fbpx

Itt a YTO kombájn, de még csak a kelet-európai piacon

Írta: Farkas Imre - 2020 február 21.

Itthon a kínai YTO traktorokat már mindenki jól ismeri, régóta a kínálat részei. A jövőben, YTO Group betakarítógépgyártását az eddigi parcella kombájnokról a nagy teljesítményű betakarító gépek felé nyitja.

Ennek a nyitásnak az első képviselői a rotoros cséplőrendszerű YTO YT6606 és a hibrid cséplőszerkezetű YT9909 típusjelzésű kombájnjai. Az új fejlesztésű betakarítógépek kínai motorjának, alacsony, Stage III-as emissziós besorolása miatt, az új termékkel egyelőre a nem EU tag kelet-európai, illetve orosz és középázsiai piacokat célozzák meg, első körben.

A kompakt kialakítású, YTO-YT 6606 axiál rotoros kombájn – fotó: YTO Group

Az YT6606-os axiál rotoros cséplőrendszerű kombájnt a gyártó leginkább a kukorica és a rizstermesztő gazdaságok számára ajánlja. Kompakt kialakításával, a kisebb területen gazdálkodó üzemek számára is olyan magleválasztási szisztémát kínál, amely ebben a teljesítmény szegmensben nem igazán jellemző.

A gyártó közleménye szerint a 4 hengeres, 175 lóerős motorral szerelt betakarítógép gabonában 10 kg/s-os áteresztőképességgel rendelkezik. Háromféle méretű, 4,5/5,4/6,1 méteres merev, illetve flexibilis gabonavágószerkezettel, továbbá 6/8 soros kukorica csőtörő adapterrel végezheti a betakarítást. Ezekkel a munkaszélességekkel, mérettől függően 1,5-2,5 ha/h területteljesítménnyel képes dolgozni.

Az idei kijevi Agrovesna szakvásáron mutatkoztak be Kelet-Európában a YTO kombájnok, köztük a YT9909 hibrid verzió – fotó: agsolco.com

A levágott terményt 910 mm széles kaparóléces ferdefelhordó szállítja a 700 mm átmérőjű, 2,95 méter hosszúságú leválasztó rotorhoz, amelynek fordulatszáma 320-900 f/min között változtatható. A rotor leválasztó palástja 2,1 méter hosszú, átfogási szöge 240 fok. A rotor meghajtása mechanikusan történik, de a kombájn egyéb szerkezeti egységei is egyszerűen, szintén mechanikus kerülnek meghajtásra.

A leválasztott terményt 4,4 négyzetméteres felületű rostaszerkezet tisztítja, egy 1300 mm széles szelelő ventilátor segítségével. A megtisztított termést, egy 6 ezer literes befogadó kapacitású magtartályba gyűjti, amelyet másodpercenként 35 literes szállítási kapacitású ürítőrendszer űrit ki.

A kombájn robosztus járószerkezetének köszönhetően, nehéz terepviszonyok között is megállja a helyét – fotó: agsolco.com

A kombájn robosztus kialakítású járószerkezete elöl 28L-26”, hátul pedig 14,9-24 abroncsméretű kerekekkel van szerelve. A mellső tengely meghajtása mechanikusan egy 4/1 fokozatú sebességváltón keresztül történik. A járószerkezet méreteinek és meghajtásának köszönhetően nagyon nehéz, mostoha terepviszonyok között is képes dolgozni, rizsföldeken például féllánctalpak helyett a saját járószerkezetével is képes üzemelni.
Vezetőfülkéjétől nagy luxust nem kell várni, mivel minden mechanikusan kap hajtást így az egyes munkavégző egységek működtetése, kapcsolása és beállítása is szintén mechanikusan történik. A fülkét alapkivitelben légkondicionálóval látták el.

Balra a YT 6606 kombájn rotoros, jobbra pedig az YT 9909 típus, hibrid cséplőrendszere – fotó. YTO Group

A hidrid cséplőrendszerű YT9909 a rászerelhető adapterekben, a vezetőfülkében, a tisztító és magszállító rendszerben, járószerkezetben illetve hajtásában, de még külső megjelenésben is megegyezik a YT6606 rotoros változattal. A hibrid rendszer 496 mm átmérőjű, 3365 mm hosszú dupla leválasztó dobját egy 550 mm átmérőjű, és 1280 mm szélességű hagyományos verőléces cséplődob előzi meg. A rotorok fordulatszámát négy fokozatban állíthatjuk, (640/750/890/1040 f/min) a leválasztó rotorpalástok pedig 140 fokban veszik körbe rotorokat. Opcióban itt a hatezer literes magtartály 8000 literesre bővíthető, és a járószerkezet hajtás is kérhető 4×4 kivitelben.

A betakarítógép meghajtásáról ebben a modellben már egy 220 lóerős, szintén Stage III-as besorolású, kínai dízelmotor gondoskodik.