fbpx

Fendt 700 Vario Gen7

Írta: Fodor Mihály - 2024 szeptember 28.

Csúcsteljesítmény nem csak a mezőgazdaság számára

A Fendt 700 Vario sorozat hetedik generációja akár 303 lóerős teljesítményt kínál különböző alkalmazásokhoz, beleértve a speciális berendezéseket is. Az újonnan kifejlesztett AP CORE 75 motorral, az alacsony saját tömeggel és az opcionális, akár 60 km/h sebességgel ez a 700-as az építőipari és erdészeti alkalmazásokban is mindenessé válik. A nagy traktoroktól származó műszaki újítások, mint például az egy menettartománnyal rendelkező VarioDrive sebességváltó vagy az innovatív hűtési koncepció, ebben az osztályban úttörő manőverezőképességet eredményeznek.

A hetedik generációban az öt modellből álló új termékcsalád (Fendt 720 Vario, 722 Vario, 724 Vario, 726 Vario és Fendt 728 Vario) a 203 és 283 LE (147؎206 kW) közötti teljesítménytartományt (ECE R120) foglalja el. A Fendt DynamicPerformance (DP) extra teljesítmény koncepciója a Fendt 728 Vario DP-ben akár 20 LE extra teljesítményt is felszabadít egy igénytől függő vezérlőrendszeren keresztül, pontosan akkor, amikor arra szükség van. A csúcsmodell így akár 303 LE maximális teljesítményt is elérhet. Az extra teljesítménykoncepció nem kötődik vezetési sebességhez vagy különleges feladatokhoz. Tisztán dinamikusan működik, még akkor is, ha a mellékhajtás álló helyzetben végzi a munkát.

A Fendt traktorokat egész évben rugalmasan használják a különböző területeken. A nem mezőgazdasági ágazatokban, például az iparban, az önkormányzatoknál és az építőiparban már évek óta szilárdan megállják a helyüket. Az új Fendt VarioDrive hajtáslánc a Fendt Vario váltó legújabb generációjával, a Fendt iD alacsony fordulatszámú koncepció és a berendezés nagyfokú rugalmassága képezik az alapját a gép nagyon magas általános hatékonyságának és termelékenységének – akár az erdőgazdálkodásban, akár a különböző építési területeken, akár a bérmunkák különböző alkalmazásaiban.

Az akár 60 km/h sebességgel a 700-as tökéletesen alkalmas a szállításra, az opcionális homlokrakodó pedig a rakodási munkákat teszi lehetővé. A mindenes a téli szolgálatban vagy az erdei utak talajmaróval történő előkészítésénél is otthonosan mozog.

Fendt

Nagy vonóerő takarékos üzemanyag-fogyasztással

A különböző területeken történő felhasználásra tervezett Fendt 700 Vario alacsony teljesítmény/tömeg arányú, nagy teljesítménytartományt, rugalmasságot, valamint az erőforrásokkal és a környezettel való kíméletes gazdálkodást szem előtt tartva lett kifejlesztve. A 6 hengeres, 7,5 literes AGCO Power motor teljesítményspektrumát teljesen újratervezték. A kipufogógáz-utánkezelés dízeloxidációs katalizátorral (DOC), dízel részecskeszűrővel (DPF) és szelektív katalitikus redukcióval (SCR) történik kipufogógáz-visszavezetés nélkül. Világszerte minden régióban megfelel az előírt kipufogógáz-kibocsátási előírásoknak. Európában ez az V. fázisú kipufogógáz-kibocsátási szabványt jelenti. Ezenkívül karbantartásmentes hidraulikus csapágyakat használnak. Az újonnan kifejlesztett, egyfokozatú Fendt VarioDrive sebességváltó a motorból és a hozzá tartozó VarioDrive hajtásláncból áll. A motor és így az egész sorozat engedélyezett a HVO-val való üzemeltetésre. HVO-val való használat esetén a CO2-lábnyom akár 90 százalékkal is csökkenthető.

