Az MAN május 13-án, az IFAT 2024, víz-, szennyvíz-, hulladék- és nyersanyaggazdálkodási szakkiállításán mutatta be először az új 4×2 és 6×2 alvázcsaládot, Münchenben. Az új, teljesen elektromos hajtású alváz ideális járműalap a települési és közműszektorban felmerülő különböző feladatok kielégítésére. Az akár 1,6 millió kilométeres vagy akár 15 éves várható élettartamnak köszönhetően – típustól, illetve feladattól függően – az akkumulátorok rendkívül tartósak és rendkívül alkalmasak az önkormányzati használatra.
A konfigurálható eTruck változatok száma több mint egymillióra emelkedett a korábban meghatározott három kombinációhoz képest. Az eTGX és eTGS új alvázváltozatai nagymértékben felhasználói igényre szabhatók különféle tengelytávokkal, fülkés változatokkal, motorteljesítmény-osztályokkal, akkumulátorkombinációkkal, töltési csatlakozási pozíciókkal és számos egyéb iparági jellemzővel.
Alváz és felépítménykonfigurációk
A három, négy, öt vagy hat modulárisan kombinálható és változtathatóan pozícionálható akkumulátorral a 18-28 tonnás MAN eTGX, illetve MAN eTGS alvázak az opcionális 333, 449 vagy 544 elektromos lóerővel pontosan azt kínálják, amire a felépítménymegoldások széles skálájának szüksége van:
- Rugalmas helykínálat a felépítményeknek a jármű vázán.
- Mechanikus és elektromos hajtások széles választéka a felépítmények, illetve munkaeszközök funkcióihoz különböző teljesítményosztályokban.
- Akár kilenc különböző tengelytáv, hat fülkeváltozat.
- Kormányzott és nem kormányzott függőtengelyek,
- Laprugóval kombinált légrugózás, illetve teljes légrugós lengéscsillapítás.
Az új MAN eTruck alvázra könnyedén adaptálhatók a hátsó- vagy oldalemeléssel, emelőhorgos és emelődarus mozgatással a hulladékgyűjtő konténerek. A három irányba billenthető felépítményű platós teherautókat építőanyagok szállítására ajánlják, de további sok más felépítménymegoldással együtt útfenntartási célokra hóeltakarító járműnek is könnyen felszerelhetők.
Nagy hatótávolsággal bírnak, mert még a legrövidebb, 3,75 méteres tengelytávhoz is öt, akár 400 kWh hasznos kapacitású akkumulátor áll rendelkezésre. Ez akár 500 kilométeres hatótávnak felel meg közbenső töltés nélkül. A tipikus napi futásteljesítmény a települési és hulladékkezelési alkalmazásokban ezért kisebb számú akkumulátorral is lehetséges. Cserébe a rendelkezésre álló hasznos teher akár 2400 kilogrammal is megnő.
Az MAN széles alkalmazásportfólióval az IFAT-nál
Az új, billenő felépítményű MAN eTGS mellett az MAN a hagyományos meghajtású, köztisztasági felépítmények széles skálájával kapcsolatos járműveit is bemutatja az IFAT-on. A TGE furgonon alapuló, kompakt és jól manőverezhető hulladékgyűjtőt városközpontokba és gyalogos övezetekbe kínálják. A TGM téli útfenntartó felszereléssel a 3,5-18 tonnás kapacitású-osztályokat képviseli. Az MAN Individual az IFAT-on bemutatta az alváz és a fülkespecifikus adaptációinak széles választékát, különösen az új MAN eTrucks modellsorozaton kapcsán. A biztonsági és asszisztens rendszerek premierjeként az MAN a vásáron bemutatta a vészfékrásegítő funkciót, illetve a hóeke szerelőlap kompatibilitását. Ezt egy újonnan elhelyezett radarérzékelő teszi lehetővé, amelyet nem takar el a jármű elejére szerelt hóekefelkapcsoló-lemez.
Új segítség, biztonsági és kényelmi funkciók
Az MAN, az IFAT vásáron mutatott be az új asszisztens, biztonsági és kényelmi funkciókat, amelyek 2024 óta elérhetők mind az elektromos, mind a hagyományos meghajtású teherautó-sorozatok járműveihez. Ezek közé tartozik a gyalogos, illetve kerékpáros-észlelés, amely különösen fontos a városi forgalomban, és segít a kritikus helyzetek enyhítésében. Az „Első észlelés” funkció a vészfék-asszisztens (EBA) harmadik generációjának figyelmeztető és fékezési stratégiájába is beépült. A további újítások közé tartozik a közlekedési tábla felismerés, a guminyomás-kijelző, az elektronikus kapcsolódást segítő rendszer és az új tolatókamera-rendszer, amely segíti, illetve tehermentesíti a járművezetőket megerőltető munkájuk során. Emellett az új MAN PowerMatic nyomatékváltós automata sebességváltó immár lehetővé teszi a TGL, vagy TGM sorozatnál a felhasználók számára, hogy még hatékonyabban, illetve kevesebb kopással váltsanak sebességet, ami jelentős komfortnövekedést jelent, különösen a sok indítási és leállási manőverrel járó települési és közüzemi feladatokban.