A közelmúltban bemutatott új Tatra Phoenix tehergépkocsi a Tatra és a DAF nemrégiben létrejött együttműködésének első eredménye. A modernizált, egyedülálló TATRA PHOENIX, új alvázzal, osztóművel és minden tengelyen pneumatikus felfüggesztéssel készül. Mindez kiegészül kifogástalan kényelmet biztosító DAF CF 85 fülkével (rövid vagy fekhelyes), PACCAR MX motorral (teljesítménye 265–375 kW) és ZF Ecosplit váltóval (manuális vagy AS-Tronic-automatikus).
A TATRA PHOENIX tovább őrzi az összkerékhajtás hagyományát, az első tengely meghajtása változatlanul ki-bekapcsolható menet közben. A járművek a hagyományos konfigurációk (4×4, 6×6, 8×8) mellett már 8×6-ban is gyártásra kerülnek, a legnehezebb körülmények között is gond nélkül boldogulnak a legváltozatosabb terepen is. A jól bevált TATRA alvázkoncepció (központi cső, és az ehhez hegesztett keresztelemek) egy rendkívül masszív, ellenálló szerkezet, ami jó hatással van a jármű vezetési tulajdonságaira és a felépítmény élettartamára egyaránt.
A híres TATRA alvázon nincs hegesztett alvázkeret, azaz a felépítmény sok esetben magára a központi csőre erősíthető a keresztelemek segítségével (a versenytársak általában nehéz kereteket használnak erre a célra). A hasznos súly (különösen a billenős kocsik esetén) jelentősen nagyobb, a gépek kihasználtsága is javul. Hasonló megoldás a hagyományos alvázak esetén elképzelhetetlen. A masszív, egymástól független felfüggesztésű féltengelyekkel kombinált alváz révén rázós terepen nagyobb sebesség elérése is lehetséges, miközben az utazás más, hasonló járművekkel összehasonlítva igen kényelmes. Ennek titka: a TATRA PHOENIX pneumatikus felfüggesztése, a hátsó tengelyeken alkalmazott szabadalmaztatott TATRA King Frame keretmegoldás és a modern kormányrendszer.