1936 nyara kontinensünkön a kombájnok születése. A Sachsen-Anhalt tartománybeli Halle közelében, a Zschernitz birtokon August Claas egy traktor által vontatott gépet mutatott be, amit a vesztfáliai Harsewinkelben lévő műhelyében fejlesztett ki. A „Mäh-Dresch-Binder“ (arató-cséplő-kötöző gép) menet közben levágta a terményt, kicsépelte a magot, majd zsákokba vezette azt. Ez a találmány forradalmasította az európai mezőgazdaságot.
További mérföldkövek követték ezt a felfedezést. 1946-ban a CLAAS bemutatta az egyik legjobban és leghatékonyabban működő vontatott kombájnját, a SUPER-t. 1953-ban érkezett meg az első önjáró CLAAS kombájn a piacra, amelyből 1963-ig SF néven csaknem 20.000 darabot adtak el.
A következő évtizedben a vállalkozás egyre nagyobb teljesítményű kombájnokat fejlesztett ki a világ minden gabonafajtájára és tájára. Az EUROPA és COLUMBUS modelleket a MATADOR, SENATOR, MERCATOR, majd végül a DOMINATOR és a LEXION követték. Napjainkig a CLAAS több, mint 400.000 kombájnt gyártott le Harsewinkelben. A CLAAS 75 éve az európai kombájnok feltalálását követően is piacvezető a kombájnok terén. A kombájnok körülbelül 40 százalékát szállítja a CLAAS.
Különleges kiadású LEXION 750
A kombájnok 75. születésnapja alkalmából a CLAAS ebben a jubileumi évben november 30-ig a LEXION 750-es sorozatot különleges felszereltséggel kínálja. Az ezen időszak alatt értékesített gépekre ugyanis Helmut Claas saját kezű aláírása mellett az általa kifejlesztett eredeti APS HYBRID SYSTEM jele is látható lesz. A LEXION 750-es sorozat különleges kiadása olyan extra felszereltséget is tartalmaz, mint a 735 mm széles és 40 km/h sebességre képes TERRA TRAC gumihevederes járószerkezet, vagy a CMOTION kezelőkar, amely a legtöbb kiszolgáló egységhez optimális hozzáférést biztosít a kéz felemelése nélkül. Az új, zárt cséplődob a kicsépelt mag minőségének javítását szolgálja. További felszereltség az ürítőcsigára szerelt PROFI CAM kamrarendszer, amely színes, nagyfelbontású képminősége biztosítja a munkafolyamatok felügyeletét a termény levágásától az átrakásig. A kamera segítségével a vezető jól látja a gép hátulját tolatás közben is.