez, amint azt a neve is sugallja, 620 lóerős, és 16 literes V8-as dízelmotorral és két hajtott tengellyel rendelkezik. A gyártó szerint ez akár 3000 Nm nyomatékot is tud biztosítani 1000 és 1400 min-1 fordulatszám között.
Brazília mezőgazdasági gépiparában jelenleg általánosságban is nagy aktivitás zajlik – különösen az önvezető mezőgazdasági vontatók területén. Brazília: az ország az illegális erdőirtásoknak és más környezetvédelmi jogsértéseknek, illetve néhány nagybirtokos vállalkozó gyakorlatának köszönhetően újra és újra a kritikák középpontjában szerepel.