A Komatsu újabb típussal bővítette rakodógép-kínálatát: a WA170M-11 modellt hivatalosan az idei Bauma szakkiállításon mutatják be szélesebb közönség előtt. Az új fejlesztésű gépet a németországi Hannoverben gyártják, és kifejezetten a 9–10 tonnás üzemelési tömegkategóriában kínál új megoldást azok számára, akik sokoldalú, könnyen szállítható és környezetkímélő homlokrakodót keresnek.
Sokoldalú munkavégzés kompakt méretekben
A WA170M-11 tervezése során kiemelt szempont volt, hogy a gép számos munkakörnyezetben bevethető legyen. A gép hossza 6,5 méter, magassága pedig mindössze 3 méter, így nem igényel speciális szállítóeszközt, akár 4 méter rakodási magasságú normál trélerrel is szállítható. Ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy a gép gyorsan munkába állítható legyen.
A 96 kW teljesítményű, négyhengeres Komatsu dízelmotor megfelel az EU Stage V emissziós normáknak, és alapértelmezetten környezetbarát HVO-üzemanyaggal működik. A WA170M-11 nem csupán erős, de stabil is: alacsony tömegközéppontja révén kiválóan viselkedik úton és terepen egyaránt.

Felszereltség és kényelem a kezelő számára
A gépkezelő kényelme kiemelt figyelmet kapott a tervezés során. Az új, légrugós prémium ülés integrált kezelőkonzollal érkezik, ami hosszú munkanapokon is komfortos környezetet biztosít. Opcióként joystickos kormányzás is rendelhető, a hátsó kamera viszont minden esetben az alapfelszereltség része, így teljes körű kilátás biztosított a kezelő számára.
A gyári opciók köre széles: a gép felszerelhető nagy átfolyású hidraulikával, több körös vezérléssel, munkaeszköz-kezelő rendszerrel vagy akár vonófejjel is. Ezáltal a WA170M-11 könnyedén alkalmazkodik a gyakori adaptercserével járó feladatokhoz is.

Kinematikai választék és tartósság
A Komatsu először kínálja ebben a kategóriában a nagyobb gépeknél már ismert „Tool Linkage” elrendezést is, a hagyományos Z-kinematika mellett. Az új rendszer akkor jön igazán előnybe, ha nehéz, gyakran cserélt adapterekkel kell dolgozni. Így a gép nemcsak földmunkákra, hanem komolyabb rakodási és anyagmozgatási munkákra is alkalmas.
A hosszú távú üzembiztonságot szolgálja az újratervezett dízelrészecske-szűrő is, amelyet csak 6000 üzemóra után kell cserélni. A kipufogógáz-kezelő rendszer automatikusan működik, nem zavarva meg a munkafolyamatokat. A karbantartási pontok a talajszintről elérhetők, a motortér egyetlen mozdulattal felnyitható, a fülke pedig billenthető, ami jelentősen megkönnyíti a szervizelést.
A gép alapfelszereltségéhez tartozik a Komatsu flottamenedzsment rendszere, a Komtrax, amely távolról is figyelemmel kísérhetővé teszi a gép legfontosabb működési paramétereit és állapotát.
Forrás: komatsu.eu