fbpx

Volkswagen Amarok „Hunter”, a vadászok számára

Írta: Szerkesztőség - 2012 augusztus 06.

A Volkswagen Amarok piacra lépése óta a modell számos arcával találkozhattunk, ami jól jellemzi az autó sokrétű felhasználhatóságát. Noha az Amarok felszereltségi fokozatai révén a legmagasabb igényeket is kielégíti, a típus iránt elkötelezettek egyre speciálisabb kívánalmakat fogalmaznak meg. E megnövekedett igény miatt és az ügyfélkör még szélesebb kiszolgálásának érdekében a Volkswagen Haszonjárművek hazai képviselete egyedi és testreszabott projektek levezénylésében is partner, melynek immáron kézzel fogható eredményeként elkészült az Amarok vadászautó változata.

A Magyarországon elsőként megvalósuló egyedi építésű vadász Amarok minden olyan eszközzel fel van szerelve, amire egy klasszikus vadászat közben szükség lehet.

A mobil vadászlessé átalakított pick-up felkészítése a műszaki megerősítéssel és a járművédelemmel kezdődött. A felfüggesztései ausztrál Old Man Emu futóműszetteket kaptak, melynek révén a gyárihoz képes az autó 30 mm-rel magasabb lett, és a rugóútjai is 45 mm-rel megnőttek. A Volkswagen acél keréktárcsákra pedig Yokohama Geolander G01 MT mintás abroncsokat szereltek a biztosabb terepjárás érdekében.

Az autó teljes alsó védelméről négyszekciós, 8 mm vastag duralumínium haspáncél-rendszer gondoskodik, mely a front részt, osztóművet, víz-és üzemanyagtartályokat védi. Külön 5mm-es húzott acéllemez óvja a hátsó differenciálművet.

A jármű aljára felkerült egy 60 literes víztartály is, ami egy közbeiktatott szivattyú révén biztosítja a víznyomást, megteremtve ezzel az alapvető higiéniás feltételeket vadászat közben. Dupla adapteres gyorsoldású csatlakozók pedig lehetővé teszik a kézmosás mellett a zuhanyegység illesztését is.

Az autó lökhárítóit elől-hátul „aláfutásgátlókkal”, míg oldalt „felülésvédő” küszöbökkel látták el, melyek könnyű, de mégis nagyszilárdságú króm-molibdén ötvözetű csőből készültek. Az ön és más mentésére szolgáló WARN –Tabor 9K csörlőt diszkrét módon integrálták az első lökhárító alá, így a kevésbé avatott szem szinte észre sem veszi, hogy a Volkswagen embléma alatt egy erőgép van elrejtve. A rádió-távirányítással működő egység, a hagyományos drót helyett kevlár kötélzetet kapott.

Kétségtelenül a leglátványosabb átalakuláson a platórész ment keresztül, amibe elsőként egy ARB platóbélés került. A bukókeretet szintén a már említett króm-molibdén csőből készítették, mely számos kellék adaptere is. Ezen kapott helyet a Hi-Jack emelő, a vadfelhúzó csörlő és munkalámpák is, de helyzettől és funkciótól függően ide lehet rögzíteni a duralumíniumból készült vadfelhúzó rámpát is, mely alaphelyzetben lábtámaszként szolgál a dupla lesállásban ülőknek.

A kétüléses kialakítás három magassági fokozatban állítható, és rugós rögzítési megoldásának köszönhetően pillantok alatt kiemelhető. Komfortnövelő a raktérajtóra kifejlesztett és szerelt kétfokú lehajtható létra, mely a raktérre történő fellépést teszi kényelmessé. A csúszásgátló felülettel ellátott fellépő egység mellé a biztonságot erősítvén egy felhajtható kapaszkodót is szereltek. A plató ajtó peremén végigfutó csőkonzolra pedig a vadfelhúzó rámpát lehet ráakasztani.

A raktér hátsó részére 2 darab zárható vízhatlan tárolódobozt szereltek, továbbá a plató utasfülkéhez közeleső falán egy lapáttartó konzolt is lapáttal.

Az utasfülke tetején mobil és állítható magasságú puskatámaszték helyét alakították ki. A könnyű „keménypárnás” megoldás biztosítja a pontos célra tartást. A kényelmi berendezések sorát a LED technológiás fényforrások teszik teljessé, a körlátást hátul egy, oldalt két világító eszköz biztosítja, míg elöl szintén két kiegészítő távolsági fényszóró kapott helyet.

Az Amarok ezzel a felépítménnyel és tágas utasterével elsőszámú vadászautóvá vált, amit csak az fokozhat tovább, hogy a kétliteres 163 lóerős Biturbós erőforrás 400 Nm-es nyomatéka több mint elegendő tartalékot biztosít a legnehezebb terepviszonyok között is, mindezt rendkívül kedvező fogyasztási értékek mellett.

www.vwh.hu