A Fendt VarioDrive egyik előnye a független összkerékhajtás saját első tengelyhajtással. A hajtásláncban lévő feszültség már a múlté. Az első és a hátsó tengelyt szükség szerint hajtja, és dinamikusan osztja el az erőt. Az úgynevezett pull-in-turn hatás a kanyarokban segíti, hogy különösen kis fordulókörben mozogjunk teljes vonóerővel és kisebb talajtömörödéssel. Ez azt jelenti, hogy a 700-as különösen érzékenyen manőverezhet szűk építkezési területeken vagy az erdőben.

Az innovatív, alacsony sebességű Fendt iD koncepció már ismerős a nagyobb traktorokból. Minden alkatrész, mint például a motor, a sebességváltó, a hidraulika és a hűtőrendszer, az úgynevezett „nagy nyomaték – alacsony fordulatszám” elv szerint lett kialakítva. Így a Fendt 700 Vario alacsony fordulatszámon is nagy nyomatékot ér el, és üzemanyagot takarít meg. A névleges fordulatszám a szokásos 2100 fordulat/perchez képest csak 1700 fordulat/perc. Az új Fendt 726 és 728 Vario mindössze 1450 fordulat/perc fordulatszámon éri el a 60 km/h-s végsebességet. A Fendt 728 Vario csúcsmodell 1.450 Nm-es maximális forgatónyomatéka mindössze 1.300 fordulat/perc fordulatszámon érhető el, és nagy vonóerőt és gyorsulási erőt biztosít minimális fajlagos üzemanyag-fogyasztás mellett. Ezt a különösen magas hatékonyságot a független DLG tesztközpont már tesztelte, és kiváló minősítést kapott. (További információk a DLG POWERMIX TEST eredményeiről.)

Új mércét állít fel a teljesítmény-tömeg arány, a manőverezőképesség és a talajvédelem terén

A munkától függően a sorozat elöl, a hátsó kerekeken és hátul is rugalmasan ballasztolható. A 15 t-ig terjedő össztömeg lehetővé teszi, hogy nehéz vontatóként is használható legyen.

Az exkluzív Concentric Air System (CAS) szellőzési és hűtési koncepció a Fendt 1000 Vario modellből ismerős, és következetesen az alacsony fordulatszám, a kompakt felépítés és az üzemanyag-hatékonyság érdekében lett kialakítva. A kompakt hűtőcsomag különleges hatékonyságot ad a rendszernek. A nyomó nagy teljesítményű ventilátor innovatív technológiája hűvösebb levegőt présel a rendszerbe, ezért a ventilátor fordulatszáma csökkenthető, és a hagyományos rendszerekhez képest akár 40 százalékkal kevesebb hajtóerőre van szükség. Ez a teljesítmény így a hajtásláncban más teljesítményigényekre is rendelkezésre áll. A ventilátor mindössze 56 cm-es átmérője a motorháztető karcsú kialakítását eredményezi, és lehetővé teszi a kerekek nagy, 52 fokos fordulási szögét.

A teljesen integrált Fendt VarioGrip abroncsnyomás-szabályozó rendszer növeli a talajjal érintkező felületet, és akár nyolc százalékkal növeli a vonóerőt. Közúton történő vezetéskor a légnyomás növelhető, így a gördülési ellenállás csökken, így további két százalékkal kevesebb üzemanyag* takarítható meg (*Dél-Vesztfáliai Műszaki Egyetem, Agrárgazdasági szakközépiskola Soest 2014). A terminálon a vezető kényelmesen szabályozhatja a gumiabroncsnyomást a kétvezetékes abroncsnyomás-szabályozó rendszerrel.

