Az Ír Tanco Autowrap Limited leginkább bálacsomagolóiról és rakodógép munkaeszközeiről ismert, de most a kaszák piacára is betörnek.
Napjainkban nagyon sok „butterfly” rendszerű kaszakombináció elérhető már a kínálatban, de ezeknek a függesztett mellső egy tagú és hátsó kétszárnyú kaszákból álló gépcsoportoknak nagy munkaszélességből és a hátsó szárnyak függesztett kiviteléből adódóan van egy nagy hátránya. Amellett, hogy fordulóknál és vonulásnál kiemelve jelentősen terhelik a traktor hátsó függesztő szerkezetét, kaszáláskor egy erősebb ívben fordulva előfordulhat, hogy a különböző sugarú íven dolgozó kaszák, vágásszéleségének illeszkedésénék levágatlan csíkok maradnak.
Kétféle méretben készül az új, Ír kaszakombináció – fotó: https://tanco.global/
Egyre több gyártó, úgy hídalja át ezt a problémát hogy a hátsó kaszarészt egy hordozó kocsira helyezve, féligfüggesztett kapcsolattal üzemelteti az erőgép. Az Ír Tanco két tagból álló AUTOCUT kaszacsaládja is ezt a megoldást követte. Itt a hátsó hordozókocsi központi gerendelyének a féligfüggesztett kapcsolókerethez viszonyított elfordulásának megfelelően hidraulikusan kormányozza a kocsi hátsó két hordozó kerekét, így mindig a traktor fordulási ívét követi a hátsó kaszarész. A kerekeknek max 40 fokos bekormányzási szöge van. Közúti vonuláskor, a kasza szállítási pozícióba való csuklásával egy lassabb kormányzási üzemmódra a rendszer. Ha már a szállítási helyzetnél tartunk itt is megmutatkozik a Tanco hordozókocsis kasza előnye, a függesztett konkurenseivel szemben. Míg egy hagyományos függesztett „butterfly” kasza szállítási magassága 3-4 méter addig a Tanco Autocat összecsukva mindössze 2 méter, arról nem is beszélve, hogy sokkal kedvezőbb súlyeloszlást és a lengésektől mentes közúti vonulást biztosít, nagyobb sebesség mellett. A kétféle 8,9 és 9,7 méteres munkaszélességben elérhető kaszakombináció üzemeltetéséhez minimum 180 L-ás erőgép szükséges.