Az L110H és L120H közepes méretű gumikerekes rakodók az elmúlt évtizedben a Volvo Construction Equipment termékpalettájának alappilléreivé váltak, köszönhetően a különféle munkaeszközökkel való kompatibilitásuknak és termelékenységi szintjüknek, az egyszerű karbantartásnak és a kezelői kényelemnek köszönhetően. Most ez a két igásló átfogó frissítésen esett át, amely a megnövekedett üzemidőre és a kényelemre összpontosít mind a kezelők, mind a technikusok számára.
A fejlesztés csúcspontja egy új Volvo D8M 8 literes motor, amely 256 LE-t kínál az L110H típusnál és 272 LE-t az L120H modellnél. Elődjétől eltérően a D8M motor automatikusan regenerálódik munka közben – ez a technológia már bevált a vállalat nagyobb kerekes rakodóin.
A motor egy új elektromos szivattyúval is rendelkezik az üzemanyagrendszer feltöltéséhez, ami gyorsabbá és kényelmesebbé teszi a folyamatot, mint a korábbi kézi szivattyúval. És amikor az üzemanyag eljut a motorhoz, a felhasználók biztosak lehetnek abban, hogy az új, zárt üzemanyagszűrőknek köszönhetően tiszta. Ezek nemcsak jó vízleválasztást biztosítanak, hanem a motor szervizintervallumát is 1000 órára növelik.
„Úgy gondolom, hogy minden tulajdonos és kezelő észre fogja venni és értékelni fogja a továbbfejlesztett teljesítményt és hatékonyságot” – mondta Chris Connolly, a Volvo CE közepes méretű kerekes rakodóinak termékmenedzsere. „Okkal népszerű modellek, és most még jobbak.”
Továbbfejlesztett elektronika
Az L110H és L120H gumikerekes rakodók teljesen új gyújtási stratégiával rendelkeznek, amely megkönnyíti a kezelők életét. Csakúgy, mint a Volvo csuklós vontatók esetében, az indítókulcs aktiválja és táplálja a gépet anélkül, hogy minden műszak kezdetekor be kellene kapcsolni a földszinti főkapcsolót. Ez a funkció azt is kiküszöböli, hogy az akkumulátor egyik napról a másikra lemerüljön, ha a főkapcsolót véletlenül bekapcsolva hagyják.
A gyújtáscsere a technikusok számára is előnyös, mivel a lockout-tagout (LOTO) beépítése megkönnyíti az akkumulátor leválasztó kapcsoló kikapcsolt állásban történő reteszelését, és megakadályozza a nem kívánt energiafelszabadulást a karbantartás során.
Ezek a modellek lesznek az első Volvo közepes kerekes rakodógépek, amelyek alapfelszereltségként tartalmazzák az új generációs Co-Pilot táblagépet és a fedélzeti mérleget. A nagyobb felbontású képernyőn olyan Load Assist alkalmazások jelennek meg, mint a fedélzeti súlymérés, kezelői coaching, abroncsnyomás-figyelés, stb. A Co-Pilot telefonokhoz is csatlakoztatható kihangosított hívásokhoz és hanglejátszáshoz, valamint nagyfelbontású kamerajeleket, figyelmeztető hangokat, valamint radarérzékelő és ütközéscsökkentő rendszereket tartalmaz. A kezelők testreszabhatják a kezdőképernyőt kedvenc alkalmazásaikkal és beállításaikkal.
Megbízható kedvencek
Az L110H és L120H kerekes rakodógépek továbbra is tartalmazzák azokat a jellemzőket és előnyöket, amelyek népszerűvé tették őket, mint például a kiváló üzemanyag-hatékonyság, a nyomatékkal működő párhuzamos felfüggesztés és a forgatónyomaték-átalakító állítható bekapcsolási stratégiája. A Volvo exkluzív hátrameneti fékezési funkciója alkotja az OptiShift funkciót, amely mindkét modellen alapfelszereltség. Támogatják a 2,4-9,5 m3 közötti kapacitású kanálméreteket.
A Volvo fejlett telematikai rendszere, az ActiveCare®A Direct szintén támogatja a kezelő hatékonyságát és termelékenységét, míg az élettartamra szóló keret- és szerkezetgarancia extra nyugalmat biztosít.
Ezek a rakodók jól illeszkednek a kőbányai és aggregát műveletekhez, és előnyösek az erdészeti és hulladék/újrahasznosítási alkalmazásokban, ahol a fedélzeti mérlegelés jól jön.
A frissített modellek továbbra is a Volvo észak-amerikai központjában, a pennsylvaniai Shippensburgban készülnek. Idén nyártól lesznek elérhetők a vállalat átfogó kerekes rakodókínálatának részeként, amely a 4,5 tonnás L20 Electrictől egészen az 50 tonnás L350H-ig terjed.