A BYD prémium almárkájaként ismert Denza egyre határozottabban lép színre nemzetközi szinten is – a márka új plug-in hibrid SUV-ja, a Denza B5 most a középkategóriás terepjárók mezőnyét veszi célba. Nemcsak műszaki paramétereivel, hanem várhatóan agresszív árazásával is igyekszik megingatni a szegmens korábbi egyeduralkodóit.
DMO platform, nagy teljesítmény és hosszú hatótáv
A Denza B5 a BYD által kifejlesztett DMO (Dual Mode Off-Road) padlólemezre épül – ugyanarra, amelyet a Shark pickup is használ. A hajtáslánc központi eleme a 135 kW teljesítményű, 1,5 literes turbós benzines motor, amelyhez két villanymotor csatlakozik, összesen 485 kW elektromos teljesítménnyel. A rendszer összteljesítménye így 505 kW, a forgatónyomaték pedig 760 Nm, ami a típus dinamikájára is rányomja a bélyegét: álló helyzetből 100 km/h-ra 4,8 másodperc alatt gyorsul fel a közel ötméteres SUV.
Az energiaellátást egy 31,8 kWh kapacitású Blade akkumulátor és egy 85 literes üzemanyagtartály biztosítja. A kombinált hatótáv akár az 1200 kilométert is elérheti, míg tisztán elektromos üzemben a gyártó szerint 125 km a reálisan elérhető távolság.

(fotó: denza.com)
Valódi terepképességek és adaptív felfüggesztés
A Denza nem csupán városi SUV-nak szánja a B5-öt: a gép valódi terepjáró géneket hordoz. Az elektronikus zárású első és hátsó differenciálművek, a virtuálisan zárható központi diffi és a szimulált felező áttétel lehetővé teszik a nehéz terepen való közlekedést is. A jármű hasmagassága akár 310 mm-re is emelhető az állítható hidraulikus felfüggesztésnek köszönhetően. A 35 fokos első, 32 fokos hátsó, illetve 20 fokos törési szög, valamint a 700 mm-es gázlómélység mind azt mutatják, hogy a B5 nemcsak dísznek kapta a terepjáró formát.

(fotó: denza.com)
Tágas és technológiával felszerelt belső tér
A belső kialakítás hasonló a BYD Shark modelljéhez, de a Denza prémium pozíciójához híven még magasabb szintű anyaghasználat jellemzi. A középkonzolon egy 15,6 colos forgatható érintőképernyő kapott helyet, amelyet egy 12,3 colos digitális műszeregység egészít ki. A négyzónás klímavezérlés, valamint a bőrkárpit és a puha tapintású burkolatok mind a kényelmet szolgálják. A tágas belső térhez a 2800 mm-es tengelytáv és a 4890 mm-es hossz is hozzájárul.

Európai ízléshez tervezve
A Denza márka kommunikációja szerint mindig is az európai formavilág inspirálta a tervezést, és ez most a Goodwood Festival of Speed rendezvényen bemutatott modelleken is visszaköszön. Az európai megjelenésű külső, a korszerű hajtáslánc, a hosszú hatótáv és az emelt szintű terepképességek együtt olyan csomagot adnak, amellyel a Denza B5 valóban megszorongathatja a kategória hagyományos szereplőit. Ha az árazás a kínaihoz hasonlóan alakul akkor a Denza B5 komoly fejtörést okozhat a konkurenciának az európai piacokon is – különösen a plug-in hibrid szegmensben, ahol egyre inkább keresik a kompromisszummentes, de környezetbarát megoldásokat.
Forrás: denza.com
GÉPmax Tudástár
DMO platform: A DMO (Dual Mode Off-Road) a BYD által fejlesztett, plug-in hibrid hajtásra optimalizált padlólemez, amely egyesíti a nagy teljesítményt és a valódi terepjáró képességeket. A rendszer lehetővé teszi a belső égésű motor és az elektromos hajtás rugalmas kombinációját, biztosítva a hosszú hatótávot, a nagy vonóerőt és a változatos terepviszonyokhoz való alkalmazkodást. A DMO platform olyan megoldásokat integrál, mint az elektronikus differenciálzárak, az állítható hasmagasság és a fejlett energiamenedzsment.