A Carraro új Powersplit CVT váltója újabb mérföldkövet jelent a 25–180 kW teljesítménytartományra optimalizált mezőgazdasági hajtásláncok fejlesztésében. A technológiai lépcsőzetesség elve alapján három fő csoportba sorolhatók a gyártó kínálatában elérhető sebességváltók: a mechanikus váltók (Synchro Shuttle & Shift), a Powershift megoldások (Power High/Low és Power Shuttle), valamint a Carraro Twin Shift™ rendszer, amely kettős tengelykapcsolós, elektronikusan vezérelt Power Shift hajtómű. A CVT e palettát bővíti most egy új, fokozatmentes hajtásrendszerrel.
Modularitás és elektronikus vezérlés
A Powersplit CVT fejlesztése a Carraro hagyományosan alkalmazott moduláris szemléletét követi. Ez azt jelenti, hogy ugyanaz a hátsó modul különböző első egységekkel kombinálható, így változatos technológiai szinteket lehet elérni, ugyanarra az alaprendszerre építve. A CVT első moduljai teljesen kompatibilisek a gyártó többi mezőgazdasági váltórendszerével, amennyiben azok névleges teljesítménye megegyezik. Mindezt a Carraro saját fejlesztésű vezérlőegysége (ECU) felügyeli, amely megfelel az ISO 25119 Ag Pl d szabványnak, így biztosítva a teljes hajtáslánc biztonságos és intelligens működését.

(fotó: carraro.com)
A Powersplit CVT működésének lelke a hidrosztatikus modul, amely egy szivattyúból és egy motorból áll, mechanikus áttételekkel kombinálva. Ez a rendszer lehetővé teszi a traktor számára a sebesség és a nyomaték fokozatmentes változtatását. A hajtáslánc három külön CVT tartományt kínál, amelyeket egy High/Low áttétel egészít ki. Az egész rendszert elektronikus szabályozás vezérli, amely optimalizálja a teljesítményleadást, minimalizálja a veszteségeket és illeszkedik a különböző üzemi körülményekhez.
Széles alkalmazási spektrum, precíz vezérlés
A rendszer legalább 80 kW teljesítményű motorokhoz lett tervezve, így különösen a közepes méretű és univerzális traktorok kategóriájában kínál előnyöket. A Powersplit CVT három különböző vázszélességű kivitelben érhető el: Extra Narrow (szőlészetekhez), Narrow (gyümölcsösökbe), illetve Standard (általános célú és univerzális traktorokhoz).
A váltó működési tartománya rendkívül széles: akár 0,25 km/h „mászósebességtől” a 40 km/h ECO sebességgel működtethető 50 km/h-ig terjedhet. A rendszer része egy elektronikusan vezérelt hátsó hárompont emelőmű is, amely 30 kN emelési kapacitással rendelkezik. Ez különösen fontos a nagyobb, nehezebb munkagépekkel való biztonságos és precíz munkavégzéshez.
A Carraro saját ECU-ja nemcsak a váltó, hanem a traktor egyéb funkcióinak vezérlésére is alkalmas – például az emelőmű, a hidraulikus kimenetek vagy egyéb segédüzemek irányítására. A rendszer diagnosztikai funkciói révén a hibakeresés és a karbantartás is egyszerűbbé válik, ami fontos szempont az üzemeltetési hatékonyság növelésében.
Forrás: carraro.com