Korábban már beszámoltunk róla a Drezdai Műszaki Egyetem Műszaki Tervezési Tanszéke immár négy éve intenzíven dolgozik egy autonóm eszközhordozó projekten, amelynek eredményét az idei Agritechnicán mutatták be a nagyközönségnek.
A 25-ös csarnok B14-es standján mindig hatalmas érdeklődés vette körbe, az Innomade TriebKopf 100 típusú autonóm eszközhordozót. Közös kutatómunka eredményét a Drezdai Műszaki Egyetemmel karöltve az Eidam Landtechnik GmbH valósította meg.
Míg a korábbi projektnél a meghajtást elektromos rendszer biztosította, az új verziónál átálltak a CNG hajtásra, hiszen ezzel sokkal nagyobb üzemelési időt képeket elérni, mint az elektromos hajtással. A 102 lóerős földgázhajtású FPT motorral szerelt erőgép 80%-kos terheléssel 8 műszakórát, míg 100%-os terheléssel hat órát képes dolgozni.
Átdolgozták teljesen a munkagép függesztés pontjait, a váz szerkezetet, illetve a kormányzott tengelyt is. A hordozóváznál az egész gépen nyújtottak, és maga az erőforrásgéprész is nagyobb lett, illetve itt is hárompont függesztést kapott a gép, TLT csatlakozással.
A sorozatgyártásra kész verzió a következő cégek egységeiből, illetve rendszereiből állt össze:
- IAV GmbH gépkocsi- és közlekedési mérnöki cég
 - IndiKar Individual Bodywork GmbH
 - Raussendorf Maschinen- und Gerätebau GmbH
 - WTK – Elektronik GmbH
 - John Deere GmbH & Co. KG
 - BITSz electronics GmbH
 - ILEAG eV – Könnyű elektromos hajtások és generátorok intézete
 - Fraunhofer Közlekedési és Infrastrukturális Rendszerek Intézete IVI
 - Fraunhofer Szerszámgépek és Formázástechnikai Intézet IWU
 

