fbpx

A Dorker standján több újdonságot is bemutattak

Írta: Kristóf Imre - 2019 február 04.

Az áttekinthető InfoCentrePro műszercsoport számos információt szolgáltat a vezetőnek a felhasználó által definiált adatokról egy nagy felbontású kijelzőn keresztül. A többfunkciós botkormány és a 8″ iMonitor egyszerű használatot és egységes kezelői felületet biztosít. Mechanikus vagy elektro-hidraulikus segédhidraulika-szelepek közül lehet választani, és háromféle tetőverzió áll rendelkezésre. A nagy teljesítményű klímaberendezés és a különböző fülkerugózási opciók csendes és komfortos munkakörnyezetet biztosítanak.

Az új 4-es károsanyag-kibocsátási szintnek megfelelő (Tier 4Final) 126-143 LE-s, nagy hatékonyságú Deutz TCD 3.6 motorokat kifejezetten az új 4 hengeres modellekhez fejlesztették ki – sokkal gyorsabban reagálnak, és az alacsonyabb fordulatszám-tartományban is nagyobb nyomatékot szolgáltatnak. Ugyanakkor csökkent az üzemanyag- és AdBlue fogyasztás.

A traktor elektro-hidraulikus kezelőszervei segítségével lehet váltani a „Szállítás” és a „Szántóföld” üzemmódok között, valamint háromféle vezetési módot lehet előzetesen kiválasztani: kézi, automatikus és TLT. Az aktív készenlétvezérlés, a csökkentett motorfordulatszámnál elérhető 40 km/h és 50 km/h haladási sebesség, valamint az ASM rendszer mind az alapfelszereltség részét képezi. A független felfüggesztéssel rendelkező első tengely maximális komfortot és tapadást biztosít mindenféle talajviszonyok között a szántóföldön és a közúton egyaránt.

Kétféle hidraulikakonfiguráció áll rendelkezésre. Egy nyitott központú, 90 l/perc teljesítményű hidraulika-rendszer legfeljebb négy további, hátulra kihelyezett mechanikus segédhidraulika-szeleppel, vagy egy 120 l/perc teljesítményű, terhelésérzékelős rendszer legfeljebb négy mechanikus vagy öt elektronikus vezérlésű segédhidraulika-szeleppel. A hátsó TLT az alapfelszereltség esetén háromféle fordulatszámmal rendelkezik: 540, 540 E és 1000 ford/perc. A hátsó függesztőmű (III. kategória) kiemelkedő, 7000 kg emelőképességgel rendelkezik (kiegészítő emelőhengerrel). A nagy teljesítményű első függesztőművel is jelentős tömeg, akár 2880 kg emelhető.

A Pronar PT612 pótkocsi rakfelülete erős és tartós padlólemezekkel, központi reteszelésű profil oldalfalakkal készül és három oldalra billenthető rakfelülettel rendelkezik. A rakfelület és a talaj közti távolság (1142 mm – 1270 mm) megkönnyíti a rakodást. Az alváz kerete üreges profilokból készül, ez biztosítja a szerkezet tartósságát. A pótkocsi műszakilag megengedett maximális sebessége 40 km/h, pneumatikus vagy hidraulikus fékekkel szerelve. A felfüggesztést, a tengelyeket, a laprugókat és a speciális világítást úgy tervezték, hogy nagyobb sebesség esetén is megfelelőek legyenek.