A Chevrolet Equinox SUV negyedik generációja 2025-ben teljesen megújult, áttervezett modellként lépett piacra. A most következő, 2026-os modellévre az autó alapvetően változatlan maradt, csupán néhány apróbb módosítást vezettek be a kínálatban. Ezek a finomhangolások leginkább a felszereltségi részleteket, valamint a színek és kényelmi csomagok elérhetőségét érintik, miközben a hajtáslánc és a főbb konstrukciós jellemzők változatlanok.
Modellváltozatok és hajtás
A 2026-os Equinox továbbra is kompakt, ötajtós SUV-ként érhető el három felszereltségi szinten: LT, RS és ACTIV. Alapfelszereltségként elsőkerék-hajtást kínál, de mindegyik kivitelhez rendelhető összkerékhajtás is. A hajtáslánc alapját ugyanaz a 1,5 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor adja, amelyet a 2025-ös modellévben is alkalmaztak. Az elsőkerék-hajtású változatok fokozatmentes automatikus váltót (CVT) kapnak, míg az összkerékhajtású kivitelekhez nyolcfokozatú automata tartozik. A motor teljesítménye 175 lóerő, a nyomaték pedig kivitel függvényében a kétkerékhajtásúnál 250 Nm, míg a 4×4-es kivitelnél 275 Nm.

Külső újdonságok
Az idei frissítés egyik látványos eleme az új Polar White szín, amely most először jelenik meg az Equinox kínálatában. Ezzel bővült a vásárlók számára elérhető karosszériaszínek palettája. Emellett változás történt a tetősínek rendelhetőségében: míg 2025-ben az LT felszereltséghez tartozó Convenience Package II részeként elérhetők voltak, a 2026-os modellévtől ez a lehetőség megszűnik. Az LT esetében tetősínt csak a Midnight Edition csomag (fekete kivitel) vagy a napfénytetőhöz kapcsolódó opció (fényes kivitel) választásával kaphatunk. Az RS és ACTIV modelleken azonban a tetősínek alapfelszereltségként maradtak.
Belső módosítások
Az utastérben a változás szintén inkább a használhatóságot szolgálja. A Mode Selector Dial, vagyis a fizikai menetmód-választó tárcsa minden kivitelben alapfelszereltséggé vált. Ez a korábbi modellévben csak az RS és ACTIV változatokban volt megtalálható, az LT-ben a vezetőnek az érintőképernyőn keresztül kellett menetmódot váltania. Az új megoldás így egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi a mindennapi használatot.

Termelés és jövőkép
A 2026-os Equinox gyártása 2025. március 25-én indult a mexikói San Luis Potosí üzemben, és várhatóan nagyjából egy évig tart. A modell a jelenlegi ütemezés szerint 2028-ban esik majd át egy komolyabb frissítésen, ekkorra valószínűsíthető a hibrid vagy akár a hálózatról tölthető hibrid változat megjelenése is. Ezzel a Chevrolet a fenntarthatóbb hajtások felé nyitna, igazodva az iparági trendekhez és a szigorodó környezetvédelmi előírásokhoz.
Forrás: gmauthority.com
GÉPmax Tudástár
CVT-váltó (Continuously Variable Transmission)
A fokozatmentes automata váltó (CVT) lényege, hogy nincsenek benne hagyományos sebességfokozatok. A váltás helyett két kúpos tárcsa és egy szíj vagy lánc folyamatosan változtatja az áttételt, így a motor mindig az optimális fordulatszámon működhet. Ez egyenletes gyorsulást, alacsonyabb fogyasztást és kényelmesebb vezetési élményt biztosít – különösen városi forgalomban. Hátránya lehet, hogy sportos vezetésnél kevésbé ad „sebességváltás-érzetet”.