FENDT
A Fendt traktorok a nem mezőgazdasági ágazatokban, például az iparban, az önkormányzatoknál és az építőiparban már évek óta szilárdan megállják a helyüket

Nagy eltérés a globális követelményekhez

A Fendt 700 Vario számára számos abroncsválaszték áll rendelkezésre. A Fendt 726 és 728 Vario modellek alapfelszereltségként nagyméretű 650/85R38-as gumiabroncsokkal (2050 mm átmérő) vannak felszerelve. Speciális építőipari vagy erdészeti felhasználáshoz 2,50 m külső szélességű speciális gumiabroncsok is rendelhetők.

Biztonság még nehéz szállítás esetén is

Az opcionális, akár 60 km/h-s végsebesség mindössze 1450 fordulat/perc sebességgel és az átfogó alvázkoncepció a Fendt 700 Vario-t igazi szállítótehetséggé teszi. Ide tartozik a kétkörös fékrendszer, a Fendt Reaction Steering, valamint a féklámpa és a lassítási asszisztens és a Fendt Stability Control (FSC). Az FSC 25 km/h feletti sebességnél csökkenti az oldalirányú dőlést. Ez növeli a biztonságot a kanyarokban, valamint a vezetési kényelmet is.

A Fendt 700 Vario modellhez most először opcionálisan új pótkocsifék-asszisztens is rendelhető. A pótkocsifék-asszisztens még dombos terepen is egyenletes vontatást és ezáltal biztonságos vezetést biztosít. Egy érzékelő a sebességváltón keresztül méri a pótkocsi tolónyomatékát. Lejtmenetben, ha a traktor azt érzékeli, hogy a pótkocsi túl nagyot tol, a pótkocsi pneumatikus fékjei működésbe lépnek.

A biztonság és a munkakényelem a legapróbb részletekig átgondolva

A jobb oldali oldalsó ablaktörlő még változékony időjárás esetén is tisztán tartja az ablakot. A 77°-os látószögű nagy panorámaablak a fülkében, valamint az elöl és hátul elhelyezett két opcionális kamera megkönnyíti a manőverezést, közvetlen rálátást biztosít a munkagépre, és növeli a munkakomfortot, még magasban végzett munka esetén is. A motorháztetőn elhelyezett két opcionális munkalámpa a lehető legjobb megvilágítást biztosítja. A LED-es hátsó lámpák és a dinamikus irányjelző tovább növeli a biztonságot a közúti forgalomban.

A hosszú munkanapok változó időjárási körülmények között magas követelményeket támasztanak a vezetővel szemben. A fülkében még a teljes terhelés alatti munkavégzés során is kellemes hőmérséklet uralkodik a légkondicionáló rendszer továbbfejlesztett teljesítményének köszönhetően. Ezen kívül az italok és ételek most már hűtött (0-16°C) és melegített (45-65°C) hűtőládában is tárolhatók.

Fendt
A Fendt 700 Vario számára most először hat különböző üléskonfiguráció áll rendelkezésre

A vezetőülés új generációja

A Fendt 700 Vario számára most először hat különböző üléskonfiguráció áll rendelkezésre. A vezető az ülés magasságát és helyzetét, valamint a háttámla dőlésszögét az ülés oldalán lévő karral elektromosan állítja be. Vezetőváltáskor személyre szabott ülésprofilokat hozhat létre és egy kattintással aktiválhatja azokat.

A kényelmi funkciók a következőkből állnak:

  • Többfokozatú ülésklímaberendezés
  • Többfokozatú ülésfűtés
  • Négyirányú ágyéktámasz
  • Állítható oldaltámaszok
  • Masszázsfunkciók
  • Memória funkció a különböző felhasználók számára

Erőteljes, nagy teljesítményű hidraulika

Akár 220 l/perc és akár öt csatlakozó hátul és akár kettő elöl jellemzi a Fendt 700 Vario nagy teljesítményű hidraulikáját.

A hátsó erőemelő új komfortos első emelője a munkagép súlyát arányosan a traktor hátsó tengelyére helyezi át, így növeli a vonóerőt és javítja a munkaeredményt, pl. kultivátorral vagy mulcsozóval végzett munka közben.