fbpx

Az MAN-t a Truck Innovation Award 2025 díjjal tüntették ki

Írta: Farkas Imre - 2024 október 19.

Az MAN hTGX hidrogénégésű teherautó elnyerte a Truck Innovation Award 2025 díjat. A haszongépjárműveket gyártó MAN Truck & Bus lesz az első európai teherautó-gyártó, amely kis sorozatot vezet be a piacon, be hidrogénégetéssel. 

„Különös örömünkre szolgál, hogy megkaptuk az IToY zsűrijének díját. Az MAN hTGX hidrogénégésű teherautóval alternatívát kínálunk akkumulátoros elektromos járműveink mellett, így teljessé téve a zéró emissziós termékportfóliónkat a speciális piacokra és a nehéz alkalmazásokra. A „zéró kibocsátású jármű” besorolásával a hTGX jelentősen hozzájárul a közúti teherszállítás szén-dioxid-mentesítéséhez” – mondta el Dr. Frederik Zohm, az MAN Truck & Bus kutatásért és fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.  

MAN hTGX teherautó
Az MAN hTGX hidrogénégésű teherautó elnyerte a Truck Innovation Award 2025 díjat – fotó: https://press.mantruckandbus.com/

Ez a harmadik alkalom, hogy az MAN Truck & Bus elnyerte a Truck Innovation Award díjat. A haszonjármű-gyártó még 2024-ben megkapta a díjat az autonóm vezetés területén végzett kutatási és fejlesztési projektjeiért az ANITA és az ATLAS-L4 projektekhez. 2019-ben az AFAS automatizált építkezésvédelmi jármű már az első évében elnyerte a hőn áhított iparági díjat. 

Az ausztriai Saalfeldenben végzett közúti teszt során az IToY újságírói méltatták az MAN hTGX dízelszerű teljesítményét és kezelhetőségét, amelyet az MAN 16,8 literes H4576 hathengeres soros hidrogénmotorja ér el. A zsűri méltatta a 700 bar-os, 56 kilogrammos hidrogénnyomású tartályt és az egyszerűsített kipufogógáz-utókezelő rendszer által lehetővé tett 600 kilométer körüli hatótávot. 

Az eredetileg mintegy 200 darabból álló kis szériát már 2025-től szállítják a németországi, hollandiai, norvégiai, izlandi és egyes Európán kívüli országok megrendelőinek. Az MAN hTGX alternatív, zéró emissziós hajtásváltozatot kínál, speciális hajtásokhoz. alkalmazások, például nehéz áruk szállítására – például az építőiparban, a tartályszállításban vagy a faszállításban. A hTGX az akkumulátoros elektromos teherautók alternatívája is lehet olyan területeken, ahol nincs megfelelő töltési infrastruktúra, vagy olyan piacokon, ahol már elegendő hidrogén áll rendelkezésre.  

Az MAN hTGX 6×2 és 6×4 tengelyes konfigurációkban lesz elérhető, nagy hasznos teherbírást és akár 600 kilométeres maximális hatótávolságot tesz lehetővé. A H45 hidrogénégésű motor a bevált D38 dízelegységen alapul, és a nürnbergi motor- és akkumulátorgyárban készül majd. 

Forrás: https://press.mantruckandbus.com/