Már majdnem hagyomány a John Deere cégnél, hogy a „T” kombájnsorozatot kétévente modernizálja. Legutóbb, a 2016‑os modell‑évre már megnövelték a tisztítást, beépítettek egy nagyobb teljesítményű dobventilátort, és a magleválasztó átmérője 660 mm‑ről 800 mm‑re nőtt. Most további, jelentősebb újítások következnek, amelyeket a T-sorozat már tartalmazni fog a 2019‑es idényben. Igaz, hogy a szakemberek számára az új gumihevederes járószerkezet és a PremiumFlow új vágóasztal-generációja is már messziről szembetűnő, emellett azonban a burkolat alatt is változott néhány részlet – ami a John Deere adatai szerint akár 12 százalékkal is képes növelni a cséplési teljesítményt. De nézzük meg az újításokat lépésről lépésre…
RUGÓZOTT GUMIHEVEDERES JÁRÓSZERKEZET
És még valami: a korábbi járószerkezet szabálytalan háromszög formájú volt, az új kialakítása egyenlőszárú háromszög alakú – több mint 1,80 m magas. A John Deere adatai szerint így körülbelül 30 százalékkal nagyobb a fel‑fekvő felület a hasonló járószerkezetekéhez képest, tehát most 14 bordapár érintkezik a talajjal, és 24 coll heveder‑szélesség mellett a gyártó szerint ugyanolyan nagyságú felfekvő felület érhető el, mint más járószerkezeteknél 30 coll hevederszélesség mellett. Ez csökkenti a talajnyomást, de javítja a fékezést is a gyorsabb közúti haladáskor. És még valami: 610 mm‑es hevederszélesség mellett (24 coll) a T‑sorozat 5 szalmarázóládás kombájnja 3,29 m külső szélesség alatt; a 6 szalmarázóládás kombájnok és az S‑sorozat pedig 3,49 m külső szélesség alatt marad. 762 mm széles hevederekkel betartják a 3,49 m (5 szalmarázóládás), valamint a 3,79 m külső szélességet (6 szalmarázóládás és S sorozat), a 914 mm széles hevederek viszont az S-sorozat számára vannak fenntartva (4,55 m külső szélességgel).
A hevederek élettartama a John Deere adatai szerint kb. 50 százalékkal hosszabb, mint az eddig használt modellek esetében. Ez részben a rugózásnak köszönhető, másrészt pedig a 4 rétegű fel‑építésnek (korábban 3 acélszövetréteg), ill. a magasabb és a 45 fokos szögben álló bordáknak.
A heveder feszítése az első terelőgörgőn elhelyezett hidraulikus hengerrel történik, ami kiegészítésképpen lengéscsillapítóként is működik. Ami jó: a he‑veder egységeit, a korábbi modellekhez hasonlóan, ki lehet cserélni kerekekre. Ez különösen a használt gépek értékesítésekor lehet fontos: az első tulajdonos megtartja a hevederes járószerkezetet, a kombájnt kerekes változatban használt gépként értékesíti, és a gumihevedereket felhasználja az új kombájnhoz (feltéve, hogy ez egy megfelelő John Deere). Különösen Németországon kívül könnyebb eladni kerekekkel a használt kombájnokat; a gumihevederes járószerkezetek ott kevésbé keresettek a nagyobb karbantartási igény, a magasabb beszerzési költségek, a nagyobb kopás és részben a közúti engedélyezések miatt.
ÚJ PREMIUM FLOW
Újak a motolla műanyag ujjai is, míg a bevált jellemzők, mint pl. a mechanikusan hajtott repcekaszák (most szerszám nélkül gyorszárral és karmos tengelykapcsolóval szerelhetők) és a Schumacher kaszasín (most alapkivitelben görgősorral) megmaradtak. A műanyag ujjak megakadályozzák, hogy a kaszasín túl mély motollapozíció esetén a benyúló ujjak miatt sérüljön.
Műszaki adatok
tisztítás: előtisztító, felső rosta, alsó rosta, 2 szellőztetett lépcső, összes tisztítási felület 6,3 m2; szelelőventilátor
motor és meghajtás: John Deere PSS, 9,0 l hengerűrtartalom, 292 kW/397 LE névleges teljesítmény, 335 kW/456 LE maximális teljesítmény; 5 fokozat, SCR+EDR+DPF; elektronikus 3 fokozatú, fokozatokkal rendelkező sebességváltó (saját gyártmányú ProDrive-hajtómű); saját gyártmányú rugózott gumihevederes járószerkezet; 40 km/h sebesség kerekes és gumihevederes változatban
németországi listaár: 446 884 eurótól gumihevederes járószerkezettel