Kedves Olvasó!
Végre “hivatalosan” és valójában is megérkezett a tavasz, amely a -26 C-os hideg után mindjárt plusz 15-20 C-os meleggel “robbant” ránk. A hosszú tél után mindenki nagyon várta már ezt az időszakot, hogy végre meg lehessen kezdeni a munkákat.
Az elmúlt héten néhány napot Angliában töltve tanulmányozhattam a minimális talajművelésben elért eredményeket, és ott is hideg, szeles idővel kezdtük a programot, de miután kisütött a nap, a farmokon beindult az élet, és a földeken mindenki szorgos hangya módjára dolgozott – de erről majd áprilisi lapunkban olvashatnak bővebben.
Mostani számunkat – egy kis túlzással – permetezőgépes különszámnak is nevezhetnénk, annyi e témában készült cikkel találkozhatnak hasábjainkon. Azt gondolom, hasznos ismeretekre tehetnek szert ezekből a bemutatókból, annál is inkább, mivel a kiállításokon beszélgetve a gazdákkal kiderül, hogy sokan szeretnék lecserélni korszerűbb gépre régi permetezőjüket. Már a Tudósítások között is szerepel ilyen bemutató, nevezetesen a Kverneland újdonsága, a Teszt rovatban pedig a nagyobb teljesítményű, a légi permetezés kiváltására is képes Dammann DT 2000H “Highlander” négyévnyi üzemeltetése során szerzett felhasználói tapasztalatokat ismerhetik meg. A dlz-es kollégák aztán a Hardi Commander 4400 literes tartállyal, 27 méteres, Twin Force kerettel szerelt vontatott szántóföldi permetezőt vették górcső alá, illetve, emellett még, a Bargam Elios 2700/18-250 szántóföldi vontatott, valamint a Lemken függesztett és vontatott permetezőgépeiről is olvashatnak
Gépbemutató rovatunkból megtudhatják, hogyan lehet gazdaságosan kijuttatni a baktériumkészítményeket. Az Elektronikában pedig a nagyon sok gyártóval kapcsolatban álló Müller elektronikákkal ismerkedhetnek meg közelebbről. Az e hóban kibővült rovatba emellé még egy takarmányozási program ismertetése is bekerült.
Azért ne ijedjenek meg azok se, akik más típusú gépekről szeretnének informálódni, mert remélem, az ő számukra is tudunk újdonságokkal szolgálni, a vetőgéptől, a műtrágyaszórón, a traktoron, a szögletes nagybálázón, a talajművelő gépeken át a teleszkópos rakodóig. S mivel szerkesztőségünk székhelye Kecskeméten van, és a legújabb Magyarországon készülő személyautók is az itteni gyárból kerülnek ki márciustól, így most nem egy terepjárót vagy áruszállítót, hanem a Mercedes B-szériáját mutatjuk be.
Sokak kérésének eleget téve História rovatunkban ismét a Rába traktorokra, de most a 180-as típusra emlékezünk. A cikk szerzőjének annyi információja van e témában, hogy írását két részre kellett bontania, amelynek így az áprilisi számban következik a folytatása.
Bízom benne, hogy – egy kis kikapcsolódás keretében – a sok munka mellett is sikerül lapunkra időt szentelniük! Kellemes és hasznos időtöltést kívánunk magazinunk olvasásához!