A Mitsubishi Motors Europe új zászlóshajója, a negyedik generációs Outlander PHEV új szintre emeli a konnektoros hibrid hajtástechnológia lehetőségeit a D-szegmens SUV kategóriájában. Az új fejlesztések nem csupán a hajtásláncot érintik, hanem a futómű, a biztonsági rendszerek és a vezetési élmény szinte minden elemét. A Mitsubishi mérnökei átfogóan újragondolták a plug-in hibrid hajtást, hogy az valós körülmények között is nagyobb hatótávot (WLTP szerint akár 85 km EV-módban), gyorsabb reakciót és még finomabb működést biztosítson.
Összetett, de letisztult hajtásrendszer
A rendszer alapját egy 2,36 literes négyhengeres MIVEC benzinmotor és két – elöl és hátul elhelyezett – állandó mágneses szinkron villanymotor adja. A villamos teljesítmény 36%-kal, az akkumulátor kapacitása pedig 49%-kal nőtt az előző generációhoz képest. A 22,7 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor egy hűtőközeges hőmenedzsment rendszert is kapott, amely növeli a cellák élettartamát és teljesítményét. Az energiatakarékosságot fokozza a hőszivattyús fűtés, amely lehetővé teszi, hogy az utastér előmelegítése is motorindítás nélkül történjen.
A hajtáslánc három automatikus (EV, soros hibrid, párhuzamos hibrid) és négy kézi üzemmódot kínál. A rendszerteljesítmény eléri a 225 kW-ot (302 LE), a gyorsulás 0–100 km/h-ra 7,9 másodperc, miközben a hivatalos fogyasztási érték mindössze 0,8 l/100 km. A jármű EV-módban akár 135 km/h sebességgel is képes haladni.

Dinamikus vezérlés és futóműhangolás
Az intelligens S-AWC (Super All Wheel Control) rendszer az elektromotorok forgatónyomatékát tengelyenként képes dinamikusan szabályozni, figyelembe véve az útviszonyokat és a vezető igényeit. Az elérhető hét vezetési mód (NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW, MUD) az S-AWC, a hajtáslánc és a fékrendszer összehangolt vezérlésével biztosítja az optimális tapadást és irányíthatóságot.
A felfüggesztés kialakításánál magas szilárdságú alumínium alkatrészeket, többlengőkaros elrendezést, és hidraulikus szilentblokkokat alkalmaztak. A ház merevsége 24%-kal, a csavarodási merevség pedig 15%-kal nőtt. A stabilitást a csökkentett dőlésszög (–18%) és a megnövelt kerékfelfüggesztési merevség tovább fokozza.

(fotó: media.mitsubishi-motors-europe.com)
Letisztult forma, digitális élmény
A formaterv a márka múltjára, különösen a Pajero örökségére utal vissza, miközben a modern megjelenést LED technológia, dinamikus fénydizájn és hangsúlyos vonalvezetés teszi teljessé. A robusztus felépítés, az akár 199 mm-es szabad hasmagasság és a 22,5 fokos távozási szög terepen is biztosítja a magabiztosságot.
Az utastér a japán omotenashi filozófia jegyében született, ahol a részletekre való odafigyelés, az operabilitás és a nyugalom dominál. A 12,3 colos digitális műszeregység és infotainment képernyő egyaránt nagyfelbontású, Android Auto és Apple CarPlay támogatással. A vezeték nélküli töltés és a Yamaha által fejlesztett prémium hangrendszer tovább emeli a komfortérzetet.

(fotó: media.mitsubishi-motors-europe.com)
Biztonság minden szinten
A járműben több mint egy tucat aktív biztonsági rendszer található, köztük az ütközésmegelőző rendszer kereszteződés-felismeréssel, sávtartó és sávelhagyás-figyelő asszisztens, holttérfigyelő, táblafelismerő, valamint vezetői éberségfigyelő. A hátsó keresztirányú forgalomfigyelés és az automatikus vészfékezés szintén a csomag részét képezik.
A Mitsubishi a modellhez új, 8 évre vagy 160 000 km-re szóló feltételes garanciát kínál, amely nemcsak a hajtásláncra, hanem a teljes járműre érvényes. A nyolc évig tartó műszaki assistance szolgáltatás is elérhető, így a vásárlók maximális biztonságban érezhetik magukat.