fbpx

Új pótalkatrész-logisztikai bázis a gyors ügyfélkiszolgálásért

Írta: Szerkesztőség - 2020 november 27.

Az Amazonen-Werke fokozatosan üzembe helyezte új pótalkatrész-központját a Tecklenburg-Leedeni üzemében. A több mint 42 000 különböző pótalkatrésznek a jövőben jóval nagyobb raktárkapacitás, kb. 11 000 m² csarnok és 9 000 m² kültéri terület áll a rendelkezésére. A rendszer a legmodernebb raktár- és komissiózási technikával növeli hatékonyságát.

 

 

Hasbergen-Gaste elérte kapacitása maximumát

Az Amazone több mint 20 évvel ezelőtt építette akkor modern központi pótalkatrészraktárát a Hasbergen-Gasteban található fő üzemegységében. Az elmúlt két étvizedben több bővítés és modernizálás is történt. A vállalatcsoport fejlődése és az ezzel együtt folyamatosan növekedő pótalkatrész-mennyiség miatt ez a raktár végérvényesen elérte kapacitása maximumát. Emiatt született döntés egy teljesen új pótalkatrész-logisztikai bázis létesítéséről, majd a tervek Tecklenburg-Leedenben történő megvalósításáról.

 

Kapacitás növelés mellett gyorsabb szállítás

A növekvő számú küldeményre és az egyre nagyobb raktárkészlet-igényre tekintettel az új logisztikai koncepció célja kettős:

  • nőjön a raktárkapacitás;
  • gyorsabban és megbízhatóbban lehessen teljesíteni a rendeléseket.

Az Amazone ezt nem csupán a legmodernebb raktár- és komissiózási technikával érte el, hanem azzal, hogy befektetett egy teljesen új, a pótalkatrész-logisztikát hatékonyabbá tevő raktármenedzsment-rendszerbe.

 

 

A legfontosabb tények:

„A több mint 42 000 különböző pótalkatrésznek a jövőben jóval nagyobb raktárkapacitás, kb. 11 000 m² csarnok és 9 000 m² kültéri terület áll a rendelkezésére. A cikkek több mint a felét egy kb. 27 000 tárolós automatikus kisalkatrész-raktár tartalmazza, és rendkívül egyszerűen tárolja be és ki. A nagyobb cikkeket és mennyiséget egy újratervezett, 12 500 rácsos tárolóládáknak helyt adó keskeny folyosós raktárban tároljuk, kézi erővel és a legmodernebb komissiózó targoncákkal dolgozzuk fel, a hosszú és terjedelmes darabok számára pedig tágas terek állnak rendelkezésre. Összességében ez a logisztikai koncepció hosszú távon hatékony folyamatokat tesz lehetővé” – nyilatkozta Carolin Wiebusch-Rakonjac, az Amazone Global Parts Centers vezetője.

 

 

A legfontosabb újítások egyike a gyors ügyfélkiszolgálás

A rendelések többé már nem lineárisan, tehát a raktári hely szerint lépésről lépésre kerülnek feldolgozásra, hanem az egy rendelés összes tételeinek komissiózása párhuzamosan folyik, és a tételek a csomagolóban egyesülnek. Ezzel jelentősen le tud rövidülni az átfutási idő. A kb. 60 tagú pótalkatrész-logisztikai csapat jelenleg akár napi 1 000 csomagot is képes szállításra előkészíteni az Amazone ügyfelei számára.

 

 

Az Amazone ügyvezetői

Christian Dreyer és Dr. Justus Dreyer ezt a legújabb beruházást a pótalkatrész-üzletág szerkezetének ügyfél- és jövőorientált újragondolásának tekintik: „Új Global Parts Center alkatrészközpontjával az Amazone remekül felkészült a fokozódó piaci igényekre. A növelt kapacitásnak, valamint a modern és gyors raktározási és komissiózási folyamatoknak hála ügyfeleink a világ bármely pontján állandó magas szintű szolgáltatásban részesülnek. A Leedenben kialakított telep hatalmas csarnokai és területei emellett kiváló feltételeket kínálnak a raktárkapacitás későbbi bővítéséhez is.”

Forrás és fotó: Amazone sajtóközlemény