fbpx

Az MAN először mutatta be teherautó-hajtásainak teljes választékát

Írta: Farkas Imre - 2024 július 31.

Az IAA Transportation 2024-re készülve az MAN Truck & Bus betekintést adott a szeptemberi vásári megjelenésére július elején. Az osztrák Alpok előtti tesztvezetések középpontjában a közúti teherszállítás szén-dioxid-mentesítése állt. Körülbelül 200 újságírónak most először volt lehetősége közvetlen összehasonlításban tesztelni az elektromos, hidrogén- és a legmodernebb dízelhajtású teherautókat. 

Az új MAN eTruck, amely immár több mint egymillió konfigurációs változatot kínál moduláris akkumulátor-koncepciójával, számos tengelytávjával, vezetőfülkével, TLT-vel és ipari felszereléssel. Felkészülése a közelgő megawattos töltésű szabványos MCS-re, akár 1000 kW-ig, lehetővé teszi az újratöltést a vezető vezetési szünetében. Ez akár 800 kilométeres napi hatótávolságot biztosít, ami a tipikus hosszú távú alkalmazásokhoz is elegendő. Többek között ez az egyik oka annak, hogy az ügyfelek már most is nagy érdeklődést mutatnak: 2000 rendelési kérelem és megrendelés érkezett már be, köztük egy jelentős, 100 járműből álló francia vásárlás is. 

MAN teherautók
Körülbelül 200 újságírónak most először volt lehetősége közvetlen összehasonlításban tesztelni az elektromos, hidrogén- és a legmodernebb dízelhajtású teherautókat. 

„Bár a CO2 -mentes teherszállításra való átállást számos hajtástechnológia jellemzi, mi egyértelműen az elektromobilitásra, mint a fő hajtástechnológiára helyezzük a hangsúlyt. A hidrogénégésű motor hasznos kiegészítő lehet speciális alkalmazásokhoz, akárcsak az üzemanyagcellás hajtás, amely jelenleg még fejlesztés alatt áll. Ezen kívül a dízelhajtás továbbra is fontos szerepet tölt be a teljes átalakítás során, amíg teljesen le nem cseréljük. Az új D30-as motor a TRATON GROUP közös motorplatformjára épül, és a fejlesztési részlegeink közötti intenzív együttműködés kézzelfogható eredménye képes rugalmasan reagálni az elektromos teherautók iránti kereslet eltolódására. A hajtástechnológiai forradalom sikeréhez azonban a töltési infrastruktúra bővítését abszolút prioritásként kell kezelni a politikusok, az infrastruktúra üzemeltetői és a gyártók számára” – mondta Alexander Vlaskamp, ​​az MAN Truck vezérigazgatója. & Bus. 

MAN elektromos teherautó töltés
Az MAN a Daimler Truck és a Volvo Trucks mellett a TRATON GROUP tagja, megnyitotta az egyik első nagy teherautó-töltőparkot

2030-ra minden második Európában regisztrált MAN teherautó akkumulátoros elektromos lesz. A közelmúltban a Milence töltési infrastruktúrával foglalkozó vegyesvállalat, amelyben az MAN a Daimler Truck és a Volvo Trucks mellett a TRATON GROUP tagja, megnyitotta az egyik első nagy teherautó-töltőparkot Antwerpen kikötőjében. A gyártók kezdeményezésére a következő években összesen 1700 töltőpont jön létre. 2030-ig összesen 50 000 darabra lesz szükség a folyamatosan növekvő számú elektromos teherautóra. Az MAN saját szervizhálózatának villamosításán is dolgozik.   

Az MAN az első gyártó, amely hidrogén-égésű motorral szerelt teherautókat vezet be 

Az elektromobilitás felfutásával párhuzamosan az MAN a hidrogéntechnológián dolgozik, amely kiegészítő zéró emissziós megoldás olyan speciális alkalmazásokhoz, mint a nagy teherbírású közlekedés, vagy olyan alkalmazásokhoz, ahol a töltési infrastruktúra nehezen kivitelezhető. Az ausztriai tesztvezetések során az MAN bemutatta egy hidrogén üzemű teherautó prototípusát. A MAN hTGX modellt a jövő évtől, kezdetben 200 járműből álló kis sorozatban szállítják majd először németországi, hollandiai, norvégiai, izlandi és válogatott nem európai országokban. Akárcsak elektromos párja, ez is megfelel a zéró károsanyag-kibocsátású járművek szigorú kritériumainak.  

MAN hTGX teherautó
A MAN hTGX modellt a jövő évtől, kezdetben 200 járműből álló kis sorozatban szállítják majd először

Rendkívül hatékony hagyományos hajtás az átmenetben 

A hagyományos belsőégésű motoros teherautók iránti keresletre, amely továbbra is fennáll a zéró emissziós hajtásokra való átállás során, az MAN egy rendkívül hatékony motort kínál az MAN TGX és TGS sorozatú nyerges vontatóihoz az új Power Lion hajtáslánccal. A TRATON GROUP kombinált technológiai szakértelmére alapozva, a kifejezetten MAN járművekhez fejlesztett motor az új MAN TipMatic 14 sebességváltóval, az új fékgenerációval és az aerodinamikai megoldássokkal, jelentős üzemanyag-csökkentést és akár 3,7%-os CO2 -kibocsátás mérséklést is elér. Azokban az országokban, ahol a szén-dioxid-kibocsátás díjköteles, további megtakarítást érhet el a kilométerköltségekben, mivel nagyon kedvezőbb besorolásokba kerül a jármű. 

A legmodernebb biztonsági és asszisztens rendszerek  

A dekarbonizációs technológiák mellett az Alpokban zajló tesztvezetések középpontjában az új segédrendszerek álltak. A MAN 2024 eleje óta sorozatgyártásban gyártja teherautó-sorozatához a gyalogos- és kerékpáros-érzékelést, a fejlett vészfékező rendszer (EBA) harmadik generációját és a legveszélyeztetettebb úthasználók védelmét szolgáló kanyarodási segédeszközt. Az új MAN TGE kisteherautó változata, amelyet csak a májusi Transpotec szakkiállításon mutattak be, számos új biztonsági és asszisztens funkcióval jelentkezett az ausztriai tesztvezetéseken. Ide tartozik a Cruise Assist Plus rendszer az Emergency Assistant funkcióval. A segélyhívó rendszer folyamatosan figyeli a sofőr tevékenységét. Ha olyannak ítéli meg a helyzetet, a rendszer leállíthatja a járművet, majd rögzítheti (aktiválja a vészvillogót, elindítja az e-segélyhívást, kinyitja az ajtókat).

Forrás: https://press.mantruckandbus.com/