Önvezető és elektromos

Az Agritechnica kiállításon a John Deere „Future Zonen” standján egy hatalmas drón mellett egy önvezető vontató emelkedett ki.

A John Deere a ballaszt függvényében 5-15 t között változó súlyú jármű elektromos összteljesítményét 500 kW teljesítményben határozza meg – a hatótávolságra vonatkozóan még nincs hivatalos információ. A talajra történő erőátvitel gumihevederes járószerkezettel vagy kerekekkel valósítható meg. Érdekes: amint a függesztett Eidam rövidtárcsás borona mutatja, egy együttműködési projektről van szó, amely mögött a drezdai IVI Fraunhofer Közlekedési és Infrastrukturális Rendszerek Intézete áll, olyan együttműködő partnerekkel, mint a Drezdai Műszaki Egyetem és a John Deere. A nagyrészt az egykori „Fortschritt Kombinat” gépgyárból kialakult szászországi kis- és középvállalkozások magas tudományos és műszaki színvonalon törekednek a szoros kapcsolatépítésre a világ vezető mezőgazdasági műszaki gyártójával, a John Deere vállalattal, annak érdekében, hogy ebből kiindulva olyan globális piaci szegmenseket tudjanak elérni, ami az egyes szász vállalatok számára önmagukban nem lenne lehetséges. Lényegében a partnerek, köztük a Reichardt GmbH, olyan önvezető vagy részben önvezető módon rajban működő függesztett munkagépek ötletének kifejlesztésén dolgoznak, amelyek külön-külön elektromosan hajtottak, és csoportban irányítva, magas fokú automatizálással és alacsony fajlagos teljesítményigénnyel végeznek szántóföldi munkákat.

no