A valaha volt legjobb évét zárta tavaly az Amazone. A gazdasági mellett szakmai-erkölcsi siker, hogy a megkérdezett 700 német gazdaság őket nevezte kategóriájukban a legjobbnak.
(Fotó: Horizont Média/archív, Kohout Zoltán)
Jó imázs
Amikor a német mezőgazdasági cégek márkaerősségét vizsgálták (DLG ImageBarometer 2020), a megkérdezett 700 gazdaság az agrártechnika területén a közepes méretű berendezésgyártók között a legjobbnak az Amazone-t jelölte meg. Christian és Dr. Justus Dreyer társ-tulajdonosok ezt úgy kommentálták: „a jó imázs-eredmény további ösztönzést jelent számukra, hogy folyamatosan fejlesszék termékeket, szolgáltatásaikat.
A legjobb év
Az Amazone egyébként a forgalom terén is nagyot alakított tavaly. De ne szerénykedjünk a megfogalmazásokkal: valaha mutatott legjobb eredményét elérve 15 százalékos forgalomnövekedést produkált a Covid évében, 537 millió euróra növelte (a 2019-es 467 millióról). A 138 éves vállalat exportban is a valaha volt legmagasabb értéket érte el. A kivitele 80 százaléka egyébként különösen élénk volt Franciaországban, Németországban, Dániában, Belgiumban, Lengyelországban, Oroszországban és Ausztriában. A világjárványra reagálva Christian és Justus Dreyer közleményben azt írták: munkatársaik elkötelezettsége és fegyelmezettsége, illetve értékesítőik révén sikerült időben teljesíteni minden megrendelés.
(Fotó: Horizont Média/archív, Kohout Zoltán)
Sikeres hazai képviselet
A német cég vezetése egyébként nagyon elégedett a hazai leányvállalat sok éve, folyamatosan magas színvonalon nyújtott teljesítményével is. Kovács Tamás nemrég a GÉPmaxnak elmondta: tizenhárom év alatt olyan rendszert építettek fel, aminek eredményeként az országot teljesen lefedő, a piachoz rugalmasan alkalmazkodó céggel bír a márka értékesítés, szerviz és alkatrészellátás tekintetében is. – Minden évben növekedni tudtunk, stabilak vagyunk, a tulajdonosok nagyon elégedettek velünk – fogalmazott Kovács Tamás, az Amazonen-Werke Kft. ügyvezetője.
2021
Az Amazone ugyanakkor kihívásosnak érzi a 2021-es évet. Bár optimisták, negatívan hatnak a gazdasági környezetre az aránytalan áremelkedések, a beszállítói szűk keresztmetszetek, az erősödő időjárási szélsőségek.