A Mercedes-Benz Special Trucks kiszélesíti termékpalettáját, így a jövőben a Zetros teherautó-sorozatot már gyárilag szerelve, védett vezetőfülkékkel is elérhetővé teszi. A háromtengelyes, összkerékhajtású Zetros (6×6) mostantól páncélozott járműként is elérhető. A Zetros sorozat többi járműváltozata a kéttengelyes 4×4-től a négytengelyes 8×8-asig 2025-től fokozatosan készül majd védett kivitelben a Wörthben található teherautó üzemben. A Mercedes-Benz Special Trucks által gyártott, védett fülkével ellátott Zetros 6×6-os tehergépkocsi először a 2024. június 17. és 21. között Párizsban megrendezésre kerülő Eurosatory vásáron lesz látható.
Páncélozott terepjárók — egyetlen beszállítótól
A fokozottan védett vezetőfülke védelmet nyújt a jármű személyzetének a lövedékek, aknák és csapdák ellen, anélkül, hogy a jármű terepalkalmassága csökkenne. A Wörthben gyártott járműveket eddig általában a partnercégek szerelték fel páncélozott vezetőfülkével, még mielőtt a megrendelőknek leszállították volna. A Mercedes-Benz Special Trucks mostantól a 2. generációs Zetrosokat a speciális projektekhez saját maga szereli fel a fokozottan védett vezetőfülkével. A fejlesztéssel és a fülke szállításával a megbízott partner a Rheinmetall.
A fejlesztéstől a tesztelésen és a gyártáson át egészen a forgalmazásig a teljes járműért immár a Mercedes-Benz Special Trucks tartozik felelősséggel, amely magában foglalja a páncélozott vezetőfülkét is. Az ügyfelek így egy kézből származó, teljes körű védelmet nyújtó járműmegoldásokban részesülnek. Mint a Daimler Truck tehergépkocsigyártó különleges járművekkel foglalkozó részlege, a Mercedes-Benz Special Trucks a megbízhatóság és a gyártási kapacitás legmagasabb színvonalát biztosítja, valamint folyamatosan magas szintű szerviz- és alkatrészellátást garantál több éven vagy akár évtizeden keresztül. A Mercedes-Benz Special Trucks a megrendeléstől függően a védett változatok esetében felépítménygyártó partnerekkel (OEM-ekkel) is együttműködik.
A fülke páncélozása hamarosan elérhető lesz a Zetros sorozat összes járművénél
A Mercedes-Benz Special Trucks már hamarosan a teljes Zetros termékcsaládot is 4×4-től 8×8-ig, gyárilag felszerelt, védett fülkével kínálja. A katonai logisztikai és támogató feladatokra szánt teherautó a védett fülkék szerkezeti koncepciójának előnyeit hordozza. A vezetőfülke ugyanis az első tengely mögött helyezkedik el, így a vezetőfülke súlya nem kizárólag az első tengelyen nyugszik, hanem egyenletesen oszlik el a hátsó tengely(ek)re is. Ez azt jelenti, hogy a masszív páncélzat durva terepen sem terheli túl az első tengelyt.
A Zetros fülkepáncélzatának kifejlesztésekor rendkívül nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra, az ergonomiára, valamint a jó láthatóságra. A védett fülkében akár három személy is kényelmesen elfér a négypontos biztonsági övvel ellátott, légrugós üléseken. Az egyrészes, nagy szélvédő széles látómezőt biztosít. A vezetőfülkén található variálható rögzítési pontok további felszerelési elemek számára is használhatóak. Ezen túlmenően mind a védett, mind pedig a nem védett fülkeváltozat esetében is a lehető legtöbb azonos alkatrész kerül felhasználásra, ami megkönnyíti a pótalkatrészek elérhetőségét, és elősegíti a csereszabatosságot a különböző kombinált flották esetében.
Zetros – A nehéz fuvarfeladatokra szakosodott „heavy-duty” terepjáró specialista
Az első tengely mögött elhelyezett vezetőfülkének köszönhetően a vezetési élmény minden Zetros-változatban meglehetősen csendes és kényelmes, még nehéz terepen is, valamint a személyzetet és a rakományt is megvédi. A vezetőfülkétől függetlenül nyitható motorháztető a karbantartási és javítási munkálatok során is lehetővé teszi a motortérhez való hozzáférést, miközben a vezetőfülke továbbra is védelmet nyújt, és nincs szükség a teljesen előrebillentett helyzetre, mint azt a hagyományos teherautók esetében megszokhattuk.
A Zetros valamennyi változata az OM 460-as soros hathengeres dízelmotorral van felszerelve, amely akár 375 kW / 510 LE teljesítményre elegendő. A 12,8 literes hengerűrtartalomból akár 2300 Nm maximális forgatónyomaték is rendelkezésre áll. A 16 sebességes sebességváltó vagy az Allison automata nyomatékváltó, a kétfokozatú váltómű, a választható differenciálzárak, a nagy lejtő- és rámpaszögek, valamint a gázlóképesség még sárban, folyókon való átkeléskor vagy meredek domborzati viszonyok között is lehetővé teszik a jó vonóerőt. A megengedett össztömeg 16,5 és 40 tonna között változhat. A vontatóként akár 120 tonnás össztömeggel és számos felépítménymegoldással a Zetros a szállítási feladatok széles skálájára alkalmas.
Az Eurosatory kiállításon már megtekinthető lesz egy Zetros, védett vezetőfülkével.