A Suzuki Motor Corporation bemutatta első sorozatgyártású akkumulátoros elektromos járművét (BEV), az e VITARA-t az olaszországi Milánóban. A gyártás az indiai Suzuki Motor Gujaratban 2025 tavaszán kezdődik, az értékesítés pedig várhatóan 2025 nyarán kezdődik meg különböző országokban, köztük Európában, Indiában és Japánban.
Az e VITARA az „eVX” koncepciómodellre épül, amelyet a 2023 januárjában Indiában megrendezett Auto Expón, valamint ugyanazon év októberében a JAPAN MOBILITY SHOW-on mutattak be. Ez a Suzuki első globális stratégiai BEV modellje.
Az „Emotional Versatile Cruiser” koncepciójával az e VITARA a fejlett technológia és az erő érzetét ötvöző kialakítással, a fürge és éles vezetési élményt nyújtó BEV hajtáslánccal, valamint az „ALLGRIP-e” elektromos 4WD rendszerrel rendelkezik, amely nem csak terepjáró képesség, de erőteljes teljesítmény is, valamint egy új fejlesztésű „HEARTECT-e” platform kifejezetten BEV-ekhez.
Olyan dizájn, amely egyesíti a modern BEV fejlett érzetét és egy SUV erejét
A dizájn témája a „High-Tech & Adventure”, amely a BEV fejlett érzetét és a SUV robusztus jellegét testesíti meg, kalandra inspirálva. A külsejét feltűnő dizájn jellemzi, amelyet nagy átmérőjű abroncsok és hosszú tengelytáv jellemeznek, míg a belső térben integrált kijelző található fejlett felszereltséggel, masszív megjelenésű panelek és középkonzol, amely a „High-Tech & Adventure” témát tükrözi.
BEV hajtáslánc, amely a hatékony eAxle-ből és lítium-vas-foszfát akkumulátorból áll
A BEV hajtáslánc a rendkívül hatékony eAxle-ből áll, amely integrálja a motort és az invertert, valamint a lítium-vas-foszfát akkumulátorokat, amelyeket a biztonság és a megbízhatóság érdekében terveztek. A jellemző fürge gyorsulást álló helyzetből és éles gyorsulást éri el előzéskor alacsonyról nagy sebességre.
Elektromos 4WD „ALLGRIP-e” rendszer, amelyet két független eAxle hajt
Az „ALLGRIP-e” egy elektromos 4WD rendszer, amely a Suzuki négykerék-hajtástechnikai szakértelmét használja fel, két független eAxle-vel elöl és hátul. Ez a rendszer nemcsak nagy teljesítményt nyújt, hanem precíz vezérlést is lehetővé tesz kiváló reakciókészséggel. Ezenkívül tartalmaz egy Trail módot, amely lehetővé teszi a zökkenőmentes menekülést az egyenetlen terepen azáltal, hogy fékezi a pörgő gumikat, és elosztja a hajtónyomatékot az ellenkező abroncson (LSD funkció).
Újonnan kifejlesztett „HEARTECT-e” platform kifejezetten BEV-ekhez
A platform az újonnan kifejlesztett „HEARTECT-e”-t alkalmazza, kifejezetten a BEV-ekhez. Könnyű szerkezetű, nagyfeszültségű védelemmel és a rövid túlnyúlásnak köszönhetően tágas belsővel rendelkezik. A fő padló elhagyja a padló alatti elemeket, hogy maximalizálja az akkumulátor kapacitását.
Forrás: https://www.suzuki.hu/