fbpx

Nyugatról csent formával próbál hódítani az új kínai traktor

Írta: Farkas Imre - 2022 április 24.

Az erőgépek, építőipari rakodók és targoncák gyártásával foglalkozó kínai Ensign Heavy Industries Co., Ltd. a hét különböző szériából álló Y-jelzésű traktorkínálatuk megjelenését mondhatni egyszerű megoldással oldotta meg.

Ennek fényében kicsit ellentmondásos a gyártó bemutatkozó szövege: „A cég világelső technológiai kutatás-fejlesztési, és teljes körűen működő gyártóközpontokkal rendelkezik, A Heavy Industries-nek kiváló műszaki K+F csapata van. A fejlett hazai és külföldi gyártási koncepcióval kombinálva, első osztályú gyártóberendezéseket, illetve technológiát teljes mértékben kihasználva elsősorban a 40-220 LE teljesítményű traktorok teljes választékát gyártja különféle funkcionális konfigurációkkal, hogy megfeleljen a felhasználók különböző  követelményeinek a modern mezőgazdasági termelésben.” A  kínai és külföldi gyártási koncepció kombinálása a megjelenésben stimmel.

Ensing traktor
A színt leszámítva, motorháztető az megszólalásig Fendt, de itt ki is merül a hasonlóság a két traktormárka között – fotó: https://en.ensignhi.com/

A 160-220 LE közötti középnehéz univerzális traktorcsaládjuk orr részének megjelenése kísértetiesen hasonlít a Fendt nemrégiben leköszönt traktorgenerációinak motorháztetőjére, szinte letagadhatatlan a hasonlóság. A kínai gyártó nem sokat fáradozott a forma megálmodásával, teljesen követte a dizájnt, ami annyiban különbözik, hogy mindig az adott traktorgeometria méretére van szabva. Sajnos a nyugati erőgépstílus követése a motorsátor formájában viszont ki is merül. A traktor szerkezeti egységei és az egész konstrukciós kialakítása már inkább a kínai traktortervezési, illetve építési szokásokat tükrözi. Ennek tudatában nem meglepő hogy az erőgépeket szintén kínai, hat hengeres Wei chai dízelmotorok hajták meg, amelyek alacsony Stage III emissziós besorolásúak.

Ensing traktorfülke
A fülkebeltér visszarepít bennünket az időben – fotó: https://en.ensignhi.com/

A nyomaték átvitelről szintén kínai, 16/8 fokozatú szinkronváltók gondoskodnak, és a mellső, illetve a hátsó tengely is saját hazájának terméke. A vezetőfülkéje bár kívülről nem tűnik korszerűtlennek, és légkondicionálóval is fel van szerelve, (reméljük itt a gyártó nem a fülkeoszlopon ágaskodó kék ventilátorra gondolt) de belépve olyan érzése van az embernek, mintha minimum 20 évet visszarepültünk volna az időben. Egyedül a műszerfal monitort lehet modern jelzővel illetni, amúgy mindenhol karok ágaskodnak ki a padlóból és a jobb oldali kezelőkonzolból egyaránt.