A Toyota leleplezte a Land Cruiser család új, FJ jelű tagját, amelyet a jövő év közepétől a japán piacon kezdenek bevezetni.
A 250-es sorozathoz mért 270 mm-rel rövidebb tengelytáv és az IMV-alap a manőverezhetőséget és a terepezhetőséget célozza, 5,5 méteres fordulókörrel. A konstrukció merevítései és a kerékartikuláció a 70-es széria szintjét idézik. A formaterv téglalap-karosszériára, levehető sarokelemekkel tagolt lökhárítókra és szélesített sárvédőkre épül; a kör alakú fényszórók a modell hagyományaira utalnak.
Az utastér vízszintes műszerfala, alacsony övvonala és koncentrált kezelőszervei a jármű helyzetének gyors leolvasását segítik, a Toyota Safety Sense csomag pedig aktív védelmet ad. A prototípus 2,5 méteres tengelytávval, ötüléses elrendezéssel, részmunkaidős összkerékhajtással, 6 fokozatú automatikával és 2,7 literes, 120 kW/246 Nm-es benzinmotorral készül. A modellkiegészítők közt MOLLE panelek és a csomagtérben szállítható Land Hopper e-mobil is megjelenik.
(forrás és fotó: toyotanews.eu)
Farkas Imre
GÉPmax Tudástár: Toyota Land Cruiser FJ – A Toyota kompakt, IMV-alapú terepjárója, amely rövidebb tengelytávval, részmunkaidős összkerékhajtással és klasszikus Land Cruiser-karakterrel a jó manőverezhetőséget és a kemény terephasználatot célozza, elsősorban a japán piac igényeire szabva.
