fbpx

Új korszak a Renault haszongépjárműveknél

Írta: Farkas Imre - 2025 március 12.

A Renault új korszakot nyit az elektromos könnyű haszongépjárművek piacán három új modell bemutatásával. Az Estafette E-Tech Electric, a Goelette E-Tech Electric és a Trafic E-Tech Electric a Flexis közös vállalkozásában született meg, amelyet a Renault Group, a Volvo Group és a CMA CGM Group hozott létre. A gyártás 2026-ban kezdődik a franciaországi Sandouville üzemében, ahol a Renault legújabb elektromos architektúráját alkalmazzák a modellek kialakításában.

Az Estafette E-Tech Electric a Renault 1959-es Estafette modelljének modern újraértelmezése, amely kifejezetten városi logisztikai feladatokra és „utolsó kilométeres” szállításra készült. A 5,27 méter hosszú, 1,92 méter széles és 2,6 méter magas jármű 7,1 köbméteres rakodóteret kínál, amely lehetővé teszi, hogy akár 1,9 méter magas személy is kényelmesen dolgozhasson benne. A nagy, háromrészes panoráma szélvédő jobb kilátást és biztonságot biztosít, míg a modern LED-es világítási megoldások az elektromos identitást hangsúlyozzák.

Renault E-Tech Electric
Jövőre kezdik a gyártását a teljesen új elektromos meghajtású haszongépjármű családoknak
(fotó: https://media.renault.com/)

A Goelette E-Tech Electric a Renault 1947-es Goelette modellje előtt tiszteleg, ugyanakkor a legújabb elektromos technológiát alkalmazza a modern áruszállítási követelmények kielégítésére. A jármű moduláris kialakítása lehetővé teszi, hogy különböző konfigurációkban is elérhető legyen, így alkalmas lehet mind városi, mind elővárosi használatra. Bár a pontos műszaki specifikációk még nem ismertek, a Renault célja, hogy a Goelette kiegyensúlyozott kompromisszumot nyújtson a teherbírás és a manőverezhetőség között.

A Trafic E-Tech Electric a Renault népszerű könnyű haszongépjármű-családjának legújabb, teljesen elektromos változata. A modell az 1980 óta több mint 2,5 millió eladott példánnyal rendelkező Trafic örökségét viszi tovább, miközben a modern elektromos hajtáslánc előnyeit is kínálja. A jármű kompakt kialakítását a rövid első túlnyúlás és a hosszú tengelytáv jellemzi, amely maximalizálja a raktérkapacitást. Az 52 kWh-s akkumulátorcsomag WLTP szabvány szerinti hatótávolsága körülbelül 240 kilométer, míg a töltési lehetőségek között egyfázisú 7 kW-os AC, háromfázisú 22 kW-os AC és opcióként 50 kW-os DC gyorstöltési lehetőség is szerepel.

Renault Trafic E-Tech Electric
A Trafic E-Tech Electric a Renault népszerű könnyű haszongépjármű-családjának legújabb, teljesen elektromos változata (fotó: https://media.renault.com/)

Mindhárom modell a Renault új FlexEVan platformjára épül, amelyet az Ampere fejlesztett ki. Ez a moduláris „skateboard” architektúra az akkumulátorokat a padlóba integrálja, optimalizálva a hely- és tömegeloszlást. A kialakítás nagyfokú testreszabhatóságot tesz lehetővé, így különféle felépítményekkel és konfigurációkkal elérhetőek a járművek. Az új modellek szoftvervezérelt architektúrával is rendelkeznek, amely lehetővé teszi a fejlett telematikai megoldások, flottamenedzsment rendszerek és vezeték nélküli frissítések integrálását.

A Renault ezzel a lépéssel megerősíti pozícióját az elektromos haszongépjárművek piacán, és fenntartható, hatékony megoldásokat kínál a városi áruszállítás kihívásaira. Az Estafette, a Goelette és a Trafic E-Tech Electric modellek nemcsak innovatív műszaki megoldásokat hoznak a szegmensbe, hanem a Renault hosszú távú elköteleződését is tükrözik az elektromobilitás iránt.

Forrás: https://media.renault.com/

▼Hirdetés
▼Hirdetés