A Ford Pro bemutatta az E-Transit új, hosszabb hatótávolságú, még az eddiginél is jobban kihasználható változatát. A nagyméretű elektromos áruszállítók európai piacán jelenleg az E-Transit a legkelendőbb – olyannyira, hogy tavaly ötször annyit értékesítettek belőle, mint a legközelebbi vetélytársából.
A modell legújabb fejlesztése – amely a világ minden piacán elérhető lesz – a Ford Pro 2024-es Transit digitális produktivitási frissítéseire épül, és jelentős mértékben bővíti az E-Transit potenciális vásárlókörét. Az új modellben egy 89 kWh hasznos kapacitású akkumulátor működik, amivel az autó hatótávolsága eléri a 402 kilométert, ráadásul mind egyenáramú, mind váltakozóáramú berendezésről gyorsabban tölthető fel. A vevők hosszabb, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garanciával számolhatnak.
A többi E-Transit 2 haszonjárműhöz hasonlóan a megnövelt hatótávolságú modell felhasználói is számíthatnak a Ford Pro töltési és szoftveres megoldásainak platformjára, amelynek segítségével optimalizálhatják az áramfogyasztást, hatékonyabbá tehetik a szervizelést, minimumra csökkenthetik az állásidőt és mérsékelhetik az autók üzemeltetési költségeit.
A megnövelt hatótávolságú E-Transitot kifejezetten azok számára fejlesztette ki a Ford, akik vidéki régiókban, hidegebb éghajlaton, vagy autópályákon szállítanak árut. A hajtáslánc az olyan átépített járművekhez is ideális, amelyeknél súlytöbblettel vagy extra áramfogyasztású kiegészítő berendezésekkel kell számolni. A vásárlók már idén leadhatják előrendelésüket az új modellre, és az első autók átadása 2025 elején várható.
Nagyobb elektromos teljesítmény
A hosszabb hatótávolságú E-Transitban a mérnökök 89 kWh-ra növelték az akkumulátor hasznos kapacitását, így a jármű akár 402 kilométert is megtehet – vagyis 28 százalékkal többet, mint az azonos méretű és felszereltségű standard modell. A nagyobb kapacitásnak köszönhetően az E-Transit praktikus választási lehetőség lesz az olyan flották számára, amelyek a városhatárokon kívülre is szerveznek fuvarokat, de ilyenkor sem szeretnének lemondani az elektromos, hálózati kapcsolattal rendelkező haszonjárművek előnyeiről.
Ezekben a modellváltozatokban alapfelszereltség a kabint hatékonyabban fűtő hőszivattyú. A rendszer hasonló ahhoz, ami az E-Transit Custom modellben működik (ez volt az első elektromos jármű, amelyben ilyen technológiát alkalmaztak), és arra tervezték, hogy hideg időben kisebb áramfogyasztással működjön, növelve ezzel az autó hatótávolságát.
A Ford mérnökei jelentősen javították az E-Transit töltési teljesítményét a megnövelt hatótávolságú modellváltozatokban. A váltakozó áramú töltési kapacitás 11 kW-ról 22 kW-ra javult, így a teljes feltöltés hat órán belül elvégezhető a telephelyen. Az egyenáramú gyorstöltési kapacitás a korábbi 115 kW helyett immár 180 kW, vagyis egy tízperces töltéstovábbi 116 km megtehető távolságot jelent, és az akkumulátor körülbelül 28 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékos szintre. A Ford Pro teljes körű megoldásokat kínál a telephelyi, otthoni és köztéri töltésre, beleértve a töltőberendezések telepítését és karbantartását, illetve az intelligens szoftvert, ami optimális energiahatékonyságot és rendelkezésre állási időt biztosít.
A Ford Pro arra számít, hogy a megnövelt hatótávolságú E-Transit kedvezőbb használati értéke az eddiginél is többféle ügyfél számára lesz vonzó, ezért a vállalat átfogó, 19 modellváltozatból álló kínálatot állít össze, köztük L2, L3 és L4 tengelytávú kivitelekkel, duplakabinos áruszállítóval, szimplafülkés alvázzal és 3500-tól 4250 kg-ig terjedő legnagyobb megengedett össztömeggel. A maximális hasznos teherbírás a dobozos áruszállítóknál eléri az 1460, a szimplafülkés alvázas kiviteleknél pedig az 1814 kg-ot, 5 és a 3500 kg legnagyobb megengedett össztömegű járművek akár 750 kg-ot is vontathatnak. Az E-Transit opcionális tartozéka a Pro Power Onboard, amellyel a felhasználók a jármű akkumulátoráról 2,3 kW teljesítménnyel működtethetik elektromos szerszámaikat, berendezéseiket és az átalakítás során beépített rendszereket.
Forrás: Ford.hu